Toon posts:

geen internet met firewall poort 80 wel open!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat ik al iets snapte van internet, firewalls en routers maar kennelijk niet.

In de instellingen van mijn Wlan router staan standaard kennelijk alle poorten dicht wat ik al niet snap. Ondanks dat heb ik wel internet en email. Dacht dat poort 80 open moest wilde ik kunnen internetten maar kennelijk niet.

Nu heb ik een firewall (cq virus scanner) aangezet (pc-cillin) en op mijn 1e pc
(XP) doet internet het wel als ik de firewall (vooringestelde) wlan beveiliging inschakel en op de 2e PC niet???

Het rare is dat ik opnieuw NIET poort 80 open heb staan OOK niet in de firewall, waarom doet de ene PC dan wel internetten en de andere (2e) niet. Sterker nog als ik op de 2e WEL poort 80 opengooi en ook op de router heb ik alsnog GEEN internet op de 2e PC. Zodra ik de firewall weer uitgooi doet internet het weer WEL.

Probleem is dat ik dus ook op 2e PC wel een firewall wil maar waarom doet internet het dan niet??

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand kunnen helpen?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:05

Korakal

Up up up!

Wil je alsjeblieft niet kicken binnen 24 uur? ...

Je topic hoort trouwens in Network Troubleshooting, dus verplaats ik 'm hierbij.

Verwijderd

Zet die firewall in je router eens uit (op default accept dus).
Overigens moet je even opletten dat je een source en een destination hebt. Als jij een http connectie opzet met een webserver buiten je netwerk gebruik je destination port 80 in je ip pakketjes, dit heeft dus niks met jouw inkomende poort 80 te maken.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
volgens mij zit het zo: die router blockt geen uitgaande poorten, alleen inkomende (dus geinitieerd vanaf een externe pc)
Ik neem aan dat dit hetzelfde verhaal is bij pc-chillin in jouw geval(/huidge configuratie).
Maar hier wordt dus door pc2 iets geinitieerd, dus voor pc1 een inkomende verbinding. daarom wordt het geblockt.

edit: nu herlees ik je verhaal, en blijkt dat ik zomaar heb aangenomen dat het verkeer vanaf pc2 naar het internet via pc1 zou moeten. volgens mij klopt dit niet. Maar hoe dit dan wel te verklaren is zou ik zo niet weten, daar is het te laat voor.

[ Voor 28% gewijzigd door bigfoot1942 op 14-03-2004 02:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, PC1 heeft gewoon directe verbinding met internet via router en PC2 ook.
Dit leek mij dus geen netwerk trouble.

Het lukt dus nog steed niet!

PC-cillin heeft meerdere standaard instellingen.

Met de standaard instelling voor WLAN doet internet het niet.
met standaard instelling voor direct connection to internet wel.

Laat hem daar maar opstaan tenzij iemand weet waar dat verschil in zit.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 11:33
Wat is het verschil tussen pc1 en pc2?

Draait er 1 als server bijvoorbeeld ofzo?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Spivvi schreef op 14 maart 2004 @ 12:33:
Wat is het verschil tussen pc1 en pc2?

Draait er 1 als server bijvoorbeeld ofzo?
het poortmappen van poorten is puur om het inkomende verkeer te regelen, stel je hebt een webserver op pc2 op poort 80, dan moet poort 80 naar het ip van pc2 doorgestuurt worden. maar dit heeft verder geen conseqenties op het internetten op de andere pc's in je netwerk.

dus ik denk dat er iets anders aan de hand is, wat is je huidige situatie?
waar komt je internet op binnen? waar gaat het heen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ze zijn beide op de router aangesloten (wireless of wired) en hebben beide een ip van de router gekregen??

probeer anders eens een vast ip. op beide pc's en dan evt. dhcp uit.

kun je vanuit pc2 in de router komen??

[ Voor 13% gewijzigd door Romke op 14-03-2004 15:01 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
DHCP had ik ondertussen al uit gezet maar dat mocht niet baten.

Internet komt gewoon op router/accespoint binnen en beide PC's hebben nu een vast IP adres, kan met beide PC's m'n router benaderen.

Raar hoor, Op pc1 doet de internet het wel met de firewall aan meer op PC2 niet.

Als ik nu de (pc-cillin) firewall van PC2 uitzet en van netpeeker gebruik doet alles het wel. Snap het echt niet maar kan in ieder geval veiliger internetten nu.

Iemand enig idee of er een groot kwaliteits verschil is tussen de firrewall van
netpeeker en pc-cillin (trend micro)?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:45

McMiGHtY

- burp -

Kun je pingen op dns naam? Kun je pingen op IP Adres?
Pagina: 1