Toon posts:

RegEx? zoek in bestanden functies

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil dmv de GD-library, een plaatje maken, waarin je het plaatje hebt, met daarin in kleine letters, het actuele weerbericht verwerkt. Plaatjes maken met tekst is niet het probleem, en dus ook niet het onderwerp van dit topic, maar het actuele weerbericht in een variabele opslaan, is wel mijn probleem.

Ik heb deze website uitgezocht: http://weerkamer.nl/weer/meerdaagse/
En daarvan wil ik aldoor van de actuele dag (vandaag dus zaterdag) de actuele temperatuur hebben; laten we voor dit voorbeeld de min. temperatuur nemen.

Ik heb niet veel ervaring met file-functies en Regular expressions, dus ik moet opweg geholpen worden. Vandaag al wel behoorlijk wat artikelen gelezen hierover, maar echt ver ben ik nog niet....

Ik heb nu http://roberto.homelinux.net/test.php waarin de source van de weerkamer-site (link eerder gegeven) in beeld gebracht is. Ik wilde nu dmv een regex of dmv iets anders, in een variabele opslaan wat de huidige minimumtemperatuur is (dat dus van die site moet komen). Ik weet alleen niet hoe ik dit moet aanpakken....

Wie weet welke functies ik hiervoor kan gebruiken?
En hoe pas ik die toe?

Alvast bedankt, als er meer info nodig is, komt dat er zeker aan... Voor nu eerst tot zover...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom denk je het recht te hebben deze informatie van de betreffende site te stelen? :) Zij betalen namelijk gewoon voor deze informatie; als jij daar graag gebruik van wil maken kun je toch gewoon naar de betreffende site toelinken :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met Spider.007 eens. Back on-topic: splits de source van de pagina (file_get_contents()) gewoon op de td tags. Tadadadada. Krijg je een mooie array, nog ff post-processen en klaar.

edit:

Bijv. met als splits regexp:

"/<td.*?>/i"

[ Voor 16% gewijzigd door Skaah op 13-03-2004 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@spider.007:
stelen? Zo had ik er opzich niet over nagedacht. Ik begon zelf juist de smaak te pakken te krijgen met het verwerken van dynamische teksten in avatars / plaatjes, en zie het wat dat betreft ook iets onschuldiger...
Met een geldige bronverwijzing is het wat mij betreft weer volledig acceptabel. :D

@skaah
Bedankt, ik ga er vanavond (na het eten) direct mee aan de slag...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:31:
Met een geldige bronverwijzing is het wat mij betreft weer volledig acceptabel. :D
Maar wat ons betreft niet :)

Als je het nu op een andere manier had gebracht okee, maar op deze manier is het gewoon content rippen die je ook op een nette/legale manier kunt verkrijgen, en daar zijn we op GoT niet al te dol op.

Overigens heb je de oplossing al, dus heb je nog geluk voor het slot ;)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.