axis netwerk camera systeem

Pagina: 1
Acties:

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Topicstarter
We hebben een klant met een bedrijfsverzamelgebouw die graag een camera systeem om de het gebouw heen wil hebben om de ingangen in de gaten te houden.

Nu komen er 4 bedrijven in dat gebouw met allemaal een eigen netwerk,
bij elk bedrijf mogen de beelden alleen maar bij de receptie te bekijken zijn.
Naast deze 4 pc's word er een server neergezet waarop de beelden opgenomen worden.

Maar het belangrijkste is nog dat de netwerken van elkaar gescheiden blijven.

Is dit alles mogelijk met een 3com superstack 3 4220T switch ?

en zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee zou moeten houden,
bij het instellen van zo'n switch ?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~henss026/vanatten.jpg

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 14:21

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

realsoft schreef op 13 maart 2004 @ 17:31:
We hebben een klant met een bedrijfsverzamelgebouw die graag een camera systeem om de het gebouw heen wil hebben om de ingangen in de gaten te houden.

Nu komen er 4 bedrijven in dat gebouw met allemaal een eigen netwerk,
bij elk bedrijf mogen de beelden alleen maar bij de receptie te bekijken zijn.
Naast deze 4 pc's word er een server neergezet waarop de beelden opgenomen worden.

Maar het belangrijkste is nog dat de netwerken van elkaar gescheiden blijven.

en zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee zou moeten houden,
bij het instellen van zo'n switch ?

[afbeelding]
Als de 3com switch VLANs ondersteund is dat wel mogelijk. Voorwaarde is wel dat de server netwerkkaart Trunking ondersteund (voor 2e netwerkinterface) of je moet een 2e netwerkkaart bijplaatsen in het andere VLAN.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Als de camera's een eigen IP adres hebben zijn ze volgens de tekening die je hebt gemaakt te benaderen, wat ik echter niet begrijp is: "de netwerken van elkaar gescheiden blijven" ?
Volgens mij zijn alleen de 4 pc, xerver en 4 camera's in een eigen netwerk verbonden :?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• realsoft

realsoft

Fucking Åmål

Topicstarter
keur0000 schreef op 13 maart 2004 @ 17:39:
Als de camera's een eigen IP adres hebben zijn ze volgens de tekening die je hebt gemaakt te benaderen, wat ik echter niet begrijp is: "de netwerken van elkaar gescheiden blijven" ?
Volgens mij zijn alleen de 4 pc, xerver en 4 camera's in een eigen netwerk verbonden :?
ik wilde gebruik maken bestaande bekabeling dus vanuit elk netwerk gaat er een touwtje naar onze switch. het gaat er alleen maar om dat gebruikers van de verschillende netwerken niet op elkaar netwerk kunnen komen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwestie van goed subnetten en met en routertje werken lijkt me.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, heb je uberhaupt wel gekeken wat dat ding kan, en wat jij daar eventueel voor voordeel uit kan halen in deze specifieke situaite.

We willen je best helpen, maar een situatie neerdonderen en je dan hardop afvragen wat er allemaal mogelijk is ... :|

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• realsoft

realsoft

Fucking Åmål

Topicstarter
Koffie schreef op 13 maart 2004 @ 19:59:
[...]

Kom op zeg, heb je uberhaupt wel gekeken wat dat ding kan, en wat jij daar eventueel voor voordeel uit kan halen in deze specifieke situaite.

We willen je best helpen, maar een situatie neerdonderen en je dan hardop afvragen wat er allemaal mogelijk is ... :|

Move PNS > NT
misschien had ik me vraag iets anders moeten formuleren, natuurlijk heb ik de ruim 150 pagina dikke handleiding doorgelezen en op GoT gezocht naar topics over dit onderwerp, daarin gevonden dat ik vlan's aan kan maken zodat de boel netjes gescheiden word. Alleen heb ik nog niet kunnen vinden hoe vinden hoe ik die vier specifieke pc's toegang kan geven tot de switch door middel van mac adressen.

helaas is de netto prijs van zo'n ding 412 euro, anders had ik gewoon ééntje aangeschaft om te proberen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Heb je wel eens naar mobotix gekeken ik heb er hier ook 2 staan en daar zitten per camera 2 lenzen in. Ondersteund allerlei externe triggers en inputs /outputs.

Kan op een *nix of windows server z`n files schrijven is met wachtwoorden te beheren. Ondersteunen verschillende soorten lenzen. En naast IP ook ISDN zodat je hem eventueel als deurpost module kan gebruiken.

http://www.mobotix.com/

Als alle 4 de bedrijven ook een eigen server hebben dan kan je de camera`s ook gewoon in het netwerk van het bedrijf opnemen en ze op de fileservers van het bedrijg lasten schrijven.

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
raymonvdm schreef op 13 maart 2004 @ 23:24:
Heb je wel eens naar mobotix gekeken ik heb er hier ook 2 staan en daar zitten per camera 2 lenzen in. Ondersteund allerlei externe triggers en inputs /outputs.

Kan op een *nix of windows server z`n files schrijven is met wachtwoorden te beheren. Ondersteunen verschillende soorten lenzen. En naast IP ook ISDN zodat je hem eventueel als deurpost module kan gebruiken.

http://www.mobotix.com/

Als alle 4 de bedrijven ook een eigen server hebben dan kan je de camera`s ook gewoon in het netwerk van het bedrijf opnemen en ze op de fileservers van het bedrijf laten schrijven.

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

quote je je eigen bericht? :?

mobotix is wel fijn ding, maar hij kost ook 5 keer duurder dan die axis 205. Hangt natuurlijk ook af van je budget & wat wil je ermee (alleen bekijken of ook opnemen, motion control e.d)

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Pagina: 1