Toon posts:

Software om LP hoezen in te kunnen scannen?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand of er een programma bestaat waarmee ik LP hoezen helemaal zou kunnen inscannen?Want een LP hoes is groter dan het scannervlak, en daarom dacht ik dat er misschien een programma bestaat waarmee ik de hoes in 2 keer kan inscannen en daarna terug samenvoegen tot 1 geheel.Dus tot 1 complete foto.Volgens mij moet het bestaan want ik ben al regelmatig LP hoezen tegen gekomen op het internet sites, ofwel zijn die met een groter type scanner ingescand.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik gebruik Ulead Cool 3D om van foto's 'platte' panoramaplaatjes te maken door ze niet als 360 te stitchen. Wellicht kan je met dit progje ook je albumhoezen makkelijk samenvoegen na het scannen.
Overigens kun je het ook handmatig doen in Photoshop, PaintShop Pro, The Gimp....beetje transparency op de lagen is handig met uitlijnen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste kun je een grote scanner pakken, wel duur maar je krijgt anders altijd kleurverschillen.
Je kunt natuurlijk gewoon gaan fotoshoppen, maar dat kost wel wat meer moeite (en de vraag is of het er zo mooi uit komt te zien als jij wilt).

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
probeer anders eens met een digicam! :)