[HDD] Geformateerd door kortsluiting?? :S

Pagina: 1
Acties:

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wou mijn mp3 speler aansluiten, maar toen het stekkertje ervan de achterkant van de behuizing van mijn pc raakte sloeg mn pc spontaan uit.

Dus mn pc starte opnieuw op, en bleek niets aan de hand te zijn todat ik ff wilde gaan cs e.. werkte dus niet, windows vond mijn game/film/download partitie niet meer.

Dus ik meteen denken, OMG mn hdd is overleden :'( maar niet dus, hdd word gewoon in windows en bios gevonde en smart geeft ook aan dat hij nog goed is.

Partitionmagic zegt dat de disk unallocated is, en via dos kan ik ook niet meer op mijn partities komen.
Dus ik denk dat mijn hdd gewoon spontaan geformateerd is door die soort kortsluiting of wat het ook was. ken dit?? :/

Deze hdd zat G*D vol met downloads/films/games en alemaal bestande die ik egt nooit kwijt wilde.. :(

Wat ken dr aan de hand zijn? en is mijn partitie mischien nog te redden? overigens duurt het zoeken naar bestanden op de hdd via "getdataback" ongeveer 5 uur, dus dat doe ik wel als ik slaap 8)7 (en al haal ik via getdataback mn bestande terug werkt maar de helft ben ik bang voor :'()

[ Voor 13% gewijzigd door naps op 13-03-2004 17:33 ]

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:49
Op een HDD wordt data toch met magneten opgeslagen? Eén keer kortsluiting en de hele spindle is ontladen! Dan zal hij helaas leeg zijn... :(

• naps
masser120 schreef op 13 maart 2004 @ 18:18:
Op een HDD wordt data toch met magneten opgeslagen? Eén keer kortsluiting en de hele spindle is ontladen! Dan zal hij helaas leeg zijn... :(
en als dit het geval is :( valt het dan nog te recoveren? lijkt me niet he :'(

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Wat heeft het feit dat de data op een harddisk magnetisch wordt opgeslagen te maken met het feit dat de data verloren zou gaan bij een kortsluiting? Bij een kortsluiting naar de aarde (zoals blijkt uit het verhaal van de topic starter) daalt de spanning en gaat er een in principe oneindig hoge stroom lopen naar de kast. De voeding (indien beveiligd) zal zichzelf hierbij uitschakelen. De kans op beschadigingen in de rest van je PC is erg gering. Enkel de voeding en de stroomvoorzieningsbekabeling heeft hieronder te lijden.

Aangezien de schijf schijnbaar nog correct herkend wordt door de BIOS en Windows is de kans groot dat enkel de partitietabel of iets dergelijks door het niet correct afsluiten van Windows (door de uitval van je PC) beschadigd is. Met recovery software zou je dan toch in staat moeten zijn om veel, zo niet alle data terug te halen.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 12:47
voglens mj kun je je partitie tabel nog wel repareren met bepaalde programma's of windows herstel console

LinkedIn
BlackIntel

• naps
mja ik zal het zo wel zien, getdataback is nu aan het scannen en duurt nog zon ander half uur :)

Aleen al vind hij mn data is het probleem dat ik dan een locatie moet selecteren om de gevonde/recoverde data heen te kopieren..
En daar heb ik dus geen ruimte voor omdat deze schijf natuurlijk niet bruikbaar is atm en mijn OS hdd is vol |:(

Bestaan er dus programmatjes die anders werken??

• naps
keej, hij is nu klaar met scanne en alles heeft hij gevonde (of het werkt weet ik nie mja :)) wel alles in raar genaamde mappen enzo maar daarin staan de meeste bestanden wel geloof ik..

Maar nu moet ik het dus ergens heen kopieren, maar ik heb dus nergens geen ruimte meer over, iemand een idee? :/ |:(
Pagina: 1