Toon posts:

Lan verbinding zonder ontvangst /nieuwe bekabeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met mijn netwerk. Ik heb nieuwe cat5 bekabeling aangelegt maar het werkt niet. de nieuwe bekabeling verbind een pc op zolder met mijn multy pc modem een etage lager.
Vermeld wordt dat er een 100mbit verbinding is maar als ik op de lan status kijk zie ik dat er alleen paketjes worden verzonden en dat er niets wordt ontvangen.
wie kan dit verklaren?

-ik heb de kabels door gemeten deze zijn goed.
-ik heb de volgorde van de pinnen en kabel aansluiting getest deze zijn aan bijde zijde gelijk, ook de twisted pairs zijn aangesloten zoals bij FQA is vermeld.
-firewal is uit gezet
-rechtstreeks met een andere kabel verbonden (dus niet over het nieuwe netwerk) dit werkt goed. Dus het moet in de nieuwe bekabeling zitten.

wat kan ik nog meer testen?
wie heeft een oplossing?

alvast bedankt!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 21:22
Gaat pingen naar je modem goed (denk 10.0.0.138)?

Verwijderd

Heb je de goeie kleurcode wel?
deze moet je hebben: >>>>"Gewone kabel (Straight)"<<<<

FAQ Network Troubleshooting

Verwijderd

Vaak ligt dit idd aan een verkeerde kleurvolgorde. Typisch probleem is dan wel verzenden en niet ontvangen. Weet je echt zeker dat je dit goed gedaan hebt? Wanneer je het stekkertje met het clipje naar beneden houd, gaat het van links naar rechts: wit-oranje, oranje, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin.

Verwijderd

Topicstarter
kleur code nog maals gecontroleerd lijkt goed.
overigens heb ik ook met cross geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat er geen verbinding is.

ip-adres modem is inderdaad 10.0.0.138 maar pingen naar modem lukt niet. (er is immers geen respons)