Toon posts:

Mandrake 10: Installatie CD4, bestaat helemaal niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een probleem met de installatie van Mandrake 10. Tijdens de installatie wordt er gevraagd om CD4. En helaas is deze niet te downloaden. Je kan de opdracht wel cancelen en de installatie gaat wel verder. Maar na de reboot loopt Mandrake niet lekker. Bij het opstarten blijft Gnome hangen. Netwerkkaart wordt niet opgestart, maar werkt later wel. Na het lezen van http://www.mandrakeclub.c...topic&topic=20007&forum=9
ben ik nog niet veel wijser geworden. Weet iemand een oplossing voor dit probleem.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18

Super_ik

haklust!

heb je al wel iets geconfigureerd? anders is t nix gek dat t nie loopt he :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 13 maart 2004 @ 17:02:
heb je al wel iets geconfigureerd? anders is t nix gek dat t nie loopt he :)
Ja, ik heb alles geconfigureerd.
Alleen blijft het gek dat er tijdens de installatie naar CD4 wordt gevraagd.
Er moet iets op de cd4 staan dat Mandrake nodig heeft. Want anders zou mandrake er niet om vragen.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 22:52
CD4 heeft geen invloed op dat de netwerk kaart wel of niet werkt, dat is de kernel die gewoon vanaf CD1 geinstalleerd wordt. Ik denk dat je die tijdens de installatie even moet configureren, dat kan op het eind.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 13:07
Bestaat er uberhaupt wel een cd 4??? En volgens mij heb je normaal gesproken genoeg aan cd1 en evt cd2. Of heb ik dat nou mis? Ik ben et zelf ook aan downloaden en ik heb geen zin om onnodige downloads te maken.

..:: ::..

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mij werd er ook naar cd 4 gevraagd, maar ik heb geannuleerd uiteraard omdat ik hem ook niet had. Ik denk dat het iets voor de club members is ofzo :? Zal wel niet zo belangrijk zijn.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

De Community Edition die begin maart uit kwam bestaat uit 4 CD's. De gratis versie die nu te downloaden is, is 3 CD's groot.

Als ik het goed begrepen staan er op die laatste, 4de CD, pakketen die in 'Contrib' beschikbaar zijn. Voor de installatie is die dus niet nodig. (Maar het is handig voor mensen zonder breedband)

Verwijderd

Topicstarter
Ben aan het zoeken geweest naar CD4.
Deze bestaat dus echt, maar je kan hem nergens downloaden.
Zou de gene die de topic tekst veranderd heeft hem terug willen zetten.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 13:07
Hoeveel cd's heb je dan nodig? Is ééntje genoeg om mandrake te kunnen draaien of heb je toch persé de tweede en derde nodig?

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
douwe_jan schreef op 13 maart 2004 @ 18:39:
Hoeveel cd's heb je dan nodig? Is ééntje genoeg om mandrake te kunnen draaien of heb je toch persé de tweede en derde nodig?
Je hebt drie CD's nodig om Mandrake te installeren, maar bij 10 heb je de vierde ook nodig.

Verwijderd

mandrake 10.0 CD4 is de contrib CD, daar staat wat commerciele software op Zoals NVIDIA drivers, flash plugin en adobe reader. Je kan die enkel downloaden als club member. Als silver member kan je ook de powerpack CD downloaden, dat is CD 5. dus eigenlijk bestaat mdk10 uit 5 CD's. In principe vind ik dit geen goede zaak, alle software zou open source moeten zijn. De schuld ligt voornamenlijk bij nvidia an adobe. Daar moet actie tegen gevoerd worden, boycot oid.

[edit]
http://www.mandrakesoft.com/products/92/comparison
hier is een lijstje met de verschillen tuss de verschillende typen. lijstje van 10.0 is nog niet klaar, maar CD4 en powerpack heb ik wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 22:38 ]

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 21:58:
[...] De schuld ligt voornamenlijk bij nvidia an adobe. Daar moet actie tegen gevoerd worden, boycot oid.
[...]
Onzin, NVidia biedt zijn driver ook gratis aan op de eigen site, dus het is een kleine moeite om 'm daar vandaan te plukken. Het is goed voorstelbaar (gezien de heftige concurrentie in de grafische-kaartenmarkt) dat ze hun code willen beschermen, hoe jammer dat ook is. Hetzelfde geldt voor Flash en Acrobat.

[ Voor 3% gewijzigd door vandenberg op 14-03-2004 00:53 ]

Systeem

Verwijderd

Hij is onder andere hier te vinden: wel trage ftp (8-9kb/s).

ftp://mandrake.redbox.cz/people/bluehawk/iso/mdk-10.0-comm/

Of er echt iets nuttig opstaat betwijfel ik

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
09:24:16 (701.01 KB/s)

Dat viel mee ;)

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Verwijderd

vandenberg schreef op 14 maart 2004 @ 00:47:
[...]

Onzin, NVidia biedt zijn driver ook gratis aan op de eigen site, dus het is een kleine moeite om 'm daar vandaan te plukken. Het is goed voorstelbaar (gezien de heftige concurrentie in de grafische-kaartenmarkt) dat ze hun code willen beschermen, hoe jammer dat ook is. Hetzelfde geldt voor Flash en Acrobat.
Het is misschien gratis, maar niet OPEN SOURCE, en daar gaat het nou om. Mandrake mag de drivers niet zomaar verspreiden onder de GPL. dus moet het op een aparte niet voor iedereen toegangkelijke CD.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 21:58:
Daar moet actie tegen gevoerd worden, boycot oid.
:r

Jij hebt duidelijk niet begrepen dat OSS over vrijheid gaat. En respect voor iemands werk en eigendom lijk je ook al niet te hebben.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

CD 4 bevat contrib zaken, voor een volledige lijst:
http://www.mandrakeusers....Attach&type=post&id=96441
van een post van mij in deze thread: http://www.mandrakeusers....php?showtopic=12041&st=15

CD4 was nodig omdat de mirrors voor contrib nog niet uptodate waren, en dat het dan voor clubmembers niet echt handig is als je eerder toegang hebt tot de isos maar de extra dingen moet ontberen totdat iedereen toegang heeft...

Als je dus gewoon de 3 download editie cds hebt, en je voegt 'contrib' toe, dan heb je dezelfde software tot je beschikking.

Er staat ook geen non-gpl software tussen, voor zover ik kan zien.

Voor meer info, zie mijn site (engels).

Verwijderd

/me gaat in een hoekje zitten zich schamen...
ik zat er dus behoorlijk naast. Volgende keer zal ik beter nadenken voordat ik wat post :'(
Pagina: 1