Ik heb nu een Maxtor 40Gb schijfje in mijn pc zitten. Ik vind deze toch wat klein worden dus ben ik op zoek naar een grotere schijf, het zal waarschijnlijk een 120Gb of 160Gb schijf worden. Met het oog op de toekomst en mijn airflow leek het mij handiger om een SATA schijf aan te schaffen in combinatie met een PCI SATA controller. Nu de vraag: SATA kan maximaal 150mb/s vervoeren. De PCI bus kan hooguit 133mb/s aan. Aangezien ik video vanaf een PCI tv-tuner kaart wil gaan capturen naar die SATA harde schijf ben ik bang dat ik een probleem met de bandbreedte van de PCI bus ga krijgen. Zijn mijn vermoedens correct of is dit in principe iets waar ik me niet druk om hoef te maken?
Niet druk om maken....
ongecomprimeerde video PAL 768x576@25fps (x3 voor RGB, meestal wordt YUY2/YV12 gebruikt, neemt minder in beslag): ca. 33MB/s
ongecomprimeerde video PAL 768x576@25fps (x3 voor RGB, meestal wordt YUY2/YV12 gebruikt, neemt minder in beslag): ca. 33MB/s
Maar dit betekent dus wel dat ik nog maar 100mb/s voor de rest overhoud.
Sata kan 150mb/s aan. Word dit in de praktijk ook wel gehaald door dit soort schijven of kom ik niet aan de 100mb/s toe?
Sata kan 150mb/s aan. Word dit in de praktijk ook wel gehaald door dit soort schijven of kom ik niet aan de 100mb/s toe?
Meeste harddisks halen zo'n 40 MB/sec, met buffered reads/writes tegen de 100 aan.BartXP schreef op 13 maart 2004 @ 17:14:
Maar dit betekent dus wel dat ik nog maar 100mb/s voor de rest overhoud.
Verw8 geen problemen,
btw... een andere oplossing is gelijk een stuk duurder... Namelijk een mobo 64-bits 66Mhz PCI sloten oid...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
of de nieuwe asus P4C800-E Deluxe aangezien die de sata controler en Ethernet controler niet over de PCI bus laat lopen 
maar opzich moet dit allemaal prima werken maak meer druk of je drivers enzo goed geinstalleerd staat daar zal meer invloed geven namelijk met zoon los kaartje
maar opzich moet dit allemaal prima werken maak meer druk of je drivers enzo goed geinstalleerd staat daar zal meer invloed geven namelijk met zoon los kaartje