Internet via via delen (dubbele routing?)

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gegevens
De netwerkjes:
code:
1
2
Internet > FreeSCO > PC
PC > Laptop
De twee PC's zijn dezelfde, de netwerken zitten alleen op verschillende adapters, resp. UTP en Wireless.

PC: Windows 2000 SP-4, in IP range 192.168.0.x op UTP.
Laptop: Windows XP SP-1.

Gewenste Resultaat
Het is dus de bedoeling dat op de laptop het volledige Internet beschikbaar is. Op de PC moet dus het verkeer van UTP naar wireless gerouteerd worden.
Het liefst doe ik dit met lichte software aangezien ik ook op de PC moet kunnen werken.
Een klein router programma of proxy dus.

Al geprobeerd
MS ICS. Dat werkt niet aangezien ICS op 192.168.0.1 werkt. Ook als ik het UTP netwerk in een andere range zet krijg ik het niet aan de praat.

Analog X Proxy. Dan werkt http wel, de rest niet (mail, ftp, kazaa, msn, icq, ...). Op zich is dit wel een optie aangezien het programma licht is om te draaien, alleen zou het wel fijn zijn als de rest ook wil werken! ;)

Overige
Programma's als WinRoute e.d. heb ik niet getest, maar dat is toch ook een proxy? Teminste dat zag ik staan. Ik ga er dan ook vanuit dat dit dezelfde problemen geeft als dat programma van Analog X.

Verwijderd

WinRoute is geen proxy, je kan er gewoon een gateway mee opzetten... Daar moet wat jij wil goed mee lukken.

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 16:29:
WinRoute is geen proxy, je kan er gewoon een gateway mee opzetten... Daar moet wat jij wil goed mee lukken.
*knip*

[ Voor 36% gewijzigd door iAR op 13-03-2004 16:32 ]

Verwijderd

ik weet niet of het via Windows2000 kan, maar onder WinXP kan je een netwerkbrug maken. misschien dat dit zou kunnen werken.

ik heb een netwerkbrug zo:

router --> PC --> Xbox, in de pc zitten dus 2 NIC's

de Xbox krijgt zijn IP van de router en dit dmv de netwerkbrug.

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 16:35:
ik weet niet of het via Windows2000 kan, maar onder WinXP kan je een netwerkbrug maken. misschien dat dit zou kunnen werken.

ik heb een netwerkbrug zo:

router --> PC --> Xbox, in de pc zitten dus 2 NIC's

de Xbox krijgt zijn IP van de router en dit dmv de netwerkbrug.
Dat kan dus niet in Windows 2000 :(

[ Voor 29% gewijzigd door iAR op 13-03-2004 16:50 ]

• iAR
  • Niet online
WinRoute Pro... oke en nu? ;)

Mijn IP instellingen zijn:
PC: 192.168.1.1 / 255.255.255.0 / -
Laptop: 192.168.1.2 / 255.255.255.0 / 192.168.1.1

In WinRoute Pro heb ik bij instellingen - interfaces NAT aangevinkt bij de interface van het netwerk met m'n laptop, maar dan werkt internet nog niet.
Wat moet ik nog meer instellen... ik zie het zo even niet.

Verwijderd

Op je laptop 192.168.1.1 en niet 192.168.2.1 als gateway instellen.

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 09:57:
Op je laptop 192.168.1.1 en niet 192.168.2.1 als gateway instellen.
Sorry, dat was een tiep fout! :( Op de PC's staat dit wel goed ingesteld...

IP's zijn zowiezo oke ingesteld. PC heeft als gateway de FreeSCO bak en de laptop heeft als gateway de PC. Pingen heen en weer lukt.

Ik moet alleeen in WenRoute de instellingen juist hebben, alleen lijkt het alsof er in de help file geen "voorbeeld" is wat op mijn netwerk lijkt....

/edit:
In netwerk omgeving zie ik de andere pc niet... :(

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 14-03-2004 13:24 ]

Pagina: 1