Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Houten cases ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoT,
Ik heb het forum al wat doorgezocht naar houten cases, en de meeste zijn dan server etc.
Maar nu wil ik weten wat je eigenlijk allemaal moet, en het beste, kan doen.
Bijv. aarden, airflow, plaatsing hardware, tips over bewerken en wat leuke casemod ideetjes

Ik had net een tekening gemaakt, maar er ging iets fouts en werd het niet opgeslagen.. maar ik zal je ongeveer vertellen wat ik ga maken.. het word een doos van 32x32x32cm van multiplex, de speciale dingen worden 2 extra fan's die richten op het mobo, en een speciaal HDD en VGA cooler rek. (Air cooling)..
De extra 'hardware' zijn Coolermaster Aerogate II, Coolermaster Musketeer, 2 Sunbeams, 1 Neonlicht en 3 LED fan's.

Iemand een goede tip voor deze case?

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Mijn vraag aan jouw is: Is er een specifieke reden dat je multiplex wilt gebruiken? na het verven blijf je daarbij namelijk vaak nog de naden zien. MDF platen zijn wat dat betreft meer geschikt :)

Tenzij de looks van de casemod daar op gericht zijn natuurlijk 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ravenge schreef op 13 maart 2004 @ 16:27:
Mijn vraag aan jouw is: Is er een specifieke reden dat je multiplex wilt gebruiken? na het verven blijf je daarbij namelijk vaak nog de naden zien. MDF platen zijn wat dat betreft meer geschikt :)

Tenzij de looks van de casemod daar op gericht zijn natuurlijk 8)7
Ik weet niet zeker of het multiplex is maar het lijkt er wel op, ik heb een grote plaat van 2m x 3m x 2cm liggen, ik wil wel verven denk ik ja..

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
zie je duidelijke houtnerven? en aan de kopse kant een gelaagde structuur? dan is het waarschijnlijk mutliplex.
Post anders een een pic. van het hout.

Ik ben zelf ook aan het denken/ontwerpen aan een houten case. Ik ga hem in MDF maken (18mm). Voornamelijk om massa te creeeren tegen trillings geluid.
Voor het binnenwerk als 3,5", 5,25" en MOBO tray heb ik een oude kast gesloopt.

Het ligt er helemaal wat voor een look je wil behalen. Moet het een gladde strakke kast worden dan kan je beter voor MDF kiezen dat is beter te bewerken.

tja...

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

ik heb hier ook een houten case staan van mdf
het is mooi glad, geen nerven en het is makkelijk te bewerken
maar dat geld voor bijna al het hout

over de airflow ik heb in het vooronder 2x 80 mm intake @ 7 volt
en achterin boven 2x outake (same specs)

bij hout heb je in pincipe wel een iets beter airflow nodig omdat het hout de warmte als het ware vast houd

plaatsing van de hardware waar jij leuk, mooi vind :)

en aarden zou ik alleen doen als je systeem niet erg stabiel draait
ik heb mijn cusom build houten case nl al een anderhalf jaar stabiel draaien zonder aarde

succes en heel veel plezier met je project

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor de reply's,
Ik ben nog best onzeker over het aarden, CaseJunkies.com zeggen dat aarden een MUST is, en hier zie je het af een toe..

Er zit geen aarde in mijn stopcontact hier.. wat is dan het beste?
icezAz

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01
een geaardstopcontact laten maken ?

LinkedIn
BlackIntel

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 19:23
Je gaat je voeding toch wel gewoon aarden neem ik aan? :?
Een houten case hoef je uiteraard niet te aarden, maar ik neem aan dat je dat al wel begrepen had.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:30

Maf

multiplex zet uit als het warm wordt, toch jammer als je moederbord in tweeën breekt (oid).

Alles terug aarden naar de voeding moet volstaan voor aarding. Kijk naar mijn casemods voor ideeën (search topistarter Maf in CME), mail me maar voor vragen. Ik ben nu bezig met houten case nummer 4 ;)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
Ik werk nu ook aan een case voor me server van MDf en dat gaat perfect moek zegge :) Beetje verf erover en t ziet der vet uit :P
AL met al gaat dit, bij mij dan, prima

Verwijderd

ik heb eerst een houten kast gemaakt. Kwa stabiliteit heb ik niks gemerkt. Hij werkte even goed als een normale kast. Maar je moet niet vergeten alles aan elkaar te verbinden met metaal ( draad ofzo... ) Weet niet waarom precies, maar doe het maar gewoon is voor aarding ofzo.

Verwijderd

Ik vind het persoonlijk toch wel link qua brandgevaar. Een metalen case lijkt me toch wat veiliger mocht er wat fout gaan.

Verwijderd

ik heb al een multiplex case staan van 35x30x25 en die werkt perfect gewoon luchtgekoelt
een zalman bloemetje op je cpu en dan trekt ie het simpel mijn amd 2600+ is idle 30 graden en stressed 37 kep verder 2x 512 mb geheugen erin en een redelijk "hete"videokaart maar me pc draait zo stabiel als ik weet niet wat :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00
Mijn ervaring leert dat MDF makkelijker te bewerken is dan multiplex. Dat laatste zou ik alleen maar gebruiken als je nerven wil zien :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:05
maar het is wel zwaar :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 21:32
Heb hier al meer dan een jaar een mdf kast staan, zonder na te denken over welke aarding dan ook. Toch geen geaarde stopcontacten hier. Alle componenten er zo, hop, ingeschroefd, geen instabiliteit bemerkt.

• themaxter
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Ik ben ook bezig met een case van mdf (bijna af, is trouwens NIET degene links ;)).
Voor de afwerking heb ik eigenlijk nog maar 1 vraagje: hoe kan ik hem het beste afwerken qua verf etc??
Kan ik hem beter schilderen of juist beter spuiten? En zo ja bij spuiten, eerst primer en dan paar lagen spuiten?
Zowieso natuurlijk plamuren schuren etc ;)

[ Voor 6% gewijzigd door themaxter op 17-03-2004 23:51 ]

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Ik heb zelf ook een mdf-cube als kast....

36x36x36.....8mm dik

Die draait al tijden gewoon als game-machine (alles lucht-cooled)......en als een zonnetje !
Ik heb zelf bij realisatie ook nooit rekening gehouden met aarding en dat soort grappen.....

Ik heb zelf bij de afwerking gekozen voor spuiten...daarna gewoon afgewerkt met een blanke lak......

Brandveiligheid is eigenlijk niet echt ter sprake....... gewoon een brandmelder boven je case :P

Dont work hard, just party!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
themaxter schreef op 17 maart 2004 @ 23:50:
Ik ben ook bezig met een case van mdf (bijna af, is trouwens NIET degene links ;)).
Voor de afwerking heb ik eigenlijk nog maar 1 vraagje: hoe kan ik hem het beste afwerken qua verf etc??
Kan ik hem beter schilderen of juist beter spuiten? En zo ja bij spuiten, eerst primer en dan paar lagen spuiten?
Ik heb het gewoon eerst in de grondverf gezet en daarna een paar keer dun overgeverft. Dit ziet der strak uit dus t kan gewoon wel met verf. :P

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
themaxter schreef op 17 maart 2004 @ 23:50:
Bij MDF is het aan te raden om eerst 1 a 2 keer goed te gronden. MDF zuigt namelijk de verf op. Verder zou ik het verven zelf met een lakrollertje doen. Dan heb je wat meer controle over de verflagen.

tja...

• themaxter
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Bedankt allemaal voor jullie tips en adviezen :)
Binnenkort zullen jullie de resultaten ervan hier op GoT terug vinden ;)

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Sjonge, is iedereen nu bezig met een case in MDF ofzo? :p tegen dat de mijne af zal zijn zal het waarschijnlijk niet meer 'hip' zijn... Ik doe ook weinig voort de laatste tijd, maarja, er gaan nu eenmaal dingen voor in het leven :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ibex schreef op 18 maart 2004 @ 16:46:
Sjonge, is iedereen nu bezig met een case in MDF ofzo? :p tegen dat de mijne af zal zijn zal het waarschijnlijk niet meer 'hip' zijn... Ik doe ook weinig voort de laatste tijd, maarja, er gaan nu eenmaal dingen voor in het leven :)
ohja? zoals... :S

maar MDF moet je zekers eerst goed primen door het absorberend vermogen...
dan (een paar) goeie lagen verf erover en goed laten drogen...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Pagina: 1