Toon posts:

Is het mogelijk onder DHCP een ander iptje te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk onder DHCP een ander iptje te krijgen?

Verwijderd

ehm, wat wil je eigenlijk?

ipconfig /release
ipconfig /renew

zelf een ip bepalen: gewoon inkloppen bij je netwerkkaart. meeste dhcp servers hebben daar echt geen moeite mee.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is ik kan op flink wat site's neit komen en dat lijkt aan me ip te liggen dat ik van me provider gekrgen heb.

Verwijderd

dat ligt aan de "verversingstijd" van de dhcp instellingen van je provider. Meestal is het zo dat je hetzelfde internetadres behoud voor enkele dagen of zelfs weken. Als je dit adres in deze tijd niet hebt "gebruikt', wordt het vergeven, maar in de praktijk zal die niet veel gebeuren (zgn. leasetijd) . Maw, het is praktisch onmogelijk) (ipcofig/ release laat trouwens je ipadres "los" )

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet er mee leren leven dat ik op sommige site's niet kan komen.

Verwijderd

zelf een ip bepalen: gewoon inkloppen bij je netwerkkaart. meeste dhcp servers hebben daar echt geen moeite mee.
dat zal bij je provider echt niet werken hoor, en aangezien dit topic gepost is onder "internet en telefonie" denk ik dat 't om een provider gaat

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of je gaat uit proberen te zoeken waarom je die sites niet kunt bezoeken.. tracert etc. Of eventueel een mailtje sturen naar de webmaster voor mijn part.
Maar bij de meeste ISP's krijg je een vrij vast IP-adres die sporadisch veranderd, dus helaas, je IP verander je niet zomaar :)

Verwijderd

Dus ik moet er mee leren leven dat ik op sommige site's niet kan komen.
dat heeft niets met je ipadres te maken (of je moet al geblocked zijn, maar dan is meestal de hele range geblocked)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt de fameuze wanadoo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 16:05:
[...]

dat zal bij je provider echt niet werken hoor, en aangezien dit topic gepost is onder "internet en telefonie" denk ik dat 't om een provider gaat
ow ok :)
/me had dit topic uit de active topics

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou het dan aan kunnen liggen want ik heb ook me oude win98 systeem er aan gehangen en kwam ik ook op marktplaats.nl scholieren.com etc niet.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De optie voor jou is even een telefoonlijntje gebruiken, krijg je namelijk altijd een ander ip ;)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik niet zoveel aan.

Verwijderd

Als je ISP verschillende mac-adressen ondersteunt, dan moet je ff je mac-adres wijzigen, grote kans dat je dan een ander ip krijgt, (als ze dat ondersteunen)

Verwijderd

gebruik anders een anomyzer, een soort van open proxy op het internet, dan ziet de webserver van de betreffende website jouw ip niet.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is dus echt niet wat we van een openingpost verwachten. Je hoort wat research te doen, info te geven, etc. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.