Mijn broer heeft een K7S5A Pro.
Enige probleempjes gehad, uiteindelijk erachter gekomen dat onboard IDE-controller kapot is.
Dus een Q-Tec IDE-133 RAID controller gekocht.
Op IDE 1 zit nu Maxtor 40Gb en Hitachi 80Gb
Op IDE 2 zit nu Plextor CDRW (52, geloof ik).
Alles wordt prima herkend..
Onboard IDE staat uit, en in de bootsequetnie kon ik expliciet kiezen waar ik vanaf wilde booten, stonder Plextor CD-R, HD's staan er ook prima tussen.
Géén RAID ingesteld (uiteraard
).
Als ik met de XP-install CD opstart, krijg ik deze melding:
De Install-cd is goed, HD's en CD-rom's zijn goed, geheugen is goed. Alles goed, behalve dat het niet werkt
Search, MS knowledge-base en Google konden niet echt iets vinden (behalve iemand op een Italiaans foprum met hetzelfde probleem, zonder replies
)
Suggesties?
Of zie ik iets ONWIJS over het hoofd (dat Cd's niet van een PCI IDE controller zouden kunnen booten ofzo?
)
/Edit:
Op de site van Q-Tec staat dit in de FAQ van de controller:
En als er dan dus niet geboot kan worden van on-board IDE en ook niet vanaf een PCI-IDE, hoe kan er dan wél geboot worden?
Enige probleempjes gehad, uiteindelijk erachter gekomen dat onboard IDE-controller kapot is.
Dus een Q-Tec IDE-133 RAID controller gekocht.
Op IDE 1 zit nu Maxtor 40Gb en Hitachi 80Gb
Op IDE 2 zit nu Plextor CDRW (52, geloof ik).
Alles wordt prima herkend..
Onboard IDE staat uit, en in de bootsequetnie kon ik expliciet kiezen waar ik vanaf wilde booten, stonder Plextor CD-R, HD's staan er ook prima tussen.
Géén RAID ingesteld (uiteraard
Als ik met de XP-install CD opstart, krijg ik deze melding:
Ik heb verschillende kabels, ander CD-Rom (Goldstar), geprobeerd, combinaties van alles, ook combinaties van master/slave settings, verschillende Bios instellingen.CDBOOT: memory overflow error
De Install-cd is goed, HD's en CD-rom's zijn goed, geheugen is goed. Alles goed, behalve dat het niet werkt
Search, MS knowledge-base en Google konden niet echt iets vinden (behalve iemand op een Italiaans foprum met hetzelfde probleem, zonder replies
Suggesties?
Of zie ik iets ONWIJS over het hoofd (dat Cd's niet van een PCI IDE controller zouden kunnen booten ofzo?
/Edit:
Op de site van Q-Tec staat dit in de FAQ van de controller:
Maar dit gaat toch over RAID-opstellingen? Of überhaupt over booten?Can a RAID drive be used as BOOT drive?
No. The RAID controller needs driver from OS for proper functionality. It is also advised by for instance Microsoft to boot the system on small HDD and use RIAD system for all data / other applications
En als er dan dus niet geboot kan worden van on-board IDE en ook niet vanaf een PCI-IDE, hoe kan er dan wél geboot worden?
[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 13-03-2004 15:58 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu