[PCI IDE][XP] cdboot: memory overflow error

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn broer heeft een K7S5A Pro.
Enige probleempjes gehad, uiteindelijk erachter gekomen dat onboard IDE-controller kapot is.
Dus een Q-Tec IDE-133 RAID controller gekocht.
Op IDE 1 zit nu Maxtor 40Gb en Hitachi 80Gb
Op IDE 2 zit nu Plextor CDRW (52, geloof ik).
Alles wordt prima herkend..

Onboard IDE staat uit, en in de bootsequetnie kon ik expliciet kiezen waar ik vanaf wilde booten, stonder Plextor CD-R, HD's staan er ook prima tussen.
Géén RAID ingesteld (uiteraard :P).

Als ik met de XP-install CD opstart, krijg ik deze melding:
CDBOOT: memory overflow error
Ik heb verschillende kabels, ander CD-Rom (Goldstar), geprobeerd, combinaties van alles, ook combinaties van master/slave settings, verschillende Bios instellingen.
De Install-cd is goed, HD's en CD-rom's zijn goed, geheugen is goed. Alles goed, behalve dat het niet werkt :P

Search, MS knowledge-base en Google konden niet echt iets vinden (behalve iemand op een Italiaans foprum met hetzelfde probleem, zonder replies :P :/ )

Suggesties?
Of zie ik iets ONWIJS over het hoofd (dat Cd's niet van een PCI IDE controller zouden kunnen booten ofzo? :P :/ )

/Edit:
Op de site van Q-Tec staat dit in de FAQ van de controller:
Can a RAID drive be used as BOOT drive?
No. The RAID controller needs driver from OS for proper functionality. It is also advised by for instance Microsoft to boot the system on small HDD and use RIAD system for all data / other applications
Maar dit gaat toch over RAID-opstellingen? Of überhaupt over booten?
En als er dan dus niet geboot kan worden van on-board IDE en ook niet vanaf een PCI-IDE, hoe kan er dan wél geboot worden?

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 13-03-2004 15:58 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

kun je booten met een WIN98 bootdisk (www.bootdisk.com) en dan de cdrom benaderen?
zo ja kun je vanuit DOS installeren:
1) partitie aanmaken (fdisk)
2) formatteren (format c: /s vanaf A:)
3) met XCOPY /S je I386 directory naar harddisk kopieren
xcopy /s X:\i386\*.* c:\winsetup\

4)
C:
CD \
CD WINSETUP
WINNT
(en zorg dat je smartdrv.exe bij de hand hebt!)

meeste PCI IDE controllers kunnen geen ATAPI meer aan (alle non-harddisk IDE-apparaten)

Verwijderd

//edit Oeps had de vorige poster ook al vermeld :/

Hou rekening mee dat veel IDE controler kaartjes niet met ATPI based IDE devices kan werken waar de meeste cd'dvd rom speler branders onder vallen.

het zou dus heel goed kunnen dat je brander niet goed op die controler kan werken.

Dit probleem zie je dus ook vaak bij de promise kaarjtes terug

Kijk eens voor de gein in de handleiding of het niet duidelijk vermeld staat of het wel of niet ondersteund wordt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 00:02 ]