[KNOPPIX] Scsi brander aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Helaas, het is weer eens zover, WinXP crashed met een vage error en wil niks meer doen.
Mijn plan was dus om een nieuwe partitie aan te maken (ik heb nu een partitie van 30 gig in NTFS) door in veilige modus Partition Magic te downloaden en te installeren.
Downloaden gaat prima, alleen installeren wil dus niet (ik neem aan in normale modus wel, maar daar kom ik niet meer in)

Nu heb ik gelukkig het fantastische Knoppix altijd bij me, alleen wordt daar de SCSI brander TEAC 55s niet herkend als brander.
Ik heb al aardig ge-UTFS-ed en de RTM-ed, maar heb hier niks over kunnen vinden.
Ik heb een root-passwd gezet, en K3b gestart, maar de brander staat er gewoon alleen als reader.

Is het met linux mogelijk om een deel van de NTFS partitie fat32 te maken ?

Als ik maar in Windows XP de belangrijkste bestanden kan kopieren naar de nieuwe D-partitie kan ik C formatteren en vervolgens Windows opnieuw installeren.
Of ik moet in knoppix kunnen branden.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.

Verwijderd

Dit thread gaat over je problemen met XP neem ik aan. Ik heb zelf niet zo veel ervaring met Knoppix, maar van horen zeggen weet ik dat de hardwareondersteuning niet zo super is.

edit:
Op de site van Knoppix kan ik ook niets vinden over de hardwareondersteuning voor SCSI hardware.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 15:01 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

een deel van de NTFS partitie fat32 te maken
Dit kan met geen een operating systeem/applicatie.

Een partitie kan maar een filesystem hebben. Je zou op een andere PC partition magic kunnen installeren, met de 'dos' optie, en dan van die PC de DOS folder naar een floppy kunnen kopieren. Als je daarna naar een dos floppy boot, je floppydisk wisselen, en partition magic vanaf floppy proberen. Als het te veel is voor 1 floppy, brand het naar CD en boot met een floppy met CDrom support.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 14:58:
Dit thread gaat over je problemen met XP neem ik aan. Ik heb zelf niet zo veel ervaring met Knoppix, maar van horen zeggen weet ik dat de hardwareondersteuning niet zo super is.

edit:
Op de site van Knoppix kan ik ook niets vinden over de hardwareondersteuning voor SCSI hardware.
De hardwareondersteuning is juist wel heel goed, in een paar minuten zoekt ie uit wat voor grafische kaart je hebt, wat voor geluidskaart, netwerkkaart, enz enz. En dat gaat in 95% van de gevallen meteen goed.

Dat moet ik windows nog eens zien doen ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Modbreak: Zullen we maar niet aan topic kaping gaan doen?

[ Voor 88% gewijzigd door Zwerver op 13-03-2004 20:29 ]

Verwijderd

Ehm, ja. Sorry.
Pagina: 1