KT7 nieuw BIOS

Pagina: 1
Acties:

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Topicstarter
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/kt7/

KT7WT

Heeft iemand deze al geprobeerd????
Als je van mij niets meer hoort werkt ie niet helemaal goed. ;)

Verwijderd

je moet kt7ul gebruiken, das de nieuwste

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:54
nope, wt is de nieuwste.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
er is ook een WG zie ik op ntcompatible

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:17
Draait als een zonnetje op mijn KT7 Raid... De problemen met de SB Live! lijken ook minder

Verwijderd

das dan mooi.. moet ik hem misschien ook maar gaan installeren :)

Verwijderd

is KT7WT een beta?

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:17
Ja is een beta...
Icje, hoe krijg jij die SB Live! stabiel?? Dat lukt me maar niet en dan zelfs zonder enig overklokken...
Draai je Liveware! 3? In welk slot zit de SB?

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Topicstarter
Ik ben er nog, geen vreemde dingen tegengekomen. En helaas ook geen problemen opgelost ;(

Dit is dus GEEN beta!!!!
Anders had hij wel in de dir beta gestaan bij Abit!

Gr, SSoaker

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
huh?
problemen met abit kt7 en slive.....:?
geen last van, hulp nodig...maybe kan ik helpen
ik draai gewoon liveware 3
nah, zeg t maar
laters
maddog

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 11:01 schreef Leader98 het volgende:
Icje, hoe krijg jij die SB Live! stabiel?? Dat lukt me maar niet en dan zelfs zonder enig overklokken...
Draai je Liveware! 3? In welk slot zit de SB?
ik heb je ff een icq msg gestuur en een mailtje

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
Kan iemand hem even naar mij mailen, zeef@zbergen.demon.nl want die FTP site is zo vol dat ik er niet op kom.

*D

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:21

Spikey

Making the web accessible!

Hier ook helemaal geen probs met SB Live en KT7 hoor.... :?

alleen een floppydrive die vervangen moest worden om de een of andere vage reden :?

verder werkt ie hierzo als een trein

Duron 600 @ 945 Mhz (9x105) @ 1.75V B-)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

ik heb me net ff de bios geflashed met KT7_UL en hij loopt perfect nu. wat is dat toch met die SB live ik heb nergens last van en ook niet gehad???

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ja er zijn helaas veel problemen met die stomme sblive! de enige manier om dat op te lossen is acpi uit te schakelen en dat kan alleen met een 'gehackte' bios zie deze pagina: www.apushardware.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm Ik had eerst dus ook problemen met die sblive maar nu ik in mijn bios acpi uit heb gezet werkt alles goed zowel onder 98 als onder 2000.

Ohja en pas op met die nieuwste abit bios ik las op het forum van apushardware.com dat er zelfs mensen hun systeem hebben verkloot met die nieuwe beta bios die ergens op de ftp van abit schijnt te staan...

Verwijderd

Joh, die SBLive moet je gewoon in PCI-Slot4 zetten, echt waar. Ik heb de originele full version, die geeft hier geen problemen, doet het ook in slot 3 of 5.

Maar in PCI-slot4 heb je geen problemen. Al helemaal belangrijk als alle sloten gevuld zijn. !

k'Heb al een paar mensen kunnen helpen met die suggestie, en de rest van de helpende tweakers hier hebben al ongeteld veel mensen geholpen door ze daar op te wijzen. :+

En als je de BIOS gaat updaten, ZET JE CPU TERUG OP NORMALE SNELHEID !!! (8>

Die nieuwe Bios heb ik al geprobeerd, geen problemen. Ik heb um snel weer terug gezet omdat de HPT versie ouder is. :(

Een hele goede manier om te testen of je inderdaad stabiel hebt overgeklokt is om de BIOS te updaten.... maar wel een paardemiddel hoor !! >:)

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
In mijn geval hielp het niet om de live in slot 4 te plaatsen. het laatste red middel is dan acpi in de bios uit zetten.
Maar je kan ook in windows tijdens setup acpi uitzetten.
bij win 9x setup /p i
bij win 2000 tijdens setup in het begin zowel op f6 en f7 drukken(dat is op het punt waar je de raid drivers moet installeren)

Maar ik denk dat we toch wel een bios/driver update kunnen verwachten die deze problemen oplossen anders zou het wel erg slechte reclame voor abit/creative zijn.

Verwijderd

Een andere mogelijkheid is om in de BIOS Irq9 toe te kennen aan het slot waar de SBlive in zit. Bij een KT7 in de
pnp-pci config
PIRQ 0 tot 3
zoek welke de SBlive is. Heet multimedia of zo, staat aan de rechterkant van het scherm als je de cursor op die PIRQ's zet.

ken irq 9 toe
Zet reset config = enabled
booten.

Dit dwingt de ACPI een andere IRQ te kiezen.
.. misschien helpt het wat...
Pagina: 1