Hardware:
Neovo E17B 17 inch LCD/TFT monitor (heeft ingebouwde speakers maar zijn niet aangesloten)
Tannoy Reveal Passive speakers (shielded)
Marantz Model 1050 versterker (10+ jaar oud)
Behringer Eurorack MX1604A (16ch mengtafel)
Gisteren die Neovo aangeschaft (
) en aangesloten. Even een half uurtje achter de pc gezeten en toen iets anders gaan doen. Geen versterker/geluid aan gehad. Zet ik zojuist m'n versterker aan, blijkt dat er een zeer irritante brom is. Na wat uitproberen lijkt het de Neovo te zijn die het probleem veroorzaakt. Hiervoor had ik een Philips 17 inch CRT scherm, en toen had ik nog geen last van een brom.
Ik merk dat als ik de refreshrate van de TFT aanpas (ik kan kiezen uit 60, 70 en 72) dat de brom hoger wordt (blijkbaar is die brom direct gerelateerd aan de Hz uit de refresh rate).
• Zet ik de Neovo uit (powerknopje) dan verdwijnt de brom maar komt er een veel hogere toon die een tijdje blijft klimmen in toonhoogte, en uiteindelijk continue blijft (heel erg hoge toon).
• Zet ik alle volumes uit (van mengtafel en versterker) dan blijft de brom.
• Zet ik m'n mengtafel uit (stekker eruit) dan blijft de brom ook, dus hier kan het probleem niet liggen.
• Als ik m'n koptelefoon direct in m'n versterker plug, heb ik ook de brom, dus dat sluit de speakers uit.
• Meerdere ingangen/uitgangen geprobeerd op de versterker + andere tulpkabels, dat helpt niets.
• Trek ik de stekker van de Neovo eruit, dan is het over.
Nou kom ik dus tot de conclusie dat het aan de Neovo (evt adapter
) ligt. Maar wat kan ik hier nu aan doen? Is ie gewoon rot? Of komt dit vaker voor? Of is mijn versterker gewoon te oud + te gevoelig voor dit soort dingen? Die Neovo was stervensduur, dus mocht het probleem daar liggen dan moet ik zo snel mogelijk terug.
Voor de rest heb ik geen geaarde stopcontacten hier, en en verwarming is pas op 3m afstand mocht het met aarding te maken hebben.
Neovo E17B 17 inch LCD/TFT monitor (heeft ingebouwde speakers maar zijn niet aangesloten)
Tannoy Reveal Passive speakers (shielded)
Marantz Model 1050 versterker (10+ jaar oud)
Behringer Eurorack MX1604A (16ch mengtafel)
Gisteren die Neovo aangeschaft (
Ik merk dat als ik de refreshrate van de TFT aanpas (ik kan kiezen uit 60, 70 en 72) dat de brom hoger wordt (blijkbaar is die brom direct gerelateerd aan de Hz uit de refresh rate).
• Zet ik de Neovo uit (powerknopje) dan verdwijnt de brom maar komt er een veel hogere toon die een tijdje blijft klimmen in toonhoogte, en uiteindelijk continue blijft (heel erg hoge toon).
• Zet ik alle volumes uit (van mengtafel en versterker) dan blijft de brom.
• Zet ik m'n mengtafel uit (stekker eruit) dan blijft de brom ook, dus hier kan het probleem niet liggen.
• Als ik m'n koptelefoon direct in m'n versterker plug, heb ik ook de brom, dus dat sluit de speakers uit.
• Meerdere ingangen/uitgangen geprobeerd op de versterker + andere tulpkabels, dat helpt niets.
• Trek ik de stekker van de Neovo eruit, dan is het over.
Nou kom ik dus tot de conclusie dat het aan de Neovo (evt adapter
Voor de rest heb ik geen geaarde stopcontacten hier, en en verwarming is pas op 3m afstand mocht het met aarding te maken hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 13-03-2004 13:58 ]