Ik hoop dat iemand me met het volgende probleem kan helpen: een maand of twee geleden stapte ik van Win98 SE over op Win XP Pro. Niets aan het handje, m'n systeem draaide als een trein. Na ongeveer een maand kreeg ik tijdens het spelen van een spel echter een blauw scherm te zien, met een foutmelding. Vanaf dat moment crashte XP steeds vaker. Ik kreeg foutmeldingen te zien als: 'page fault in non paged area', 'IRQ not less than equal' en 'multiple irp complete requests'. Ik heb m'n harddisk geformatteerd en Win XP opnieuw geinstalleerd. Het hielp niet; de foutmeldingen kwamen al snel terug. Ze doken op volstrekt willekeurige momenten op. Op een gegeven moment crashte de compu zelfs al voordat Win XP goed en wel was opgestart en ook kwam het regelmatig voor dat de pc spontaan rebootte. Ik heb toen Win 98 SE opnieuw geinstalleerd. Als ik dit besturingsysteem gebruik, draait alles uitstekend.
Kan iemand me in godsnaam uitleggen wat er aan de hand is, of hoe ik kan achterhalen wat er aan de hand is? Het lijkt mij een hardwarefout, maar waarom doet deze zich alleen voor in XP, en niet in 98?
Kan iemand me in godsnaam uitleggen wat er aan de hand is, of hoe ik kan achterhalen wat er aan de hand is? Het lijkt mij een hardwarefout, maar waarom doet deze zich alleen voor in XP, en niet in 98?