Capture van DV, bewerken in Premiere probleem

Pagina: 1
Acties:

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Hallo,
Ik ben nu al een tijdje trotse eigenaar van een SonyTRV355E digital handycam. De bedoeling van dit apparaat was; opnemen, op pc zetten en bewerken met Premiere Pro. Nu zit er bij de camera een USB aansluiting zodat je op die manier beelden kan overzetten.

Nu dacht ik, no problem.. maar de software die bij de camera zit (pixela, image mixer), kan de beelden alleen opslaan in een 352*280 (oid) resolutie.. lang geen DVD kwaliteit :(... Dus maar caputeren met andere software. Premiere ondersteunt niet de USB, en de de pc's video in pakt ie ook niet...

Over naar virtual dub; same result... onder steunt het niet..met WINDVR capturen wat er op de video in komt, lukt... alleen premiere denkt dat hij 25000 frames per seconde heeft :'(.. virtual dub herkent het formaat ook niet... Nu nog met ulead video studio 7, ge-captured.... premiere sluit na importeren af met de melding "serious error blabla.." en windows geeft dit:

AppName: adobe premiere pro.exe AppVer: 7.0.0.0 ModName: claud.ax
ModVer: 5.0.0.603 Offset: 00003b9b

WAT MOET/KAN IK DOEN? Om het beeld te kunnen capturen en bewerken met Premiere Pro? De camera heeft firewire mogelijkheid..(de zogenoemde i-link) het kabeltje zat er niet standaard bij.. maar ondersteunt Premiere deze kabel wel?

bedankt voor uw evnt. hulp

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:24
Wat ik de laatste tijd, allee al zolang mensen digi camera's hebben, merk, is dat ze toch wel allemaal naar die usb grijpen. USB is totaal niet bedoelt om ruw videomateriaal over te zetten. Meestal zit dit bij de camera om beelden of kleine filmpjes(=lage kwaliteit) over te zetten. DV zit erin, speciaal voor het overzetten van ruw beeldmateriaal zoals DV. Ik vindt het spijtig dat dit bij de goedkopere camera's er niet bijzit. |:( Misschien te duur.

Wat jij dus nodig hebt is een DV kabel, of i-link, oe dadet ook noemt. De dv uit en dv in zijn speciaal gemaakt voor je videomateriaal in orginele kwaliteit over te zetten. Zal wel veel plaats innemen. Kijk even in je manual staat erin uitgelegd.

Premiere en elk andere videobewerkingsprogramma zal perfect met een DV kabel samenwerken. Veel beter dan met usb. 8)7

En elke digitale camera heeft DV uit. Anders was had het geen nut een digitale camera te kopen 8).

Btw, DV heeft nog een hogere kwaliteit dan DVD :)

[ Voor 13% gewijzigd door peter_the_hobbit op 13-03-2004 13:56 ]

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
He bedankt!
maar die i-link (firewire) kabel.. heb je daarvoor ook een speciale kaart nodig?? Ik heb wel een standaard firewire ingang op de pc.. is dit dus afdoende?

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:24
deze is voldoende.
Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cpu_mobo/msi/amd/nvidia/k7n2g/firewire.jpg

De linkse is de ingang die je normaal in je pc nodig hebt, de rechtse is het kleinere broertje dat normaal op je camera zit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door peter_the_hobbit op 14-03-2004 16:47 ]