[ms access] Acces en ODBC koppeling gelijktijdig open.

Pagina: 1
Acties:

• Ivo-Jonker
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-03-2025
Hallo reader van deze topic,

Ik heb hier een kleine MS Access (2000) database staan met wat formulieren die zegmaar voortdurend open staan.

Nu heb ik ook een php scriptje die via odbc een query doet uit dezelfde database.

Echter, als de database ge-opend is, werkt de php niet.
Het is de bedoeling dat beide toepassingen alle rechten hebben. Dus de PHP/odbc moet kunnen select/alter/updaten, en de access applicatie moet het zelfde doen.

De volgende error kreeg ik.

Warning: odbc_connect(): SQL error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Could not use '(unknown)'; file already in use., SQL state S1000 in SQLConnect in D:\Web3\Web-Root\test.php on line 3

Ik heb uit een aantal zoekpogingen al verschillende dingen gechecked, geen effect.

Als iemand me een zetje in de goede richting kan geven, graag!

-Ivo Jonker

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Afaik kan het niet

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
je zou even kunnen zoeken naar locking / locken in access via google of in de help van access zelf...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Open je de database vanuit Access toevallig in Exclusive mode ? Dan kun je er vanuit iets anders natuurlijk niet in.

Is makkelijk te testen. Probeer wanneer je de database in access hebt geopend, hem vanaf een andere pc nog eens te openen vanuit access. Als dat ook niet gaat, dan heb je hem exclusive geopend.

• Ivo-Jonker
Helaas niet exclusief geopend.

Verwijderd

Ivo-Jonker schreef op 13 maart 2004 @ 15:35:
Helaas niet exclusief geopend.
hmmmm.....raar.
Wat je zou kunnen proberen is een dummy database te maken met linked tables, en die voor je PHP-applicatie gebruiken. De originele gebruik je dan voor je formulieren.

• Ivo-Jonker
na het linken nog steeds dezelfde fout. ik probeer te zoeken of ik 't hele record locking niet uit kan gooien. of iets. zal waarschijnlijk ook geen nut hebben :)

• Ivo-Jonker
record locking staat uit, geen effect.

iemand nog andere suggesties?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
weet je zeker dat je probleem niet hier zit, ik heb hier zelf een db open staan terwijl ik hem via asp / odbc bewerk

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f.vanknijff/GoT/access.gif

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit lijkt overigens meer een configuratieprobleem dan een programmeerprobleem

PW -> SA

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ivo-Jonker
@ FvKnijff

Bedankt voor je screenshot, helaas had ik die instellingen ook al bekeken, geen effect.
Pagina: 1