Monitor geeft geen beeld meer, nog te redden of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een 22" Iiyama scherm dat tussen nu en een paar uur geleden ineens kapot is gegaan. Ik wilde zonet mijn monitor uit standby halen en het groene lampje gaf aan dat er een signaal ontvangen wordt, alleen het beeldscherm bleef zwart (100% zwart, dus echt helemaal uit). Een snelle test leerde mij dat het niet de kabel of de computer is die het probleem veroorzaakt, dus daarmee moet de monitor als schuldige worden aangewezen.

Er is overduidelijk iets mis met het scherm, maar wat? Als de computer opstart enzo dan hoor je wel die geluiden die het scherm maakt bij het veranderen van een resolutie, maar je ziet simpelweg niks verschijnen op het scherm.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
contract en helderheids instellingen heb je al nagelopen? (maar da heb je vast al geprobeerd?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Werkt het OSD nog wel?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Ik heb zoiets als "input signal selection", bij mij zit dit in het OSD, misschien heb jij daar een apart knopje voor ergens, kijk eens of dat goed staat.

• Hielko
Nope, het OSD werkt ook niet meer. Of nouja, waarschijnlijk werkt ie nog wel, alleen je kan hem niet zien...

Contrast en helderheidsinstellingen lijken me niet het probleem, die kan je volgens mij niet zo extreem fout instellen dat je helemaal niks meer ziet. En dan zou het OSD toch ook nog wel altijd zichtbaar blijven, of niet?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ook je OSD het niet meer doet is er vermoedelijk een defect in je HSp-circuit, meestal is in zo'n geval de lijntrafo gefrituurd. Een reparateur kan hierover uitsluitsel geven, maar als het de lijntrafo is, dan is reparatie hoogstwaarschijnlijk niet meer lonend.

• Hielko
Hmmm dat zou minder zijn... eigenlijk zat ik al wel een beetje te denken aan 't vervangen van 't beeldscherm, probleem is alleen dat er nog niet echt TFT-schermen op de markt zijn die aan mijn eisen voldoen... maarja dat is weer een ander verhaal.

Verwijderd

wat zijn je eisen dan:D:D :) :D :D
Pagina: 1