[WindowsXP] Extern bureaublad verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik probeer mbv "verbinding met extern bureaublad" een computer op afstand over te nemen. De beide machines zijn WindowsXP Pro bakken en alle opties voor externe verbindingen zijn ingeschakeld.

Het verbinden gaat prima, echter krijg ik de vraag of de gebruiker op het doel systeem zich eerst moet afloggen, alvorens een verbinding te kunnen maken. Na afloggen van die gebruiker valt daar dan meteen de internet verbinding weg (USB modem, mxstream) en staat mijn verbinding dus te wachten tot St Juttemis.

Is het mogelijk dat de gebruiker niet zich hoeft af te melden, zodat deze mee kan kijken met de handelingen van de gebruiker van de externe verbinding ?

Ik kan ook VNC gebruiken, werkt prima, maar ik dacht het zit in Windows ingebakken dus waarom zou ik dat dan niet gaan gebruiken. Mij lijkt die Windows tool efficienter werken (qua performance).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Is het mogelijk dat de gebruiker niet zich hoeft af te melden, zodat deze mee kan kijken met de handelingen van de gebruiker van de externe verbinding ?
Voor Windows 2003 of Windows XP met SP2: [rml][ XP] met twee personen inloggen?[/rml] / [rml][ XP]Remote desktop[/rml]

oftewel:

Registry:
Windows Registry Editor Version 5.00

; This key allows conncurrent use of XP remote AND via console
; Sources:
; http://bink.nu/DesktopMod...Detail.aspx?ArticleID=855
; http://www.winbeta.org/wi.../index.php?showtopic=1982
; http://www.neowin.net/for...hp?showtopic=126109&st=0&

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core]
"EnableConcurrentSessions"=dword:00000001

Alternatieven: Terminal server/client of VNC gebruiken.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 13:43 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Moet je er wel even bij vertellen dat SP2 nog niet uit is, en dat in de meest recente betas het concurrent gebruik ervan al weer disabled is :P

Vermoedelijk gebruik je een soort van "RAS" connection om je ADSL connectie hoog te houden - je kan hiervoor een registry entry maken waardoor die ras connectie niet verbroken wordt als je uitlogt:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon,
voeg een value van het type "REG_SZ" toe, KeepRasConnections geef als waarde 1.

Verder - met "mstsc /console" kan je ook de console overnemen - al met al zijn er behoorlijk wat topics over deze vraag te vinden hoor :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eigenlijk hoord dit in NT, maar gezien het feit dat 2 collega mod's duidelijk aangeven dat e.e.a. voldoende te vinden is op het forum, sluit ik deze.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.