3Com netwerkkaart kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Omdat er n 3Com netwerkkaart (de 3C905C-TX-M) beschikbaar kwam wou ik deze omwisselen voor mn huidige Realtek 8139 kaartje, welke het altijd wel OK gedaan heeft. Installatie e.d. verlopen goed, verbinding gemaakt (LAN internet hier), worden vervolgens wat bytes verzonden, maar dus 0 ontvangen. Instellingen staan overigens exact hetzelfde (ip, subnetmask, gateway enzo.) als de Realtek. Internet doet het dus niet en er wordt ook geen verbinding gemaakt met het lokale netwerk. :'(
Kheb de windows drivers en verschillende 3Com drivers geprobeerd, mocht niks baten. Ander PCI slot geprobeerd, maakte ook niks uit.
Vreemd is dat het groene ledje (TX DATA ACT) constant brand en t oranje ledje ernaast als n bezetene aan t knipperen is, zelfs als de PC uitstaat. :? Connector kapot? Aan de kabel/switch zal t niet liggen, mn Realtek doet t wel...
Ik draai XP btw...

Verwijderd

waar zit je netwerkkaart op aangesloten? Router of iets dergelijks die op mac adres filtert?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
ik vermoed inderdaad dat er een router op MAC adressen filtert. Kijk dat even na. Probeer eventueel een statisch ip-adres in te stellen en kijk hoever je dan komt.

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
op n switch, filtert idd op mac-adres (weet niet zeker)

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
LinuxUser schreef op 13 maart 2004 @ 13:25:
ik vermoed inderdaad dat er een router op MAC adressen filtert. Kijk dat even na. Probeer eventueel een statisch ip-adres in te stellen en kijk hoever je dan komt.
Statisch IP ed staan ingesteld, zelfde als ze nu op mn Realtek staan

Verwijderd

Loki schreef op 13 maart 2004 @ 13:25:
op n switch, filtert idd op mac-adres (weet niet zeker)
verander je mac adres in de router, of spoof je oude mac adres op die 3-com in windows zelf of gebruik een tool ervoor

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
hm, dat snap ik niet helemaal... ik ben toch wel n soort van n00b op dat gebied :+ wat moet ik doen?

edit:

spoofen opgezocht, denk niet dat dat nodig is

tis btw gewoon mogelijk n ander ip te 'stelen' hier. hij ziet je mac adres wel, maar dat zal niet gelijk resulteren in n disconnect

[ Voor 80% gewijzigd door Loki op 13-03-2004 13:35 ]

Pagina: 1