5x reboot voor windows echt start

Pagina: 1
Acties:

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een raar probleempje met een pc.
Als je hem aan steekt boot de pc tot aan het windows loading screen (soms zelf tot op desktop) en reboot dan weer direct. Na ongeveer 5x dit mee te maken boot hij mooi tot in windows en kan ik uren bezig zijn met game, werken, typen, wat je maar wilt, zelf pc rebooten gaat dan weer normaal. Maar zet je hem even uit, dan is het weer van dat en mag je +- 5x kijken hoe hij reboot voor hij in definitief in windows zit

Nu denk je dit is een windows probleem, maar ik heb dit gekregen sinds ik een nieuwe moederbord + ram gestoken heb en ik weet nu niet of het een windows probleem is of een probleem met het moederbord + ram + cpu combi.

Mijn config:
Geforce 2 GTS 64 Mb
MSI KT4AV-L KT400A (3DDR/6PCI/USB2.0/AGP8X/LAN/SOUND)
Apacer DDRAM 256 MB PC3200 400MHZ
ahtlon 1200

Klein extra probleem die athlon loopt op 900mhz inplaats van 1200mhz (laat alles auto detecteren in bios)
Wat moet ik juist instellen om dit weer normaal te krijgen.

Verwijderd

misschien zit ik er helemaal naast, maar volgens mij zijn de condensators op je moederbord niet helemaal fris. dit denk ik omdat je wel normaal kan booten als de pc aan geweest is, maar niet als hij uit geweest is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Ik ben bang dat je voeding niet helemaal lekker is en het niet trekt als je je computer (koud) aanzet. Koppel eens zoveel mogelijk los wat je niet nodig hebt om te booten, misschien trekt ie het dan wel.
Klein extra probleem die athlon loopt op 900mhz inplaats van 1200mhz (laat alles auto decteren in bios)
Wat moet ik juist instellen om dit weer normaal te krijgen.
In je BIOS de FSB weer op 133 Mhz zetten in plaats van 100 Mhz. Je hebt namelijk een multiplier van 9 en als je FSB dan op 100 Mhz staat kom je inderdaad uit op 900 Mhz ;)

The devil is in the details.

• Tyf
Ja probleem is kan niet veel meer dan een cdrom los koppelen
grafische kaart nodig voor te zien wat er gebeurd
en HD voor windows te starten
voor de rest zit er niks in.
En als dit het probleem is zal ik de cpu zeker niet op 1200 laten lopen want trekt hij nog meer stroom (ja toch?)

Rare is ook dat hij over het algemeen wel alles normaal doet als hij eenmaal zijn 5x reboot gedaan heeft, maar soms als ik na uurtje spelen ofzo opnieuw reboot flipt hij weer en mag ik weer kijken hoe hij staat te reboot gelijk een gek.

[ Voor 13% gewijzigd door Tyf op 13-03-2004 13:20 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Welke versie van Windows is dit? Als het XP of 2000 is, zet 'auto-reboot-on-bluescreen' uit (Right-click 'My Computer' -> Properties -> Startup and Recovery -> System Failure -> Automatically restart). Misschien is dit wel een BSOD.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Tyf
ja dom van me, vergeten te zeggen welke windows
tis dus windows XP

Maar meestal zeggen die bsod nie zoveel en rare is dat eenmaal pc loopt ik nergens lijk last van te hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:15:
misschien zit ik er helemaal naast, maar volgens mij zijn de condensators op je moederbord niet helemaal fris. dit denk ik omdat je wel normaal kan booten als de pc aan geweest is, maar niet als hij uit geweest is.
het probleem is inderdaad hardwarematig en heeft te maken met de temperatuur van 1 of meerdere elco's die zijn capaciteit voor een groot deel verloren is ,
probeer eens de kast van binnen op te warmen met een haarfohn voor het opstarten om te zien of de pc dan wel in één keer boot.
een uitgeputte elco is vaak ook wel te herkennen aan een teuggetrokken " jasje " of een bolle bovenkant ,.
het kan een elco op het mobo zijn , het kan er echter ook één in de voeding zijn , even een andere voeding proberen dus .

succes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 13:40 ]

• Tyf
Ja zou wel nie mooi zijn
is super nieuw moederbord (nog geen 2 weken oud)
Voeding zit er wel al heeel wat langer in
Ik ga dus een keer proberen met een andere voeding

I'll keep u guys informed :)

• Tyf
Ja ik heb een oude voeding erin gezet en nu lijkt hij in orde.
Tis wel lichtere voeding dus hoop dat hij het uit houd :)

cpu draaid nu ook lekker op snelheid
thx !

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb dus gewoon exact hetzelfde probleem gehad. Als ie een tijdje uit had gestaan moest ie ook een paar keer booten, voordat Windows behoorlijk opstartte. Nu heb ik een nieuwe pc (booten was niet het enige probleem, en me ouwe was gewoon te traag) en de ouwe pc staat nu in een andere kamer met veel minder spulletjes eraan gekoppeld (geen boxen, printer, scanner, etc etc), en hij start gewoon goed op. Kwestie van te weinig power dus.

Als ie in de toekomst weer zo doet, zal je dus een andere voeding met meer vermogen erin moeten zetten.

Frogstar#2151

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:39:
[...]

het probleem is inderdaad hardwarematig en heeft te maken met de temperatuur van 1 of meerdere elco's die zijn capaciteit voor een groot deel verloren is ,
probeer eens de kast van binnen op te warmen met een haarfohn voor het opstarten om te zien of de pc dan wel in één keer boot.
een uitgeputte elco is vaak ook wel te herkennen aan een teuggetrokken " jasje " of een bolle bovenkant ,.
het kan een elco op het mobo zijn , het kan er echter ook één in de voeding zijn , even een andere voeding proberen dus .

succes
hee stephen! als je zo naar dit plaatje: members.lycos.nl/funcrusherplus/101_0199_mod.JPG * kijkt, zou je dan zeggen dat het aan die capacitor (of elco (?)) boven het gesoldeerde zou kunnen liggen dat mijn pc dezelfde verschijnselen vertoont? heb je trouwens enig idee waar je die dingen los zou kunnen kopen?

* sorry, ik weet niet hoe je een plaatje invoegt / link klikbaar maakt |:(

Verwijderd

Tyf schreef op 14 maart 2004 @ 21:55:
Ja ik heb een oude voeding erin gezet en nu lijkt hij in orde.
Tis wel lichtere voeding dus hoop dat hij het uit houd :)

cpu draaid nu ook lekker op snelheid
thx !
Ik ben blij dat de computer het weer doet, en of die andere voeding het uithoudt ligt ook weel aan het merk van de voeding .
Een a-merk van 250 watt zal het vaak langer uitzingen dan een honky-tonky merk van 300 watt .
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 00:29:
[...]

hee stephen! als je zo naar dit plaatje: members.lycos.nl/funcrusherplus/101_0199_mod.JPG * kijkt, zou je dan zeggen dat het aan die capacitor (of elco (?)) boven het gesoldeerde zou kunnen liggen dat mijn pc dezelfde verschijnselen vertoont? heb je trouwens enig idee waar je die dingen los zou kunnen kopen?

Op zich zien de elco's er normaal uit, maar ik schrik eerlijk gezegd een beetje van je soldeerwerk ( no offence ) .
Kortsluitingen op een moederbord zijn funest voor de gevoelige electronica die zich er op bevind .
Ook na het oplossen van een sluiting is de betrouwbaarheid vaak verdwenen.
Maar in de meeste plaatsen heb je wel een electronica zaakje waar je elco's kunt kopen .
Anders bestellen bij www.conrad.nl
Succes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 00:29:
[FAQ]FAQ[/FAQ] :? B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 07:35:
Op zich zien de elco's er normaal uit, maar ik schrik eerlijk gezegd een beetje van je soldeerwerk ( no offence ) .
Kortsluitingen op een moederbord zijn funest voor de gevoelige electronica die zich er op bevind .
Ook na het oplossen van een sluiting is de betrouwbaarheid vaak verdwenen.
Maar in de meeste plaatsen heb je wel een electronica zaakje waar je elco's kunt kopen .
Anders bestellen bij www.conrad.nl
Succes
hehe, ik heb op t moment alleen een 100W soldeerpistool met zo'n lekkere grote punt, maar ik ga vanmiddag nog een kleintje kopen :P

ook heb ik epox gisteren gemaild, er komt een 6,3V 1500uF elco mijn kant op!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

Bertrand schreef op 14 maart 2004 @ 22:11:
Ik heb dus gewoon exact hetzelfde probleem gehad. Als ie een tijdje uit had gestaan moest ie ook een paar keer booten, voordat Windows behoorlijk opstartte. Nu heb ik een nieuwe pc (booten was niet het enige probleem, en me ouwe was gewoon te traag) en de ouwe pc staat nu in een andere kamer met veel minder spulletjes eraan gekoppeld (geen boxen, printer, scanner, etc etc), en hij start gewoon goed op. Kwestie van te weinig power dus.

Als ie in de toekomst weer zo doet, zal je dus een andere voeding met meer vermogen erin moeten zetten.
wat een onzin. ik weenie waar jij je boxen, printer, scanner op aansluit maar ik stop ze gwoonlijk tog nog steeds in het stopcontact en niet in de power unit van me pc 8)7

kcheck net je profile, kzie de oorzaak al :+ : Welcome @ GoT

[ Voor 5% gewijzigd door AAC op 16-03-2004 19:20 ]

Pagina: 1