[zelfbouw] voeding voor synth.

Pagina: 1
Acties:

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Hey hoi,

Ik heb een synthesizer maar daar is de voeding van verdwenen. Ook is het een synht. van een merk dat niet meer gemaakt wordt .. dus even een nieuwe bestellen is er niet bij .. Vandaar dat ik heb besloten om er zelf eentje te bouwen .. Alleen ik weet niet zo goed hoe .. Ik ben een beetje een leek op het gebied van electronica .. althans .. ik kan wel schematjes lezen en dat allemaal op een printje solderen enzo .. maar zelf uit rekenen hoe/ wat en waarmee ... en zelf het schematjer maken .. is abracadabra voor mij .. kan iemand mij een beetejein de goede richting duwen?

Dit moet ie doen ..

input 220 V
output 1-2:17VAC No load
16.5 VAC Loaded 0.5 Amp
:)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

enneh.. een kant en klare voeding bij de conrad scoren.. is dat wellicht een envoudigere optie?

Wise enough to play the fool

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:12
Aangezien er "AC" bij staat moet je voeding gewoon wisselspanning leveren. Je hebt dus gewoon een transfo nodig, meer niet. Een 15V / 1A transfo zal wellicht prima werken.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
teacher schreef op 13 maart 2004 @ 13:15:
enneh.. een kant en klare voeding bij de conrad scoren.. is dat wellicht een envoudigere optie?
daar heb ik gekeken .. maar ik kon alleen maar voedingen vinden die een gelijkstroom uitgangsspanning hebben ...
subsonik schreef op 13 maart 2004 @ 13:24:
Aangezien er "AC" bij staat moet je voeding gewoon wisselspanning leveren. Je hebt dus gewoon een transfo nodig, meer niet. Een 15V / 1A transfo zal wellicht prima werken.
Daar heb ik ook aan zitten denken (die heb ik wel gevonden bij een lokale electro winkel) .. maar het probleem is dat ik er een ander stekkertje op moet zettenn zodat ie past op mijn synth. als dan blijkt dat 15 V net niet genoeg is .. dan heb ik dus een voeding met een afgeknipt stekkertje .... waar ik niet zoveel mee kan ..

lijkt me wel zo handig om het in een keer goed te doen...

[ Voor 100% gewijzigd door hendrikjan op 13-03-2004 13:31 . Reden: voor de duidelijkheid ]

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ben ik wel heel nieuwsgierig, maar om wat voor synth gaat het..?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een 15 volt trafo zal het vrijwel zeker doen, 17 volt is nl niet een std spanning dus die zal je moeilijk kunnen vinden.

mocht je toch perse die 17 volt willen hebben neem een ringkern trafo en leg er een aantal wikkelingen bij zodat je toch aan die 17 volt zal komen.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:12
hendrikjan schreef op 13 maart 2004 @ 13:25:
[...]
Daar heb ik ook aan zitten denken (die heb ik wel gevonden bij een lokale electro winkel) .. maar het probleem is dat ik er een ander stekkertje op moet zettenn zodat ie past op mijn synth. als dan blijkt dat 15 V net niet genoeg is .. dan heb ik dus een voeding met een afgeknipt stekkertje .... waar ik niet zoveel mee kan ..

lijkt me wel zo handig om het in een keer goed te doen...
Lijkt me sterk dat je synth daar lastig over zou doen. Op de netspanning kan ook serieus wat variatie zitten, en de spanning op de uitgang varieert dan gewoon mee uiteraard. Veel kans dat je synth het goed doet met 13 tot 19VAC op de ingang ofzo.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
beetje laat maar goed .. OK ..jullie hebben me overtuigd .. morgen ga ik de vijftien volt halen en dan knippen en plakken en dan laat ik het wel weten ...

HEt gaat tgrouwens om een siel DK 80
Pagina: 1