Toon posts:

Automatisch bestanden openen in Internet explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig uit te zoeken (search, google bood geen uitkomst) hoe je kunt instellen dat je automatisch bestanden wilt openen als deze worden geselecteerd. Het gaat in dit geval om .nzb files, en die vallen in een categorie waarvan IE zegt dat het automatisch openen gewoon niet mag (vanwege veiligheidsredenen waarschijnlijk).

Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat deze optie (het bewuste grijze vinkje bij de dialoog open, save) wel in te stellen is ? :)

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo zou je natuurlijk wel erg makkelijk virussen kunnen verspreiden. Ik betwijfel het of het kan.
Geen alternatieve manier? Wat is de inhoud van de bestanden? Tekst, programma?

Verwijderd

Topicstarter
De inhoud is xml, en wordt bij mij geimporteerd door een newsreader die volledig automatisch bestanden gaat downloaden. Zeer handig dus.... maar ik geef toe niet zonder risico.

Verwijderd

Ik weet dat het kan, maar of het zomaar in te stellen weet ik eigenlijk niet.
denk dat dit wel ergens in het register te vinden is.
kijk maar naar .mov, rm en zo deze worden allemaal direct geopend. zonder dat er een vraag komt.

waar je ook eens naar zou kijken naar bijvoorbeeld de manier hoe ed2k links aan een programma gekoppeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Hm ok, bedankt, heeft iemand nog een hint waar ik dit evt. in het register zou kunnen vinden ?