Toon posts:

[XP] SpoolSV.exe op hol*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

graag wil ik jullie mening even horen over het volgende; de laatste tijd als ik mijn pctje opstart doet het gewoon normaal alles prima maar na een paar minuten loopt hij gigantisch traag enz. na te kijken in mijn Taakbeheer kwam ik erachter dat het programmatje spoolsv.exe (\windows\system32) al mijn cpu tijd druk aan het gebruiken is! ik sluit hem af door process beïndigen hierna verschijnt hij nog 2 keer weer en doe ik hetzelfde en dan kan ik ongestoord verder werken.

Maar lijkt me tog niet helemaal de bedoeling, tis volges mij namelijk wel een windows onderdeel en snap niet waarom hij zich zo 'druk' maakt.

Hebben jullie misschien de oplossingen of iig suggesties?

bvd

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Da's toevallig... had net ook een probleem met de spoolsv op het systeem van mijn vrouw (printjobs wilden niet meer printen/deleten/etc).
Ik heb de spoolsv voorzichtig de nek omgedraaid en vervolgens de desbetreffende printer weggegooid en opnieuw geinstalleerd.
Probleem is, vooralsnog, weg :)
(daarrna wel ff rebootje... of je moet de print spooler ff met de hand opnieuw starten -> services)

[ Voor 17% gewijzigd door MetalRush op 13-03-2004 12:30 . Reden: Aanvulling ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

De Spoolsv.exe is toch de spooler service = printer ding ?

Het is iig niet normaal dat die 100% van je CPU gebruikt, en uitschakelen is natuurlijk ook geen optie, omdat je dan niet meer kan printen.

Welk OS gebruik je?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Als je ook even vertelt wat voor pc je hebt, kunnen we je iets beter helpen ;) Spoolsv is toch de taak die het printen regelt? (correct me if i'm wrong) Heb je een printer die vaag doet, oid?

TELAAT :P

[ Voor 5% gewijzigd door Oguz286 op 13-03-2004 12:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel ons even welk OS je gebruikt - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

Wat je vermoedelijk doet is je spooler service stoppen (wat dus ook betekent dat je met je dagelijkse account administrator rechten hebt :) ), na 3 keer het 'crashen' van je spooler, is Windows standaard zo geconfigureerd dat hij niet meer opnieuw zal starten. Dit zal je dan vermoedelijk ook terugzien in je eventlog :)

Nu - als je normaal je %systemroot%\system32\spool\printers directory even leegmaakt of verplaatst naar een andere lokatie (na een goede backup van je systeem genomen te hebben uiteraard), zal dit probleem wel weg zijn.

Verwijderd

Topicstarter

Nu je het zegt heeft natuurlijk met de printer te maken! (en dat doet een ICT opleiding! :o )
Ik kon ook al geen printer toevoegen namelijk dan gaf hij ook een fout er stonden ook plots ineens geen printers meer geïnstalleerd (die er eerst wel stonden nl. Brother HL-1600 als ik het goed weet uit mn hoofd)

Maar ik zal zo ff jullie oplossingen langs lopen kijken of het helpt!

iig alvast bedankt voor jullie snelle reactie!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal laatste oplossing werkte ff de spool leeggooien! (stond een flash filmpje in :S)
bedankt voor de snelle reactie en tot de volgende keer maar weer ;)

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Dit is vaak inderdaad een oplossing die netjes werkt.
Máár;

Wat je zag was geen flashfilmpje. Alle spooler items (documenten of wat dan ook dat jij aan het afdrukken bent) krijgen automatisch een extensie mee die ook door flash staat geregistreerd als document voor flash.

Het was dus geen flashfilmpje maar een printopdracht... Een die de boel blijkbaar een beetje op hol deed slaan ;)
Pagina: 1