Toon posts:

Weer een topic over problemen met Sapphire Radeon 9600XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even de specs, dan de problemen:

Intel Pentium 4 2.8Ghz 512kb @ 3.0ghz
MSI 865PE Neo Series
2x512mb CL 2.5 Twinmos PC3200
Sapphire Radeon 9600 XT 128mb
Windows XP, SP1a
DirectX 9.0b
Catalyst 4.3
Chipset: Intel Springdale i865PE
AGP snelheid: 8x
AGP aperture size: 128mb
Fastwrite: aan
Voltage AGP: 1.6

Ik kon tot sinds kort mijn agp snelheid niet veranderen. Deze stond altijd op off. Gisteren heb ik met behulp van jullie dit kunnen oplossen (nieuwe chipset drivers) en nu kan ik mijn agp snelheid gewoon instellen. Staat nu op 8x en haal de score die ik ongeveer zou moeten halen in aquamark enzo.

Maar goed, bij die test in aquamark krijg ik allemaal strepen in beeld. Zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.dhaas/fout.jpg

Ook bij Far Cry heb ik ditzelfde problemen. De strepen verschillen allemaal wel in grootte, horizontaal/verticaal, kleur e.d. maar goed, you get the point ;)

Nou dacht een vriend van me dat het iets met de shaders te maken kon hebben. Bij GTA: Vice City zou ik de problemen bv niet moeten hebben, en wat denk je....idd geen problemen. Toen heb ik daarna farcry weer eens opgestart, en eens naar de blauwe hemel gekeken.....geen probleem.

Nou heb ik hier al genoeg topics over deze videokaart zien staan. En alleen bij deze zie ik iets staan over strepen in beeld. Alleen bij hem was het opgelost door de drivers opnieuw te installeren. Bij mij niet.
Verder heb ik de andere dingen die in de topics werden gezegt (soms een heel ander probleem) geprobeerd. AGP Aperture size veranderd (64 naar 128), Voltage voor AGP veranderd (1.5 naar 1.6), AGP fastwrite aan/uit, AGP snelheid veranderd (8x naar 4x).

Maar probleem blijft. Jullie nog enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

ik heb dit probleem gehad met een nVidia in combinatie met een systeem-BIOS optie op een VIA chipset...

het kan net zogoed de video kaart zijn als dat het de combinatie video kaart en moederbord is,,.

er zit nog maar 1 ding op, probeer die video kaart bij iemand anders die NOOIT een nVidia kaart in zijn systeem heeft gehad.

thuis heb ik de 9600xt van sapphire 256 mb en toen ik ging upgraden van nVidia naar ATI (deze sapphire 9600xt) kreeg ik spontane resets, toen heb ik windows opnieuw geinstalleerd, bij deze schone installatie als eerste de video kaart drivers geinstalleerd, toen de chipset drivers, daarna directx.. enz... nu werkt alles zeer stabiel, ...

je hebt toch geen nVidia gehad eerst?

heb zelf een ASUS A7N8X moederbord en de nForce 2 chipset gaf niet de problemen op video gebied icm bepaalde systeeem-BIOS optimalisatie instelling.

heb je een VIA chipset?

probeer anders ook eens onder te klokken met rage 3d tweak,.., maar eerst toch heel windows opnieuw erop is het minste wat je kan doen, en proberen bij iemand anders in de pc,....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet de AGP snelheid eens op 4x en kijk of het beter gaat. Zou niet de eerste keer zijn dat 8x het probleem is :)
Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door, want deze kick is veel te snel..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd eerst een nvidia kaart gehad, maar toen ik deze kocht heb ik alles geformat en toen alles er opnieuw opgezet. Alleen wel een keer nieuwe drivers eropgezet.

Nee, geen VIA chipset, maar ga het wel bij iemand anders proberen ja :)

En, modje, sorry :>