[XP] Een eigen snelinstallatie maken*

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik ben voor m'n studie en hobbies nogal vaak programmaatjes aan het uit testen. Nadeel is dat als je deze weghaalt je altijd nog een hoop rotzooi (dll's, registervermeldingen enzo) overhoud. Je kunt die wel met bepaalde programma's reduceren, maar feit blijft dat na twee maanden mijn windows xp aanzienlijk trager loopt en er ook alweer een hoop spyware en andere rotzooi opzit die zichzelf hardnekkig in je systeem nestelt. Ik ben het zat dat ik dan weer een halve dag kwijt ben voor een herinstallatie en alle drivers e.d. weer aan de praat moet krijgen.
Is er een makkelijke manier om van een clean installatie een volledige backup te maken (liefst gewoon mijn c:\ partitie) zodat deze in een paar minuten mijn hele windowspartitie overschrijft?
Mijn documenten heb ik op de d:\ partitie staan dus das geen probleem. Alleen de mailtjes van outlook express zou ik dan eerst even moeten exporteren.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Norton ghost 2003, ideaal en zeer veel gebruikt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Is er een makkelijke manier om van een clean installatie een volledige backup te maken (liefst gewoon mijn c:\ partitie) zodat deze in een paar minuten mijn hele windowspartitie overschrijft?
Ja, Ghosten :)

The devil is in the details.

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

ghost maken

norton ghost bv 2 klikken in windows, half uurtje wachten en uw pc is weer als nieuw
principe bestaat eruit dat je 1 keer je pc perfect in orde maakt, daar een soort copy van maakt (ghost image/file/hoe je het ook maar wilt noemen).
Als je, je pc dan weer terug in orde wilt zet je de ghost over je huidige windows en alles is weer gelijk hij in begin was.

*edit
lap ben weer te traag :p

[ Voor 5% gewijzigd door Tyf op 13-03-2004 12:06 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
bij ons op school kun je zoveel installen als je wilt, na een reboot is alles weer weg

nadeel van ghosten is dat ut tijdje duurt voor het gebeurt is. bij ons op school gebruiken we novell, met al die aanhangsels, moet je daar anders eens naar kijken

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat dat door Novell komt. Waarschijnlijk wordt er op jouw school gebruik gemaakt van een Reborn PCI kaartje. :)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:13

sphere

Debian abuser

Windows installeren en opzetten zoals je wil, en dan een image maken met Norton Ghost.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Blazer schreef op 13 maart 2004 @ 12:18:
Ik denk niet dat dat door Novell komt. Waarschijnlijk wordt er op jouw school gebruik gemaakt van een Reborn PCI kaartje. :)
hmmm gezien de kwaliteit pc's die ze daar hebben :X

nooit van hun gedacht _/-\o_ :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan zodat het OS in je topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy :)

Verder - Ghost is inderdaad een belangrijke en simpele oplossing. Al zou je ook kunnen overwegen om bv. al je programma's in VMware te testen - VMware kan je zo instellen dat hij alle wijzigingen in een VMware sessie niet opslaat :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Blazer schreef op 13 maart 2004 @ 12:18:
Het kan ook software matig gebeuren :)
Mbv het programma DeepFreeze :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

j.bouwmeester schreef op 13 maart 2004 @ 12:02:

knip

Mijn documenten heb ik op de d:\ partitie staan dus das geen probleem. Alleen de mailtjes van outlook express zou ik dan eerst even moeten exporteren.
Je meel map kan je ook gewoon ergens anders opslaan ;)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1