Ghost o.i.d. naar iPod (of andere externe harde schijf)

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:22
Wij hebben twee goede computers thuis (laptop en gewoon). Nu is het probleem dat die regelmatig opnieuw geinstalleerd moeten worden. Nu zal ik de reden even in het midden laten :X .

Tot op heden installeerde ik dan ook de computers braaf in de zoveel tijd opnieuw. Maar zoals menig tweaker wel zal weten is dat een klooie klus. Het kost heel veel tijd en nog veel meer werk :/ . Nu heb ik al een beetje bijgelezen, en er zijn dus genoeg programmatjes zoals Drive Image en Norton Ghost om een mooie back-up te maken van alles, maar dan ook alles wat er op de harde schijf staat en dat dan opnieuw te installeren.

Er zijn verschillende mogelijkheden om backups op te maken, van CD's tot DVD's. Maar om nu een backup op CD te gaan maken is ook een gebed zonder einde. Het gaat om zeker 4 - 6 gig per PC aan allerhande programmuur etc. Dat zijn wel heel veel CDtjes en ze hebben geen DVD brander.

Vanochtend werd ik wakker en toen dacht ik ineens van O-) . Ik heb een iPod en daar is genoeg vrije ruimte voor backups. Dat gaat nog lekker snel ook (USB 2.0 aansluiting). Maar met welke programma's kun je dat gebruiken. Ik kan namelijk nergens iets vinden over images o.i.d. naar een externe harde schijf.

Daarnaast is het ook zo dat ik waarschijnlijk dan daarnaast wel een bootable CDtje met dat programma moet kunnen maken voor opstarten met de nodige drivers (neem ik aan, de computer vind immers niet zomaar de iPod). Dus dat moet ook in het programma ingebouwd zitten. Het probleem is namelijk dat de diskette drive op de gewone PC is gesloopt en de laptop heeft er geeneen.

Bedankt voor alle hulp alvast _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Ghost kan dit (op een moderne computer) meestal zelf, dus probeer dit eerst eens.

De ultieme tool hiervoor is BartPE, een Rescue-CD waar je zelf drivers (voor de Ipod) en programma's (zoals Ghost) aan toe kunt voegen. Je kunt met een BartPE Windows draaien vanaf een CD.