Toon posts:

m55 datakabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een siemens m55 met serieele datakabel,
het probleem is alleen dat ik siemens data suite niet aan de gang krijg!
het programma vind de telefoon niet, en kan dus ook geen verbinding maken.
het vreemde is dat ik met Mobile Navigator wel verbinding kan krijgen (maar dat is een rot programma).

ik heb in het grote m55 onderwerp gezien dat meer mensen dit probleem hebben,
en ik heb zelf deze vraag er ook al bij gezet.

weet iemand hoe dit probleem verholpen moet worden?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Domme vraag misschien, maar staat je compoort juist ingesteld?
En heb je bij het installeren van de siemens software voor M55 gekozen?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb voor de m55 gekozen bij de installatie, en ik heb ook voor com1 gekozen waar ik de kabel op aangesloten heb.

ik zag in het grote m55 onderwerp ook iets over baudrate instellen, kan het zijn dat de instellingen van mijn com poort niet goed zijn??

Verwijderd

Misschien staat de seriele poort uitgeschakeld in de BIOS. Dat had ik laatst ook...

Verwijderd

Topicstarter
maar dan zou het ook niet moeten werken met Mobile Navigator toch?
daarom snap ik t ook niet waarom het met data suite niet werkt!

toch wil ik graag data suite gebruiken omdat die veel makkelijker werkt

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
is er nu echt niemand die me verder kan helpen?

ik krijg "de verbinding is verbroken..." error.
ik weet dat het probleem veel meer voorkomt, is er echt niemand die de oplossing weet??

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 15:08
Sorry voor de kick maar ik zit met hetzelfde probleem en aangezien ik nog steeds geen oplossing heb gevonden. Het vreemde bij mij is dat ie 2 keer wel heeft gewerkt terwijl ik toen niet specifiek wat heb verandert dus het is erg frustrerend dat de kabel het de rest van de tijd niet doet. Dus nog maals de vraag: Weet iemand een oplossing om een seriele datakabel en siemens datasuite goed aan de gang te krijgen? Veel mensen zouden geholpen kunnen worden.

Verwijderd

Heb jij een orginele kabel? Als je geen orginele kabel hebt moet je wellicht drivers laden die bij je kabel horen.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-02 21:29

jurma

simply connecting...

je kan zeker ook alleen maar kiezen voor "kpn" en geen andere provider oid, dit had een vriend van mij ook, deze heeft toen paar dingen veranderd in de .ini. Ik post vanavond wel de goede code/regels zit hier nu op me stage en heb dat hier neit liggen

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Verwijderd

Ik denk dat jullie probleem is dat jullie geen orginele kabel hebben. Klik het stekkertje maar open, bij mij zat de helft niet goed gesoldeerd :|

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 09:50

Nanax

Ik ben sjaak niet

Heb jij een orginele kabel? Als je geen orginele kabel hebt moet je wellicht drivers laden die bij je kabel horen.
Niet blaten dat maakt geen verschil.
Roest_M zal eerder gelijk hebben, een brakke kabel zou wel eens het geval kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:28:
Ik denk dat jullie probleem is dat jullie geen orginele kabel hebben. Klik het stekkertje maar open, bij mij zat de helft niet goed gesoldeerd :|
okay.......ik zal wel eens kijken.....
maar dan is het toch vreemd dat het kabeltje met andere programma's wel werkt??

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 09:50

Nanax

Ik ben sjaak niet

hmmz nee das zeker vreemd, laat die kabel dan maar in elkaar zitten. een andere vresie van het programma proberen.

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 15:08
Yes kep mijn el cheapo datakabel weer aan de praat gekregen met mijn m55. Kep het stekkertje los gehaald en daar zaten 3 draadjes in met een beetje friemelen kreeg ik um weer aan de praat :*) btw ik gebruik siemens data suite 1.0.0.76 wel eerst ff de goede com poort kiezen natuurlijk :P
Pagina: 1