Toon posts:

[XP] NTFS Rechten focked :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 3 dagen geleden een nieuwe moederbord + processor. Heb daarbij ook opnieuw windows geinstalleerd. Daarnaast heb ik nog 2 partities staan.

Het probleem begon toen ik rechten wilde gaan instellen voor bepaalde shares van mappen toen kon ik zelf al niet meer schrijven of verwijderen in bepaalde mappen. Na de herinstallatie van XP kan ik nu op me hele E: nix meer.. Alleen lezen en runnen. Verwijderen en Schrijfen is niet mogelijk omdat ik daar de rechten niet voor heb (ook niet onder administrator login). Ik kan de rechten ook niet aanpassen omdat ik daar geen rechten voor heb :). Nu is mijn vraag is er een manier om dit op te lossen? een programmatje die de rechten hersteld of iets anders.. wie kan mij verder helpen? Hier onder een link naar een screenshot van de rechten op dit moment, zoals je kan zien kan ik nix toevoegen of verwijderen daaro... Ik hoop dat iemand mij verder zou kunnen helpen:

http://www.xs4all.nl/~rayes/rechten.jpg

Alvast bedankt!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP

Helpt dit je een beetje?

Home of Pro Edition?

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-03-2004 11:29 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat komt omdat je Xp nu opnieuw geinstalleerd hebt. Je account krijgt dan een nieuwe Security Identifier (SID), die dus afwijkt van de SID die vroeger rechten had op je mappen.

Zie ook Windows Operated Systems - FAQ

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Mja heb ik allemaal dus al bekeken en helpt dus niet :/

Helpt het omzetten naar FAT32 misschien?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat zou idd een truuk zijn. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar aangezien FAT32 geen rechten heeft zou het logischerwijze kunnen werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:36:

Helpt het omzetten naar FAT32 misschien?
FAT32 heeft geen rechten structuur (Ok, wel ene beetje Readonly etc..) Maar die zijn makkelijker uit te zetten, maar ik durf niet te zeggen of dit zonder gegevens verlies kan.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:36:
Het helpt niet? :)

Dus je bent nu owner van de files, en nog kan je de rechten niet aanpassen? Of lukt het niet om owner te worden? :)

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:26
Illegal_Alien schreef op 13 maart 2004 @ 11:40:
[...]
FAT32 heeft geen rechten structuur (Ok, wel ene beetje Readonly etc..) Maar die zijn makkelijker uit te zetten, maar ik durf niet te zeggen of dit zonder gegevens verlies kan.
Ik kan je verzekeren dat dit zonder file verlies kan. Het kan eigenlijk natuurlijk altijd fout gaan, maar bij mij werkte dit wel. Wat overigens ook werkte voor mij was om vanuit DOS m'n bestanden ff te kopieren naar een map waar ik wel in kon.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

naar fat32 omzetten, dos gebruiken???

dit is allemaal helemaal niet nodig.. als lokale administrator onder 2000/XP kun je
altijd de owner worden van je bestanden hoe de rechten ook staan ingesteld.

ga naar je "Deze computer", ga met de rechtermuisknop op de betreffende partitie/HD. en selecteer eigenschappen.

ga naar tabblad "beveiliging" en druk op geavanceerd.
ga naar tabblad "eigenaar" en selecteer je huidige aanmeldingsnaam bij "Nieuwe eigenaar" en vink "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen" aan.

druk op toepassen. ding begint wat te doen. wacht dat ff af en druk op OK.

je zit nu weer in de beveiligingstabblad. druk nu op toevoegen. en geef je huidige aanmeldingnaam op en druk op OK.

je naam komt erbij te staan.. selecteer die en geef die alle rechten.. en vink vervolgens "Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw......bla.bla" aan. en druk op Toepassen. en voila. je rechtenstructuur op je partitie is herstelt en je kunt nu schrijven naar je gegevens.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

nIghtorius schreef op 14 maart 2004 @ 20:23:
naar fat32 omzetten, dos gebruiken???

dit is allemaal helemaal niet nodig.. als lokale administrator onder 2000/XP kun je
altijd de owner worden van je bestanden hoe de rechten ook staan ingesteld.

ga naar je "Deze computer", ga met de rechtermuisknop op de betreffende partitie/HD. en selecteer eigenschappen.

ga naar tabblad "beveiliging" en druk op geavanceerd.
ga naar tabblad "eigenaar" en selecteer je huidige aanmeldingsnaam bij "Nieuwe eigenaar" en vink "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen" aan.

druk op toepassen. ding begint wat te doen. wacht dat ff af en druk op OK.

je zit nu weer in de beveiligingstabblad. druk nu op toevoegen. en geef je huidige aanmeldingnaam op en druk op OK.

je naam komt erbij te staan.. selecteer die en geef die alle rechten.. en vink vervolgens "Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw......bla.bla" aan. en druk op Toepassen. en voila. je rechtenstructuur op je partitie is herstelt en je kunt nu schrijven naar je gegevens.
Eenvoudige bestandsdeling uitzetten en idd een "take ownership" doen...

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1