Intel Celeron 2400

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
Ik krijg binnekort een pc bij mijn nieuwe telefoon abo en dat is een Intel Celleron 2400. Nou weet ik het nodige van een pentium maar met cellerons heb ik nada ervaring.

kan iemand mij vertellen wat dat dingetje een beetje kan. is hij te vergelijken qua snelheid met een ............ kun je er spellen mee spelen. kan ik er zware programma's mee draaien.

en hoe staat dit egenover een AMD Athlon 2000+

Please give me your expertise :)

[ Voor 11% gewijzigd door World Citizen op 13-03-2004 11:24 ]

Verwijderd

nketelaar schreef op 13 maart 2004 @ 11:20:
Ik krijg binnekort een pc bij mijn nieuwe telefoon abo en dat is een Intel Celleron 2400. Nou weet ik het nodige van een pentium maar met cellerons heb ik nada ervaring.

kan iemand mij vertellen wat dat dingetje een beetje kan. is hij te vergelijken qua snelheid met een ............ kun je er spellen mee spelen. kan ik er zware programma's mee draaien.

Please give me your expertise :)
een celeron is een pentium. Ik vind dit een vreemde vraag. Zoek gewoon op google naar wat precies een celeron is, dan weet je meteen je antwoord.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
The Intel® Celeron® processor is designed to bring a balanced level of proven technology and value to basic PC desktops. With the Celeron processor you can expect an affordable and reliable PC for your home or home office to meet your basic computing needs, such as e-mailing friends and relatives, tracking home finances, and running interactive or educational software for your kids. It provides great balance between computing power and affordability. The entire family of Celeron processors delivers Intel technology, quality, and reliability to the desktop, value PC consumer.

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/products/i/photo/celeron.jpg

http://www.cpuscorecard.com/all_cpus.htm

[ Voor 4% gewijzigd door KaMiKaZe op 13-03-2004 11:24 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

celeron == budget pentium
o.a. halve cache en minder pipes naar de cache toe.

bij de huidige modellen (op P4 gebaseerd) is het funest voor de performance.
een AMD Duron 1800Mhz presteert al stukken beter.
en een Athlon 2400 kost net zoveel als die celly, en is net zo snel als een pentium4-2400

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Met een Celeron kan je gewoon spellen spelen en zware programma's draaien, maar van de perfor-mance moet je niet al te veel verwachten. Trek er zo'n 1 Ghz vanaf en je zit ongeveer op het niveau dat je kan verwachten. Een 2.4 Ghz Celeron is dus ongeveer te vergelijken met een Pentium 4 1.4 Ghz (dacht ik) :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 13-03-2004 11:26 ]

The devil is in the details.

• World Citizen
Aha je zo ver was ik ook nog wel gekomen.

maar wat houd dat "designed to bring a balanced level of proven technology and value to basic PC desktops" dan in kan ik Autocad draaien of niet. Duurt het anderhalfuur voordat ik in een text alle "en"heb gevonden of is dat sneller.

??

Ik bedoel meer wat ervaring antwoorden. als je een celleron hebt laat me weten wat je er mee doet. of net niet omdat het niet kan.

Edit *te laat

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 13-03-2004 11:27 ]

Verwijderd

het is celeron, met een l. Je zet overal consequent celleron >:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
nketelaar schreef op 13 maart 2004 @ 11:27:
Aha je zo ver was ik ook nog wel gekomen.

maar wat houd dat "designed to bring a balanced level of proven technology and value to basic PC desktops" dan in kan ik Autocad draaien of niet. Duurt het anderhalfuur voordat ik in een text alle "en"heb gevonden of is dat sneller.

??

Ik bedoel meer wat ervaring antwoorden. als je een celleron hebt laat me weten wat je er mee doet. of net niet omdat het niet kan.

Edit *te laat
Uuhm, met een Celeron kan je evenveel als met welke andere CPU dan ook, het gaat alleen misschien niet altijd even snel. Met dat "designed to bring a balanced level of proven technology and value to basic PC desktops" bedoelen ze dat ze voor een scherpe prijs toch een goede (*kuch* :P) performance leveren.

The devil is in the details.

• World Citizen
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:28:
het is celeron, met een l. Je zet overal consequent celleron >:)
Narf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier meerdere celera
266, 466, 700, 1066, 1500 en heb nog een 400, 1000 en 1700 gehad ooit.
Die 266 is echt zo crap als maar kan door het ontbreken van cache. Ding ligt hier ook om slot 1 borden mee te testen, zou er geen traan om kunnen laten als cpu ineens dood is.
die 466, 700 en 1066 zijn nog P3 based en kunnen nog best aardig mee komen voor het standaard werk (verwacht geen super performance, maar superslecht zijn ze niet). die 400 en 1000 was dit eveneens zo.

die 1500 is een mobile, presteert voor wat ik doe op mijn notebook meer dan goed.
die 1700 was een rampending. De performance lag heel erg laag, ding draaide gewoon niet echt soepel. Nu ben ik overgestapt op AMD (duron 1600, binnenkort dual duron 1600) en ik merk gewoon dat deze een stuk sneller is.
Eeen duron 1600 presteert op de meeste punten sowieso al beter dan een celeron 2400.
Echter, als je het ding voor niets krijgt, misschien kun je dan de celeron eruit halen en er netjes een P4 invrotten :D

• JER00N
  • Niet online
Als je gewoon ff op Google ofzo gezocht had, kon je zoiets als dit vinden:
http://www.cpuscorecard.com/all_cpus.htm

Daar zie je o.a. dat 'jouw' celeron 2.4 net iets hoger scoort dan een Pentium-M 1.5 Ghz.

• World Citizen
Mooi dan is het in iedergeval geen mega crapy ding. dus kan ik er iniedergeval men muziekske enz op draaien. en als het nodig is wat andere dingen.

Stel ik gooi er een pentium op (en nee ik heb geen mobo spec's) wat schat je dan ongeveer wat er voor een pentium op kan. waarschijnlij, geen 2.4 toch.

Is mischien een moeilijke vraag zonder mobo spec's maar doe eens een random gokje inde richting van......

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de enige goeie celeron is een dooie celeron die je vervangt door een athlon setje.

behalve de p3-256kb celerons dan, zoals de 1200 - 1400. dat was uitermate acceptabel.

[ Voor 13% gewijzigd door smvs op 13-03-2004 11:44 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb laatst nog een pctje geinstalleerd met een Celly 2400 en zo traag is die echt niet. Zelfs met dvd's shrinken enzo is de snelheid zeer acceptabel. Voor office werk is hij prima geschikt, voor zware dingen iets minder. Maar vind het ondanks alles een aardige budget/office cputje :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nketelaar schreef op 13 maart 2004 @ 11:42:
Mooi dan is het in iedergeval geen mega crapy ding. dus kan ik er iniedergeval men muziekske enz op draaien. en als het nodig is wat andere dingen.

Stel ik gooi er een pentium op (en nee ik heb geen mobo spec's) wat schat je dan ongeveer wat er voor een pentium op kan. waarschijnlij, geen 2.4 toch.

Is mischien een moeilijke vraag zonder mobo spec's maar doe eens een random gokje inde richting van......
Kun je werkelijk geen zinnig woord over zeggen.
Ligt er namelijk aan tot hoever het mobo gaat aan FSB.
De sockets zijn hetzelfde, dat is zeker. Maar verder ligt het toch echt aan het mobo.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023

Een muziekje kan je met elke pc draaien, dat lukt nog met een P133 :X

Op alle mobo's waar een 533 Mhz of 400 Mhz Celeron past, past ook een normale P4. Snelheid zal niet veel uit maken, als het mobo de FSB van de cpu maar aankan (400/533/800), dit omdat intels multiplier gelocked is.

Verder is dit wel een erg noobie vraag eerlijk gezegd, een celeron is niet geweldig, maar echt niet waardeloos ofzo, zelf zou ik het niet kopen, maar met een goede videokaart erbij kan je alle spellen perfect spelen hoor.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bekijk het eens zo:

alles wat net zo presteert als een 1,5Ghz high performance range CPU, of beter, is voorlopig genoeg.
meer RAM en een snelle Videokaart zijn veel belangrijker.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Besef je zelf niet hoe rijkelijk vaag dit overkomt :?

Er staat in de PMG FAQ hoe je moederbord te herkennen. Zonder dat te weten kun je hier niets over zeggen behalve dat een 100MHz FSB P4 **waarschijnlijk** zal draaien op dat geval.

Maar eerlijk gezegd zijn al je vragen hier met een beetje zelfwerkzaamheid op te lossen. Een Intel Celeron is een ernstig gecastreerde Pentium 4, met lagere bussnelheid en een kwart van de L2 cache. Dat is vooral funest voor performance om dat de P4 busarchitectuur juist uitgaat van hoge bussnelheden met een grote cache om de latencies op te vangen.

Vrij vertaald betekent dat dat je een CPU krijgt die per MHz slecht presteert. Wel nog steeds ruim genoeg voor vrijwel alle huis, tuin en keukenapplicaties, maar trager dan zelfs veel lager geclockte Pentium 4, Athlon en zelfs Duron CPU's.
nketelaar schreef op 13 maart 2004 @ 11:27:
[...]

Ooit gehoord van het fenomeen 'review' :?

Een bijzonder grondige kun je hier lezen:
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1927

Conclusies: een Celeron 2.4 is in vrijwel alles trager dan een Pentium 4 op 1800MHz, een Duron op 1600MHz of een Athlon XP op 1433MHz. Reken dat dus mee als je prijzen vergelijkt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1