Toon posts:

Internetten met laptop en Nokia 8210, probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 8210 en een Dell laptop met Infrarood poort. Nu heb ik de Nokia 8210 modem driver geinstalleerd op de laptop, en een inbelverbinding met Wish aangemaakt.

Ik draai op de laptop Windows 95 en heb daarvoor de IrDa 2.0 van Micro$ geinstalled.

Helaas, als ik nu probeer in te bellen, zegt ie dat het modem niet reageerd. Terwijl ik de infra-rood op de 8210 geactiveerd heb, en duidelijk te zien is dat ie meer activiteit heeft.

Heeft dit te maken met het feit dat ik nog geen Dataservices via Ben heb geactiveerd? Is dat per se nodig?

Bedankt voor de hulp. :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?? :'(

Verwijderd

Welke software heb je op je gsm?

Verwijderd

*#0000#

Zo zie je dat

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Je gaf het antwoord zelf al: je moet nog een datanummer bij Ben aanvragen. Zodra die geactiveerd is kan je internetten: c'est tout! :)

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, sorry voor late antwoord... Was er ff uit geweest.. :P

Ik heb software versie 5.21 (03-05-00).

Ik zal eens kijken voor zo'n datanummer. Thanx!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

zoek inf file op nokia of www.logomanager.co.uk!!! en neem gelijk de faq mee... Ik had zelfde probleem!!! Meld je ook aan bij club nokia, die van mij kan zo sneller :'( :'( 2 weken gemaakt worden toen het scherm crappy bleek te zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Gerritblaat, bedankt!
Dankzij jouw tip kwam ik e.e.a. tegen waardoor het werkte! En wel zónder de Ben dataservices aan te vragen!

Oplossing:

- Installeer Infrared support (indien nog niet aanwezig)

- Installeer het Nokia 8210 modem INF bestand, o.a. bijgevoegd bij Nokia PC Data Suite op URL www.forum.nokia.com/main/1,6668,5_5_2_1,00.html . Zet het modem op de Virtual Infrared COM port .

- Start de Infrared Monitor op, en activeer de IR van je 8210. Leg hem in het bereik. Als het goed is zie je dat hij herkend wordt.

- Maak een inbelverbinding naar bv. Wish (vergeet het netnummer niet) en zoals je ziet gaat je telefoon nu het inbelnummer bellen, en voilà, je zit op internet met maar liefst 9600 baud. :P

Het schijnt ook te kunnen werken op 14400 baud bij Ben, echter hoe daar ben ik nog niet achter. :'(
Pagina: 1