Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sweex Xenon-XB Ervaringen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Welkom bij het topic ''Sweex Xenon-XB Ervaringen''.

Mijn exuses voor het vorige topic hierover, wat amper te lezen was en ook nog es in het verkeerde forum stond. |:(

We hebben het hier over een budget kast die toch aardig te modden is :*) , de bijgeleverede 300Watt voeding is voldoende voor de normale computer gebruiker, maar als je echt wilt overclocken dan zou ik toch gaan voor een Enermax of Zalman, zelf heb ik een Q-Tec 350Watt Noiseless omdat ik die toevallig op de kop kon tikken voor 15 euro.

Wat het eerst opvalt is dat de kast er van buiten netjes uitziet, hij is netjes afgewerkt en heeft geen scherpe randen. De 2 USB poorten en audio connectoren zitten netjes achter een klepje.

Van binnen ziet het er ook netjes en redelijk stevig uit, je krijgt wel beweging in de kast maar hij staat nou ook weer niet uit mekaar te rammelen waneer de pc aan staat.

Er is plaats voor 4 CD/DVD Drives, 5 Harddisk Drives (maar dan liggen ze wel bovenop mekaar |:() en niet te vergeten de 2 Floppy Drives.

Voor koeling is deze kast ook wel geschikt door de 2 80x80mm coolgaten achterin boven de pci sloten, en de 2 80x80mm coolgaten voorin (helemaal onder). Het is dan ook het verstandigste om vooraan de kast de lucht (koud) naar binnen te laten blazen, en dan achterin boven de pci sloten kan de warme lucht de kast weer uit doormiddel van 2 fans. Deze opstelling is de beste manier omdat de lucht opstijgt, en dan mag die stijgende lucht (die door de hele kaast zweeft) best koud zijn ;) .

foto van de voorkant ;)
Afbeeldingslocatie: http://81.59.25.117/site/marietteloef/files/kaat.JPG

Wat zijn julie ervaringen met deze kast? >:)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

als dat ding even sterk is als mijn Sweex kast kan je nog beter een kartonnen doos nemen, dat is sterker :/
de bijgeleverede 300Watt voeding is voldoende voor de normale computer gebruiker, maar als je echt wilt overclocken dan zou ik toch gaan voor een Enermax of Zalman, zelf heb ik een Q-Tec 350Watt Noiseless omdat ik die toevallig op de kop kon tikken voor 15 euro.
Standaardvoeding vervangen door een Q-Tec, da's een vooruitgang... 8)7

Verwijderd

ik heb hier een xenon TC, ziet er leuk uit maar het aluminium is zo dun :S

ik ga in't vervolg wel voor een lian lee of een chiefteck ;)

Verwijderd

ik heb de xenon xs
aardig kastje hoor, boeit me nie zoveel of die stevig is enz.
Hij staat in me computerkast en heb er geen last van

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:42:
als dat ding even sterk is als mijn Sweex kast kan je nog beter een kartonnen doos nemen, dat is sterker :/

[...]

is die zo slecht dan :? bij mij doet ie het wel goed met OCen enz

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Barry|IA schreef op 13 maart 2004 @ 12:00:
[...]

is die zo slecht dan :? bij mij doet ie het wel goed met OCen enz
Zoals je zelf al zegt zijn overklokkvoedingen Antec, Zalman en Enermax enzo.
En nee, Q-Tec staat bij overklokkers nou niet voor 'stabiliteit en betrouwbaarheid'

Verwijderd

Seers schreef op 13 maart 2004 @ 12:20:
[...]

En nee, Q-Tec staat bij overklokkers nou niet voor 'stabiliteit en betrouwbaarheid'
zelfs een niet overgeclockte pc houd ie niet stabiel hierzo 8)7
2500+
9600xt
2x hdd
500 watt qtec voeding dee het nog slechter dan mijn 300watt atx voeding |:(

• Barry|IA
Seers schreef op 13 maart 2004 @ 12:20:
[...]

dat heb ik idd al VEEL vaker gehoord, maar ik hoor ook welles dat je hdd invloed op je OC heb, en geheugen ook<-----dat is nog wel te begrijpen. Maar ik heb al 3 verschillende hdd's gehad, en 4 verschillende ddr reepjes (pc2100/pc2700/cheap pc2700/ en op dit moment een pc3200 van Kingston. Maar mijn overclock is nog NOOIT hoger of lager geweest, ik wil dan ook wel een vmod op mijn asrock k7s8x (van 1.6 naar 1.85volt maar wie zegt dat ik dan wel hoger dan 2100MHz (175x12)kom :?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
hej die kast heb ik! :+
toen ik een tijdje terug mijn pc kocht heb ik deze kast eigenlijk alleen maar gekocht omdat het budget vol was. want wie wil er nu niet liever een Lian-li kast dan een Sweex kastje...maar het scheelt wel 130+ euri's.

Toch ben ik zeer tevreden over deze kast. Hij is me zeker meegevallen, ik had hem zeker slechter verwacht aangezien de prijs. ik ga nogal regelmatig naar lanparties, en dus wordt hij vaak versleept enzo, maar hij is nog steeds helemaal heel. :) Natuurlijk zal een Lian-li of een Chieftec oid veel sterker enzo zijn, maar als je gewoon een beetje voorzichtig bent kan er volgens mij niet veel gebeuren.
qua overclock resultaten; bij mij werkt het goed! ik heb mijn P4 2,6 op een FSB van 250 stabiel gekregen met de standaard boxed koeler, standaard voeding, en met alleen de casefan die standaard in het zijpaneel zit. (dat is dus 13x250 = 3250MHz).niks te klagen dus.
dus; als je geen geld hebt voor een dure chieftec of lian-li, maar toch een "stylie" mooi kastje wil hebben, lijkt me dit geen slechte keus!

[ Voor 10% gewijzigd door HyperioN op 13-03-2004 12:34 ]

• Barry|IA
ik was NET van plan om een stel case-fans te kopen van het merk ''Q-Tec'' 8)7

• nightriderron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 22:33
ik heb hem zelf ook
en de voeding die er in zit is goed genoeg hoor!
zitten toch 6 extra fans in met fancontroller,
en een w-force
en iets oc 2,4@2,8

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~skipbo/pics/mod/kast.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~skipbo/pics/mod/wcpuid.jpg

het is dat mijn geheugen nog wat ouder is anders had ie zonder probleem nog sneller gekunt

en ik vind het een mooi kassie!! ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:42:

[...]

Deze kast hebben we er hier ook nog 2 van staan, zijn echt baggerdingen..

De Sweex Xenon XB, die ik zelf heb, is veel beter... :) Hij is mooi en redelijk stevig voor z'n prijs... één nadeel is dattie zo klein is :+ M'n volgende kast wordt zeker weten een bigtower, want dit is echt te klein :P

• Barry|IA
nightriderron schreef op 13 maart 2004 @ 13:21:
ik heb hem zelf ook
en de voeding die er in zit is goed genoeg hoor!
zitten toch 6 extra fans in met fancontroller,
en een w-force
en iets oc 2,4@2,8

[afbeelding]

[afbeelding]

het is dat mijn geheugen nog wat ouder is anders had ie zonder probleem nog sneller gekunt

en ik vind het een mooi kassie!! ;)
ja logisch dat jij het een mooi kassie vind, je heb em zelf mooi gemaakt _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 15:26:
[...]

Deze kast hebben we er hier ook nog 2 van staan, zijn echt baggerdingen..

De Sweex Xenon XB, die ik zelf heb, is veel beter... :) Hij is mooi en redelijk stevig voor z'n prijs... één nadeel is dattie zo klein is :+ M'n volgende kast wordt zeker weten een bigtower, want dit is echt te klein :P
Nou ik heb de Sweex XS, en vind hem er voor het geld wel aardig uitzien ;) , omdat ik wou gaan oc'en maar niet te veel geld over had voor een voeding heb ik een Q-tec 550watt gehaald. Deze is erg goed, natuurlijk zal een zalman beter zijn etc. maar goede voltage lijnen. Er zijn alleen een paar nadelen van de kast: de randen zijn WEL scherp, het metaal is erg dun, en de kast is echt neit stevig hoor. De standaard OEM kasten van een pc zaak zijn vaak nog iets sterker ;)

Achteraf had ik ook een Chieftec big tower gekocht, daar heb je gewoon veel meer aan :9
Daarnaast vind ik die XB net een kermiskast :X allemaal lichtjes etc. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 16:07 ]

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 16:05:
[...]

Nou ik heb de Sweex XS, en vind hem er voor het geld wel aardig uitzien ;) , omdat ik wou gaan oc'en maar niet te veel geld over had voor een voeding heb ik een Q-tec 550watt gehaald. Deze is erg goed, natuurlijk zal een zalman beter zijn etc. maar goede voltage lijnen. Er zijn alleen een paar nadelen van de kast: de randen zijn WEL scherp, het metaal is erg dun, en de kast is echt neit stevig hoor. De standaard OEM kasten van een pc zaak zijn vaak nog iets sterker ;)

Achteraf had ik ook een Chieftec big tower gekocht, daar heb je gewoon veel meer aan :9
Daarnaast vind ik die XB net een kermiskast :X allemaal lichtjes etc. :+
eigenlijk hou ik ook niet echt van die kant en klare kermiskasten,........het is veel leuker om een grijse standaard atx kast om te bouwen naar een kermiskast :P

Verwijderd

Ik heb deze kast ook, totaal geen problemen mee, de casefan die erin zit is mooi geplaatst, hij valt bij mij precie boven mun mem en zorgt voor een airflow langs mun cpu en chipset dus dat is allemaal netjes. Voor de rest ben ik hem nog druk aan het modden ik draai nu stabiel op 11x200 (2500+@3200+) maar ik zal nog wel hoger kunnen draaien. Binnekort wordt mijn PSU (enermax 350 adjustable fan) gemesht in UV geel en komer er UV blauwe connectoren op.... verder heb ik er al een mooi baybusje inzitten... Ik heb helemaal geen problemen met deze kast iig.... ben er erg blj mee, zeker voor dat geld :)

• Barry|IA
zelf zit ik te steeds te brainstormen over een mooie maar ook ''unieke'' mod, laatst schoot me te binnen dat je van die schoteltjes kan kopen met water erin, dat schoteltje werkt op 12V en als ie aan staat komt er een soort rook van het water af. Opzich zou het een mooie mod zijn om die in mijn kast te monteren en vervolgens te zien hoe je binnenwerk in rook opgaat >:) , maar....weet iemand of dit apparaat erg warm word :?

Verwijderd

Barry|IA schreef op 13 maart 2004 @ 17:08:
zelf zit ik te steeds te brainstormen over een mooie maar ook ''unieke'' mod, laatst schoot me te binnen dat je van die schoteltjes kan kopen met water erin, dat schoteltje werkt op 12V en als ie aan staat komt er een soort rook van het water af. Opzich zou het een mooie mod zijn om die in mijn kast te monteren en vervolgens te zien hoe je binnenwerk in rook opgaat >:) , maar....weet iemand of dit apparaat erg warm word :?
lijkt me geen goed idee, voor zover ik het weet is dat waterdamp, dat wil je niet in je kast ;)

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 18:09:
[...]

lijkt me geen goed idee, voor zover ik het weet is dat waterdamp, dat wil je niet in je kast ;)
Volgens mij is het geen waterdamp want het water blijft gewoon koud, ik zou zelf niet weten wat het dan wel is :?

Verwijderd

Wat zou het anders moeten wezen dan?? Ik denk toch waterdamp, maar als het water koud blijft... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 12:24:
[...]

zelfs een niet overgeclockte pc houd ie niet stabiel hierzo 8)7
2500+
9600xt
2x hdd
500 watt qtec voeding dee het nog slechter dan mijn 300watt atx voeding |:(
dit is onzin, ik heb een P4 2.6, 9600tx, 2xHDD en een Q-tec voeding van 350 watt, en deze doet het een stuk beter als de 300 watt voeding die ik bij m'n PC kreeg, en voor de prijs van een Q-tec voeding is hij toch best goed

• Barry|IA
bij mij doet die PSU het ook prima hoor :?

Verwijderd

Ik heb hier de standaard PSU van Sweex.. doet het prima!! :)

Verwijderd

ja hij werkt hier ook wel.. maar wel n btje afwijkende volt lijnen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 13:54:
ja hij werkt hier ook wel.. maar wel n btje afwijkende volt lijnen :(
Klopt, hier draait een p4 2,4 +512ddr +80gb +gf4 Ti4600 +dvd-rom+cd-rw op een 300watt Sweex voeding rete stabiel,. maar de voltage lijnen zijn ook afwijkend. Zodra er moeilijkheden zijn gaat die er dan ook uit ;)

• Barry|IA
Yo,

straks komt er nog iemand zeggen dat mijn Q-Tec slechter is dan mijn Sweex PSU 8)7

Verwijderd

nou ik heb een QTec 550W en ik heb nergens geen last van by het oc-en,.tuurlijk zijn er betere psu's maar die kosten dan ook meer dan 100euri,.voor een goede.
mijn 2400+ loopt op 2300mhz en is niet verder te oc-en door het mobo. dit word binnen een maand vervangen door een Abitje.
die spu die in de Sweex zit is ECHT heeel slecht. tering lawaai, geen power,ik vind zelf dat de clables wel wat korter mochten,..maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :P

Verwijderd

als ik weer geld heb ga ik een nieuwe psu kopen en een leuke ati radeon 9600 pro :) dan is me compie weer helemaal up to date...

btw ik koop geen sweex spul meer ik vind het nl maar rotzooi

Verwijderd

mwah, ik heb 2 Sweex tobo's, ze typen wel lekker, je moet er alleen niet op slaan ofzo, dan ram je ze in 2en :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 16:18:
mwah, ik heb 2 Sweex tobo's, ze typen wel lekker, je moet er alleen niet op slaan ofzo, dan ram je ze in 2en :p
Ik heb een Qware tobo en nu j het overslaan hebt >:) , ik wil deze snel vervangen voor een Logitech maar krijg hem met hard rammen ngo steeds niet kapot :9 (moet natuurlijk neit tegen muren gaan slaan :*) )

Maarja zullen we maar wer ontopic anders is het echt zo'n ''schijt op sweex topic'' :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 16:27 ]

Verwijderd

dit topic gaat over ervaringen met de kast niet over toetsenborden. :P

ik heb de kast ook gehad en ik heb hem met een week verkocht, wat een P**p ding.echt heel bagger,..het blik vna de kast kun je met je vingen indrukken als je een beetje kracht op de kast zet. het viel my erg tegen :r :r

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 16:30 ]

Verwijderd

ik heb deze case ook (de XB versie)

heb er 5 fans inzitten , zo'n ledding, ccfl...

hier wat foto's (m'n excuses voor de slechte kwaliteit )

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160ZdXyM8F3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160XweDswq8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160ZwExtZT3.bmp

zelf heb ik er gewoon goeie ervaringen mee...

-goedkoop
-ziet er mooi uit (ik vind het gewoon niet mooi om bij een echte casemod een scheef raam te zien, ben zelf niet zo'n goeie modder dus voor mij is dit gewoon goed)

heb wel de 300W voeding vervangen door een q-tec 550W psu...

Verwijderd

Heb een vraagje voor de meneer hierboven. Ik zie dat je een ms-6701 mobo hebt van msi. en dat je je pc hebt overgeclockt. heb je dit in de bios gedaan? zo ja welke bios update heb je gedaan en van waar? want standaart kun je nie oc-en in de bios. :)

Verder vind ik de XB en XS (heb ze allebei) zeer mooie kastjes voor die prijs!
Kunt er leuk mee door casemodden! 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 13:42 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
offtopic:
ik heb een XB te koop staan zonder voeding, intresse? Mail me!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Xeo

heb wel de 300W voeding vervangen door een q-tec 550W psu...
Kijk maar uit dat hij niet ontploft.....
heb ik een keer gehad 8)7 en dat is niet grappig want me mobo was ook meteen klaar voor de sloop |:(

Verwijderd

Xeo schreef op 15 maart 2004 @ 14:04:
[...]

Kijk maar uit dat hij niet ontploft.....
heb ik een keer gehad 8)7 en dat is niet grappig want me mobo was ook meteen klaar voor de sloop |:(
Moah ik heb ook een Q-tec 550W Dual Fan Gold Edit gevalletje en dat is volgensmij de enige voeding van Q-tec die wel een beetje deugt. :)

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Xeo

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:10:
[...]

Moah ik heb ook een Q-tec 550W Dual Fan Gold Edit gevalletje en dat is volgensmij de enige voeding van Q-tec die wel een beetje deugt. :)
kuch dat was de voeding in kwestie

Verwijderd

Ik weet dat het "de voeding in kwestie is" daarom reageer ik ook. :+
Over alle varianten van Q-tec hoor je gezeik maar eigenlijk nooit over de 550W versie.

De jouwe zat zeker vol met stof of zo :P

Draait hier al een aardig tijdje zonder probs :*)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 12:15:
Heb een vraagje voor de meneer hierboven. Ik zie dat je een ms-6701 mobo hebt van msi. en dat je je pc hebt overgeclockt. heb je dit in de bios gedaan? zo ja welke bios update heb je gedaan en van waar? want standaart kun je nie oc-en in de bios. :)
offtopic:
softwarematig met cpucool

Verwijderd

Het is gewoon een goed kastje, ten minste als je er niet mee gaat gooien ofzo. :/

Hij is ook best mooi, en ik vind de fan die standaard aan de zijkant zit van redelijk goede kwaliteit. De voeding was bij mijn systeem wel stabiel, maar erg luidruchtig. Een Qtec 350 Watt low noise bracht wél rust ;) En voor weinig geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:49 ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:42

Tarin

Just plain weird.

Hm.. ze hebben bij ons op school een aantal van die kasten naast elkaar staan.

Ik persoonlijk vind ze een beetje fragiel aandoen, ze zien er van een afstandje redelijk leuk uit, maar als je er aan zit voel je dat het plastic frontding niet erg stevig is. De 'verchroomde' knoppen zien er van dichtbij ook niet zo super uit.

Verder zijn het leuke kasten, maar in vergelijking met andere kasten waar ik wat ervaring mee heb (Aopen, Antec, enkele compaq systemen) stelt het IMO weinig voor.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• DaTiezl
  • Laatst online: 23-11 16:29
Ik kan niet achterblijven natuurlijk. Ik heb ook een XB en ik ben er redelijk tevreden over. Hij is wel redelijk gammel. Na een keer of 200 de zijkant eraf gehaald te hebben gaat het niet echt makkelijk meer. Mijn voeding werkt voorals nog goed. Ik heb een redelijke OC en nog geen problemen.

Specs:

P4 3.00Ghz Northwood @ 3.54Ghz
Asus P4C800-Deluxe
Ge-Force Fx 5600
MBT 512MB DDR-RAM/400 PC3200 Morgen krijg ik er nog zoeen.

OC: FSB 236 -> 236*15 = 3.54

Verder heb ik naast de standaard casefan nog 2 casefans. Voorin een CCFL-intake, CCFL-achterin een outtake. Mijn Proc. koeler is een Coolermaster Aero 4. Verer heb ik nog 4 CCFL's erin hangen waaronder 1 UV die er voor mijn UV-reactive/green meshed voeding hangt. Het frontje met de CCFL-knopjes wil ik nog zwart gaan spuiten.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.lascar.nl/images/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lascar.nl/images/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lascar.nl/images/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lascar.nl/images/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lascar.nl/images/7.jpg

@theekopje: Ik zie dat je de binnenkant beplakt heb met traanplaat. Alshans ik neem aan dat het traanplaatfolie is ofzo. Het ziet er zeker vet uit! Waar heb je het gehaald

[ Voor 23% gewijzigd door DaTiezl op 16-03-2004 00:45 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:40:
[...]

offtopic:
softwarematig met cpucool
[offtopic]
Jammer ja weet dat het met cpucool kan maar heb het liever in de bios grr!

Thnx! :)

Verwijderd

SweeX rocks!! Heb hier 2x dezelfde sweex kastjes, ze waren retecheap, allebei voor 15 € binnengesleept!! Dit is het oerlelijke ding. Maar met een paar drives erin, en een paar asus/ecs/amd stickers er op issie al een stuk mooier!! En die voedinkjes die er in zitten zijn ook prima (300 w.), alleen een beetje luidruchtig..

De kast waar we het hier over hebben vindt ik er toch een beetje cheap uitzien.. Douw je er een witte cd-drive in, is het geen gezicht, en dat zelfde heb ik ook een beetje mocht je zwarte versies er van hebben.. Tsja, ik denk dat je voor echte mooie cases sowieso niet bij SweeX moet zijn!! :+

Verwijderd

Ik had ook zo'n sweex kast, weet niet zo zeer welk type, maar als ik zeg dat het die ene is met het zinloze blauwe rondje aan de voorkant, weten jullie het wel.

Enfin, ik heb hem gesloopt en alles in een Chieftec gezet, wat toch wat prettiger om mee te werken en wat steviger. Maar ja dat is persoonlijk. Verder zijn het goedkope en leuke kasten. :P

• Barry|IA
idd ik weet welke je bedoeld :)

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik moet men fan in dat window wel op 7volt laten draaien, anders trilt de gehelde ruit mee :D , volgende kast wordt toch wel eens iet degelijk, maar kzat/kzit in geldnood he
~MYST~

Verwijderd

MYST schreef op 21 april 2004 @ 21:17:
Ik moet men fan in dat window wel op 7volt laten draaien, anders trilt de gehelde ruit mee :D , volgende kast wordt toch wel eens iet degelijk, maar kzat/kzit in geldnood he
~MYST~
By Sweex. De kast trilt altijd :9 . Als ik me been op de kast leg......dan gaat soms gewoon een fan een beetje aanlopen :*) . Daarnaast had ik laatst een zijpaneel eraf en tilde ik hem op aan de rand, verboog een stuk van de rand LOL :)

• MYST
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 21:21:
[...]

Welcome by Sweex. De kast trilt altijd :9 . Als ik me been op de kast leg......dan gaat soms gewoon een fan een beetje aanlopen :*) . Daarnaast had ik laatst een zijpaneel eraf en tilde ik hem op aan de rand, verbood een stuk van de rand LOL :)
kben van plan om de "popnagelachtige dingen" uit te boren, en er deftige boutjes in te zetten, en mischien wat lijm tussen ruit-kast, khoop dat dat iets gaat helpen, want dit is echt BRAK(gekocht voor 40euro, degene met dat temperatuurmetertje)
~MYST~

Verwijderd

MYST schreef op 21 april 2004 @ 21:23:
[...]

kben van plan om de "popnagelachtige dingen" uit te boren, en er deftige boutjes in te zetten, en mischien wat lijm tussen ruit-kast, khoop dat dat iets gaat helpen, want dit is echt BRAK(gekocht voor 40euro, degene met dat temperatuurmetertje)
~MYST~
Ten eerste hoef je niet steeds te groeten met je naam, lees de policy ermaar op na.
Maar ik zal jullie beloven dat er binnenkort een leuk filmpje komt van een Sweex Xenon-XS kast :9 waarbij hij zeker hij niet meer kan werken na deze bahandeling :*)

• MYST
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 21:28:
[...]

Ten eerste hoef je niet steeds te groeten met je naam, lees de policy ermaar op na.
Maar ik zal jullie beloven dat er binnenkort een leuk filmpje komt van een Sweex Xenon-XS kast :9 waarbij hij zeker hij niet meer kan werken na deze bahandeling :*)
srr, is een gewoonte vanop circuitsonline, enneuh wat bedoel je met "waarbij hij zeker hij niet meer kan werken na deze bahandeling"......

Verwijderd

MYST schreef op 21 april 2004 @ 21:37:
[...]

srr, is een gewoonte vanop circuitsonline, enneuh wat bedoel je met "waarbij hij zeker hij niet meer kan werken na deze bahandeling"......
Waar is een kast voor? Juist, je mobo+voeding etc. in op te hangen...ik denk dus als je een beetje nadenkt en je eigen ideeen ine je hoofd rond zal laten gaan dat hij minstens niet meer recht zal blijven staan :*) . Binnenkort webspace huren/kopen en dan fix ik wel wat, naast mijn andere dingen die ik samen met Nesto heb gemolt :9 !

• MYST
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 21:49:
[...]

Waar is een kast voor? Juist, je mobo+voeding etc. in op te hangen...ik denk dus als je een beetje nadenkt en je eigen ideeen ine je hoofd rond zal laten gaan dat hij minstens niet meer recht zal blijven staan :*) . Binnenkort webspace huren/kopen en dan fix ik wel wat, naast mijn andere dingen die ik samen met Nesto heb gemolt :9 !
Blijft die kast dan anders wel rechtstaan?? :+

• Barry|IA
ik ben dat ding ook een beetje MEER dan zat :( , het enige voordeel van die kast is dat je zelf je vorm kan maken met één vinger :P

Ik denk dat ik nu voor een CoolerMaster Centurion ga 8)

Afbeeldingslocatie: http://moddin.net/reviews/centurion/coolermaster%20review%20004_full.jpg

• MYST
Barry|IA schreef op 21 april 2004 @ 22:23:
ik ben dat ding ook een beetje MEER dan zat :( , het enige voordeel van die kast is dat je zelf je vorm kan maken met één vinger :P

Ik denk dat ik nu voor een CoolerMaster Centurion ga 8)

[afbeelding]
hmmmm :9~ kast!!!
(prijs??)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
MYST schreef op 21 april 2004 @ 22:24:
[...]

hmmmm :9~ kast!!!
(prijs??)
€ 59,00 Geen voeding: Mycom

Nadeel:
-Iets minder sterke zijkanten denk ik (Case 0.8 mm SECC (Zinc-coated steel))
-mooie voorkant, maar de zijkant zijn van (glimmend?) zwart.. vind ik jammer
-gare voorgestampte gaatjes aan de voor en achterkant blokkeren je airflow, ben bang dat dat gaat fluiten...

Voordeel:
-Mooie voorkant, aluminium met mooi roostertje (mijn smaak).
-normale afwerking, geen scherpe randjes, doordachte constructie etc
-Coolermaster heeft redelijk kwaliteit, beter dan sweex ofzo...

Coolermaster kast

Reviews:
http://www.bit-tech.net/review/248/
http://www.tomshardware.com/howto/20030804/case-22.html

[ Voor 58% gewijzigd door Icey op 21-04-2004 22:31 ]

• MYST
Icey schreef op 21 april 2004 @ 22:29:
[...]

€ 59,00 Geen voeding: Mycom

*knip*
Ben je zeker da je geen 1tje vergeten bent ofzo :+
kvint die roostertjes op de voorkant echt vet, en denk wel dat coolermaster net iets degelijker is dan sweex....
maar nu trug ontopic over de brakke sweex :)

[ Voor 6% gewijzigd door MYST op 21-04-2004 22:36 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 00:04

r0b

Ik heb laatst de Sweex Xenon XB case besteld voor m'n vriendin haar pc;
Nu ben ik niet zo'n top-of-the-line-customer, maar het kwaliteitsverschil tussen mijn Kingwin KT-424-S-WM en deze Sweex is érg groot.
Ten eerste had het plaatstaal wel iets dikker gemogen, daar het nu bijna begint te resoneren als je een oud hdd'tje hebt die je ophangt zonder rubbers.
Verder werkt de power on button 40% van de tijd niet, en moet je hem meerdere malen diep indrukken voordat de pc aan springt.
En het vastzetten van pci kaartjes gaat ook niet al te lekker, omdat ze er één of ander idioot stripje over hebben zitten, waardoor de kaart dus iets te hoog komt te zitten.

Overigens kan je dit verwachten voor de prijs (€40), waarbij je een kast koopt die:
- Pre-modded is (side window)
- Uitgevoerd is met één hele fan. (ipv geen bij de meeste andere kasten in die prijsklasse)

Conclusie: voor de prijs is het een leuk kastje, maar als je kwaliteit zoekt kan je toch beter je geld op zak houden en doorsparen voor bijvoorbeeld de kast in de post hier boven. :)

• Icey
MYST schreef op 21 april 2004 @ 22:32:
[...]

Ben je zeker da je geen 1tje vergeten bent ofzo :+
kvint die roostertjes op de voorkant echt vet, en denk wel dat coolermaster net iets degelijker is dan sweex....
maar nu trug ontopic over de brakke sweex :)
Nope, klik op de link, 59€ :) En als je die fotos in die revieuws bekijkt zie je dat het voor zijn geld meer dan redelijk is :)

• Barry|IA
jup, ik heb de kast al eens bij iemand opgebouwd ;) , het is gewoon leuk om te doen, alles werkt goed en klikt zo in mekaar. Om het geheel helemaal af te maken moet er nog een Aero7 in met zo'n fancontroller op een 3.5''bay, past uitstekend bij mekaar ook alluminium en met schroefgaatjes ;)

• iambig
  • Registratie: April 2001

iambig

* z.o.z *

Ik wou die Centurion ook kopen...
Vette kast om te modden opzich... Inderdaad jammer van de zijpanelen en het blijft een budgetkast, maar hij is die €59,- zeker waard...

Helaas ben ik de kast ontgroeid voor ik hem kopen kon...
Ik ga namelijk over niet al te lange tijd dual... >:)

NEE: dit is geen signature...

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
IMO Zijn Sweex baggerkasten :r
Ik wil niet flamen, maar ik heb een maat hier in de buurt wonen met Xenon XB, en die valt zowat uit elkaar :| , Het raam zie je geen reet door (Lijkt bij hem wel van dat hele dunne beschermplastic ofzow :r ), de voeding is letterlijk ontploft, de gekleude fan knippert gewoon, en ratelde al na 1 week, Er zitten enorme deuken in, het raam is er zelfs een keer uitgevallen :| :| (Moesten nieuwe schroeven in! :r ), Ik zie het zo:
Als je het geld ervoor hebt bespaar dan niet op je kast/voeding combinatie! ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 22-04-2004 14:20 ]

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
DaTiezl schreef op 16 maart 2004 @ 00:31:

Pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

@theekopje: Ik zie dat je de binnenkant beplakt heb met traanplaat. Alshans ik neem aan dat het traanplaatfolie is ofzo. Het ziet er zeker vet uit! Waar heb je het gehaald
hmm niet gewenste reactie bij nader inzien :S

[ Voor 6% gewijzigd door meelmark op 22-04-2004 14:08 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

ik heb er deze week een nieuwe voeding ingezet, het zootje draait nu eindelijk lekker stabiel :)
ik ga iig NOOIT meer voor sweex, ik spaar wel door voor een goeie sterke kast en voeding :P
ps die coolermaster ziet er erg leuk uit :)

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42
Goedkoop = Duurkoop, simpel zat. Ik had tot voor kort ook een sweex bakje staan en het werkte wel oke. Maar de kwaliteit is gewoon bagger. De kast is slecht uitgevoerd en lastig in gebruik. PCI sloten verbuigen bij het bevestigen van kaarten, het front is van lomp plastic en het staal is te dun. Niet erg positief dus.

Maar als je een simpel kastje wilt waar je niks mee gaat klooien(modden) heb je er wel genoeg aan, zeker voor die prijs (met voeding!). De voeding is trouwens best oke, alleen maakt hij ietwat veel lawaai. De lijnen heb ik nooit doorgemeten.

Ik zit nu op een Lian-li en dat is me toch wel een verbetering. Echt waar voor je geld.

Verwijderd

Bij deze post ik mijn geliefde Xenon XB kast!!
:7
vorig jaar moest ik op een hele korte termijn een budget pc'tje hebben,
mijn broertje moest de hele tijd aan de pc en dat is niet fijn als de enigste snelle pc
bij jou op de kamer staat!!! :X :(
Dus heb ik me een budget pc'tje samengesteld met een fijn Xenon XB kastje erom heen.
Althans dat vond ik toen, na een half jaar vloeken en tieren op het ding heb ik de hele kast uit elkaar gehaald en alle platen netjes aan elkaar gesoldeerd en gepopnageld.
Nu is ie in ieder geval wat steviger!! _/-\o_ ondertussen is er een Samsung Syncmaster TFT-schermpje erbij gekomen die zeer goed bevalt.

Verder heb ik de ledjes vervangen in mijn TB, een Glowplate onder mijn tft gemod,
schakelaars in mijn frontje gemonteerd zodat ik alle lampjes in groepen kan uitschakelen eentje voor mijn ventilatoren 1 voor mijn cpu fan 1 voor mijn tft voet en 1 voor de hdd en power led in de voorzijde.

Dit heb ik gedaan zodat de pc ook in "stealth mode" kan draaien (vervelende ouders die me 's nachts lastig vallen dat ik moet gaan slapen }) ).
Er zit een 480 Watt beQuiet voeding in die van titanium is en mooi gepolijst! :*)

Specs:

Amd Athlon XP 2400+
512mb infineon DDR
250Gb Hdd
DVD brander van Pioneer DVR-107
Hardcano van TT voor mijn hdd'tje
Geforce 4 440mx 128 mb wordt binnenkort geupgrade naar radeon 9800XT
Audigy platinum geluidskaartje
en een Hauppage Wintv PVR 250 tv kaartje

Afbeeldingslocatie: http://www.kevingti.bravehost.com/pc/pc-001.jpg
andere hardware die je ziet liggen is een budget systeempje van een goede kameraad van me (atx kast in progress :*) )
Afbeeldingslocatie: http://www.kevingti.bravehost.com/pc/pc-002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kevingti.bravehost.com/pc/pc-003.jpg
de PDA is mijn zeer geliefde Tungsten T3 staat daar zeer mooi in dezelfde kleurstelling als mijn pc'tje 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.kevingti.bravehost.com/pc/pc-004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kevingti.bravehost.com/pc/pc-005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kevingti.bravehost.com/pc/pc-006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kevingti.bravehost.com/pc/pc-007.jpg

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 18:35:

[afbeelding]
andere hardware die je ziet liggen is een budget systeempje van een goede kameraad van me (atx kast in progress :*) )
Ik zie daar links de broer van mn monitor :+ ook categorie sweex ;)

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op 22 april 2004 @ 18:56:
[...]
Ik zie daar links de broer van mn monitor :+ ook categorie sweex ;)
offtopic:
Hansol zo te zien?

Denk vanavond maar even een url verzinnen en dan kotm er een leuk filmpje voor de sweex liefhebbers :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 18:58 ]

Verwijderd

Inderdaad een Hansol ik had hem zelf nooit gekocht :r zo lelijk als de pest
maar goed het is voor het budget systeempje van de kameraad dus voor zolang moet die er maar bij staan |:(

Wel humor dat jullie alleen die klote Hansol zien staan :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 19:13 . Reden: was nog wat vergeten ]

Verwijderd

no flame intended.. maar wat zijn dat meuk kasten man. van sweex. Oke voor een huis-tuin-keuken pc is dat zat.. vriend van me heeft er een.. en andere vriend van me heeft die ene gare case die in tweede post stond geloof ik.. kwa gewicht lijkt het allemaal wel op een Alu case.. maar dat komt eerder doordat het materiaal zo zwak is als.. iets dat heel zwak is.. Ook die voeding is niet alles.. maakt idd een tering herrie.. mijn advies.. spaar even door en koop iets anders dan sweex.. of abuse als tijdelijke case.. en zet er daarna een nagelschaar in.. :+
toeter schreef op 22 april 2004 @ 14:45:
Goedkoop = Duurkoop, simpel zat. Ik had tot voor kort ook een sweex bakje staan en het werkte wel oke. Maar de kwaliteit is gewoon bagger. De kast is slecht uitgevoerd en lastig in gebruik. PCI sloten verbuigen bij het bevestigen van kaarten, het front is van lomp plastic en het staal is te dun. Niet erg positief dus.
Dat had ik namelijk ook.. bij het bouwen van een systeem. Ook de backplate is uiterst gevoelig. Dat of ik ben gewoon een lompe hond.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 19:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:10:
Inderdaad een Hansol ik had hem zelf nooit gekocht :r zo lelijk als de pest
maar goed het is voor het budget systeempje van de kameraad dus voor zolang moet die er maar bij staan |:(

Wel humor dat jullie alleen die klote Hansol zien staan :'(
Nou die Hansol herken je uit duizenden :X (een beetje kenner dan :) ) en de rest: logitech muis+tobo is goed werk, sweex kast was genoeg over gezegt. In je pic kan ik moeilijk zien om wat voor TFT het gaat, maar een gokje: Samsung?aan de vorm te zien :) .

Wel leuke shit ja.....te veel speelgoed om te kl*ten :X .

offtopic:
Weet iemand een goede url-naam voor een site waarop ik wat leuke filmpjes op host :*)
Dat had ik namelijk ook.. bij het bouwen van een systeem. Ook de backplate is uiterst gevoelig. Dat of ik ben gewoon een lompe hond.
Ik weet niet of jij lomp bent, maar die kast iniedergeval.....1tikje en je hebt al LOL :) .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 19:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:23:
[...]

Nou die Hansol herken je uit duizenden :X (een beetje kenner dan :) ) en de rest: logitech muis+tobo is goed werk, sweex kast was genoeg over gezegt. In je pic kan ik moeilijk zien om wat voor TFT het gaat, maar een gokje: Samsung?aan de vorm te zien :) .

Wel leuke shit ja.....te veel speelgoed om te kl*ten :X .

offtopic:
Weet iemand een goede url-naam voor een site waarop ik wat leuke filmpjes op host :*)

[...]

Ik weet niet of jij lomp bent, maar die kast iniedergeval.....1tikje en je hebt al LOL :) .
Lomp, nee denk het niet eigenlijk......... :D tenminste ik heb d'r nog geen beschadiging op zitten.
ben er over aan het denken om al het aluminium te vernieuwen en alles te plamuren en schuren en dan het frontje waar de power en reset knop zit te veranderen in een plexi front ofzo!
Het formaat van de kast komt mij heel goed uit omdat deze echt precies onder de schuinte van ons dak past en dat ziet gewoon strak uit een lian-li midi past er niet onder laat ik het zo zeggen.
Heb ik ook nog wat te doen buiten vriendin, school,werk en auto om :+ ,
zelf vind ik zo'n chieftec kast weer super lelijk en daar hebben we er ook al zo'n 100.000.000 van gezien!!
mensen die mijn systeempje van dichtbij komen bekijken, krijg ik altijd dezelfde reactie van... kun je er ook eentje voor mij bouwen en dat zegt mij genoeg :P

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Nou en ik wou net zo een mooie budget kast gaan kopen..... :r

Toch maar verder zoeken.

Verwijderd

Ik heb hier ook een sweex staan, iets van TC, XB, oid, ik weet het niet precies, hij lijkt op de dingen die hier zijn langsgekomen, maar hij staat er niet bij :?

Ik vind het best een mooie kast, voor het geld wat ie gekost heeft!! Hij was rond de 50 euro, dus das vrij budget.. De zijkanten zijn alleen zo ongelooflijk dun... Die vouw je volgens mij zonder moeite dubbel..

De voeding die erin zit is niet eens zo slecht hoor (kan er toch met mn Tbred B een Vcore van 2,15V vrij stabiel op draaien), maar het is niet echt top... (gaat er binnenkort een Tagan 330W in proberen te zetten)

Verwijderd

Nou we kunnen iig concluderen dat je er geen dremel glasvezel schijfjes voor hoeft te halen om blowholes te maken. Dat kan namelijk met een gewone .. van redelijk kwaliteit nagelschaar al.. en wat grid 60 ofzo schuurpapier.. redelijk modbaar zou ik willen zeggen. 8)7

Verwijderd

proef op de som:
http://members.chello.nl/r.leenheer1/knippen.WMV

Hier is een groot deel van m'n Sweex kast van gemaakt (met die grijze V voorop), het is een stukje van het 'binnenfrontje' waar de fans in bevestigd zitten zegmaar :P

Dit kostte geen enkele moeite, en nee ik ga niet proberen om in het sidepanel te knippen :P

Verwijderd

*schopje*

weet er iemand van de mensen met een XB hoe dat je het frontpanel eraf kan halen, hik heb namelijk net even zitten kijken en het lijkt erop alsof je die 2 pinnen bij elkaar moet drukken, weet iemand hoe dit moet of dat er misschien makkelijkere manieren/trucjes zijn om dit te doen.

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:44:
*schopje*

weet er iemand van de mensen met een XB hoe dat je het frontpanel eraf kan halen, hik heb namelijk net even zitten kijken en het lijkt erop alsof je die 2 pinnen bij elkaar moet drukken, weet iemand hoe dit moet of dat er misschien makkelijkere manieren/trucjes zijn om dit te doen.
In mijn V-line (zelfde ding als firefly moet je ook van die weerhaakjes aan de binnenkant van het front bij elkaar drukken om het front eraf te halen, misschien kan je ze iets verwarmen en dan voorzichtig bij elkaar drukken. Ik heb gewoon grof geweld gebruikt, met als resultaat een mooie barst van boven tot beneden :*)
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/209.jpg

en hier nog een keer groot

[sub] Ja, nieuwe kast is in de maak... stiekeme preview...

[ Voor 2% gewijzigd door Vermicellisoep op 03-05-2004 20:09 . Reden: typo ]

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:44:
*schopje*

Bij de XS serie...wa shet erg makkelijk. De hele kast zit aan de binnenkant met iets van 10 a 20 schroefjes vast. En ik dacht dat de voorkant ook emt een stel klikjes dus vast zat. Volgens mij kan je hem er zo uittrekken of duwen. Moet je even in rondneuzen :)

Dit is de mijne...ooit eens mee gekl**t. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.flooren.demon.nl/sweex%20kast.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 20:13 ]

Verwijderd

ik heb ook en Xenon XS
de kast is idd niet bepaald stevig maar je kunt hem best mooi maken..
ik heb de gehele voorkant verchroomd..
(dit is gelijk totaal anders)
ook is hij zo langzamerhand wel stevig genoeg want alle baybussen zitten vol..
het is een prima kast voor zijn prijs..
als je een stevige en perfecte kast wil moet je gewoon 100pleuro neertellen..

Greetz Vesunis

Verwijderd

Mjah...ik heb de XB versie, ik ben er niet tevreden over! En ik ga hem dus ook vervangen voor n antec plusview 1000 AMG >:) K moest bovenin tussen de voeding en de bovenste 5.25 inch bay n gat zagen voor mn waterkoeling(Asetek waterchill kt12-l20) ik was er 1 4 seconden door heen(!!) zo dun is het, ik vind hem zo gammel als de pest, hijs te klein ed. De standaard voeding heb ik vervangen voor n CWT 430 Watt :)

Ik vind het een afrader.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:43:
Mjah...ik heb de XB versie, ik ben er niet tevreden over! En ik ga hem dus ook vervangen voor n antec plusview 1000 AMG >:) K moest bovenin tussen de voeding en de bovenste 5.25 inch bay n gat zagen voor mn waterkoeling(Asetek waterchill kt12-l20) ik was er 1 4 seconden door heen(!!) zo dun is het, ik vind hem zo gammel als de pest, hijs te klein ed. De standaard voeding heb ik vervangen voor n CWT 430 Watt :)

Ik vind het een afrader.
Ik heb de XB ook.

De voeding werkt bij mij helemaal goed, lijnen zijn ook goed. Hij is alleen wel wat aan de kleine kant, maarja, daarom is het ook een miditower en geen bigtower, next case wordt een bigtower.. :)
Het metaal is wel erg dun ja, maar met een beetje gevoel en voorzichtigheid kun je er goed in zagen hoor... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:29:
[...]

Ik heb de XB ook.

De voeding werkt bij mij helemaal goed, lijnen zijn ook goed. Hij is alleen wel wat aan de kleine kant, maarja, daarom is het ook een miditower en geen bigtower, next case wordt een bigtower.. :)
Het metaal is wel erg dun ja, maar met een beetje gevoel en voorzichtigheid kun je er goed in zagen hoor... :)
Mja...dat blik is ook niet echt goed warmtegeleidend, dat plaatstaal van n Antec Plusview 1000 AMG zal beter geleiden en je zal ook n betere airflow hebben :)

Verwijderd

Ik vind het geen onaardige kast ik heb de XB voor mijn jongere broer gekocht en die is er dik tevreden mee, draait ook gewoon stabiel met een celly 2200@2600, radeon 9600SE en een 80 gig schijf en cd-writer.
Dus die voeding lijkt me ook best in orde. en voor <50e hoor je me niet klagen.

Verwijderd

nee zeker niet voor <50 euro maar aangezien ik vrij veel geld inmn pc steek heb ik liever een stevigere kast :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:25:
nee zeker niet voor <50 euro maar aangezien ik vrij veel geld inmn pc steek heb ik liever een stevigere kast :)
Dat kan ik begrijpen. Ik steek ook best wel veel geld in m'n pc, dus ik bespaar maar op de kast.. :+

Verwijderd

Ik heb ook zo'n kees van sweex, lijkt heel veel op de XB. Nu wil ik de bovenkant erafhalen, maar hoe moet dat :?

Achter die 2 schroefjes los en aan de zijkant die 2 schroefjes bij dat 5.25" rack. Maar dan zit ie nog bij de voorkant vast.. :?

Wie kan me helpen? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:26:
Ik heb ook zo'n kees van sweex, lijkt heel veel op de XB. Nu wil ik de bovenkant erafhalen, maar hoe moet dat :?

Achter die 2 schroefjes los en aan de zijkant die 2 schroefjes bij dat 5.25" rack. Maar dan zit ie nog bij de voorkant vast.. :?

Wie kan me helpen? :)
bij mij zitten er achter het frontje nog 2 schroeven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:31:
[...]

bij mij zitten er achter het frontje nog 2 schroeven
Dan moet dus het front eraf om de bovenkant eraf te halen..? :/

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ervaring:

Veel plaats om je harde schijven in te proppen. Wat minder ruimte om je moederbord te plaatsen.

De voeding zit in de weg als je op een a7n8x-deluxe een coolermaster x-dream cooler wil plaatsen. De clip op het koelblok is namelijk te groot waardoor het er onmogelijk in past. Dit zal denk ik ook het geval zijn met andere koelingen.

De voeding is ook erg zwak, met mijn xp2500, radeon 9700pro en een paar drives er in (niks overgeclocked en niet bijzonder veel hardware dus) is het me toch gelukt om de voeding door te branden. Daarom heb ik maar meteen een grote antec kast gekocht, en dan wordt het verschil toch duidelijk.

Pro's:
- prijs
- ruimte voor drives
- eigenzinnig ontwerp

cons:
- zwakke voeding
- niet elke mobo + luchtkoeling combo past er in
- beetje gammel in vergelijking tot duurdere modellen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 09:03:
[...]

Dan moet dus het front eraf om de bovenkant eraf te halen..? :/
Hoe krijg ik het front eraf? :? Die dingen waar ie mee vast zit die je soort samen moet knijpen zitten aan de ene kant (kant van het mobo) achter een metalen randje wat niet los kan (zit met popnagels vast, ga niet boren.. :) ) :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:01:
[...]

Hoe krijg ik het front eraf? :? Die dingen waar ie mee vast zit die je soort samen moet knijpen zitten aan de ene kant (kant van het mobo) achter een metalen randje wat niet los kan (zit met popnagels vast, ga niet boren.. :) ) :?
kweenie hoe het bij die XB's zit, ik heb een iets andere kast maar chassis is nagenoeg hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/IMG_3786%20(Small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/IMG_3788%20(Small).jpg
^achter het frontje zaten ook schroeven^

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:13:
[...]

kweenie hoe het bij die XB's zit, ik heb een iets andere kast maar chassis is nagenoeg hetzelfde.
[afbeelding]
[afbeelding]
^achter het frontje zaten ook schroeven^
Ik heb hier een XG en ik wist al dat er ook schroeven achter het front zitten :)

Ik krijg echter het front er niet af :?

Verwijderd

bij mij zit het front met dit soort dingen vast
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/IMG_3792(Small).jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:27:
bij mij zit het front met dit soort dingen vast
[afbeelding]
Bij mij ook, met 6 van die dingen. Maar 2 daarvan zitten achter een metalen rand waardoor ik er niet bij kan en ik krijg ze ook amper ingedrukt.. :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:33:
[...]

Bij mij ook, met 6 van die dingen. Maar 2 daarvan zitten achter een metalen rand waardoor ik er niet bij kan en ik krijg ze ook amper ingedrukt.. :/
Linkerkant indrukken + rechtsboven en dan je duim op de cdrom speler zetten en met de rest van je vingers het randje beetpakken. De truuk is dat je hem er zo recht mogelijk afhaalt anders klemt ie achter de floppydrive en / of cdrom speler.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:40:
[...]

Linkerkant indrukken + rechtsboven en dan je duim op de cdrom speler zetten en met de rest van je vingers het randje beetpakken. De truuk is dat je hem er zo recht mogelijk afhaalt anders klemt ie achter de floppydrive en / of cdrom speler.
Ik moet hem er dus gewoon 'aftrekken' (is btje grof woord, k bedoel eraf trekken met beleid..) en niet die dingen samenknijpen..? :)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn ervaringen met deze kast zijn helaas slecht:
Hij is gewoon ontiegelijk slap, als je er op zou gaan zitten zou ie dubbel klappen, hij is ook niet overal netjes afgewerkt. Ook beschadigd de kast erg snel omdat hij gewoon zwart gespoten is.
Het is zeker een goedkope kast, en hij ziet er wel leuk uit. Ik heb hem een half jaar gehad en toen verkocht.

Nu heb ik ook een Antec 1000AMG voor 79 euro deze heeft ook een premodded raam en hij is gewoon zoveel ruimer, steviger, makkelijker in gebruik, robuuster, en minder snel krassen als de sweex! Hij weegt niet voor niets 15kg >:)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Verwijderd

Daarom wil ik ook de bovenkant eraf, hij zit helemaal vol met krassen. K ga m denk k opschuren en helemaal overnieuw spuiten (bovenkant) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 19:48:
[...]

Ik moet hem er dus gewoon 'aftrekken' (is btje grof woord, k bedoel eraf trekken met beleid..) en niet die dingen samenknijpen..? :)
jawel, de dopjes die je kan indrukken (linkerkant en rechtsboven) een stukje doorduwen en dan het frontje eraf trekken.
Pagina: 1 2 Laatste