mIRC Traag process

Pagina: 1
Acties:

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 23:44
Ok zal proberen even een klein beetje te verwoorden wat het probleem is. Ik heb het programmatje mirc geinstalleerd (www.mirc.com) en heb hier nooit problemen mee gehad. Nu heb ik deze op me pc staan en als hem aanzet duurt dat gewoon veel te lang. Hij start traag op, sommige menufuncties duren erg lang om uit te voeren, zoals het openen van opties. Ik heb bij processen gekeken en de cpu load is gewoon 0% en het geheugen verbuik normaal.

Ik heb geen virussen en verder geen spyware etc. Iemand enig idee>?

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
Bij mij wordt mIRC traag onder (voor zover ik weet) twee omstandigheden

1) Als ik mIRC draai vanaf een network-drive, (vanuit een gedeelde map op andere pc dus)
2) Als er slechte scripts geladen zijn dan kunnen die mIRC sterk vertragen of zelfs helemaal vast laten lopen.

• ErA
  • Laatst online: 29-08 23:44
Er is geen sprake van een network drive. Ik heb net de scripts doorgelopen en er zit nix tussen wat de oorzaak kan zijn. Ik heb alleen een paar aliasen die correct zijn.
Laatste versie, 6.14 geinstalleerd. Nog steeds het probleem
Het is vooral goed zichtbaar wanneer ik options aanklik. Dat duurt wel 4 seconde ofzo.

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Is het ook zo als je een oudere versie installeert :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Ik zou zeggen, installeer een kale schone versie van mIRC 6.14 in een aparte map en kijk of na een bepaalde periode het probleem optreedt. Is dat niet zo, dan kun je toch veilig stellen dat het een script o.i.d. in je bestaande mIRC versie is die het probleem veroorzaakt. Ik gebruik zelf mIRC plus het Invision script en ik merk na een paar weken uptime wel dat het niet altijd even vlot meer gaat.