[ADSL] slechts 192kb up i.p.v. 1024kb, snr=10, loop att=11

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Mijn broer heeft net 8192/1024 sinds een paar dagen. Zijn draytek traint op 8000/192. Het rare is dat hij max 400kb/s download bij die waarde. Hij zit zo'n 300 meter van de centrale. Zijn snr margin is hoog zat met 10, bij mij is ie 2 en ik haal wel 800kb/s.

Zijn upload is daarentegen MAAR 192kbit, dus iets van 3 x ISDN snelheid, echt zwaar onder de maat. Gelukkig garandeerd BBned 512kbit dus we gaan maandag gelijk bellen of ze eens willen checken wat hier aan de hand is. Misschien iemand nog een tip wat we zouden moeten nakijken.

't zit hem niet in het modem want bij mij haalde die met gemak 70kb/s up. Het zit hem niet in de bedrading in het huis, de waarden zijn hetzelfde als de pc bij de ingang van de draden in het huis wordt geplaatst.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Lijkt me dat er in de centrale iets niet klopt. Gewoon even bellen en meestal wordt het nogal vlug opgelost. Ik denk overigens dat je naar je provider moet bellen en niet naar BBned aangezien je die niet als consument kunt benaderen voor zover ik weet.

Tesla Model Y RWD (2024)

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
probleem nummer 2. de telefoon werkt niet. Tenminste, hij kan wel gebeld worden maar dan met ruis en hij kan niet bellen want er blijft een kiestoon hangen. We hebben inmiddels 2 splitters gebruikt (wel zelfde type) maar dat mocht niet baten. BBned gaat nog iets aan het profiel doen i.v.m de upload maar ik denk niet dat het probleem met de telefoon oplost. Overigens werkt de telefoon wel als we het modem lokoppelen! Dus de telefoon werkt voor en na de splitter kraakhelder, tenzij we na de splitter adsl aansluiten. Het maakt voor de adsl verbinding niets uit of de telefoon er wel of niet aanhangt.

:?

• shotputty

shotputty

I'll be back

Topicstarter
hier is de info die het modem geeft, verder niks mee aan de hand volgens mij:

> adsl status
--------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME
DS Actual Rate : 8064000 bps US Actual Rate : 128000 bps
DS maximum Rate : 11168000 bps US maximum Rate : 224000 bps
DS Path Mode : Interleave US Path Mode : Interleave
NE Current Attenuation : 6.5 dB Cur SNR Margin : 9.0 dB
DS actual PSDM(C) : 00000002 US actual PSDM(R) : 00003e77
ADSL Firmware Version : 40e2be29
-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
Far Current Attenuation : 9.0 dB Far SNR Margin : 8.0 dB
CO ITU Version[0] : 00b54753 CO ITU Version[1] : 504e0007
DSLAM CHIPSET VENDOR : < GlobeSpan >
-----------------------------------------------------------------------------
ADI ADSL Firmware Version: 40e2be29

[ Voor 25% gewijzigd door shotputty op 15-03-2004 14:44 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

--> KPN Vaste Net Storing ff bellen 0800 0407.

Dich bis echt unne foëzen haas

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
dan krijg ik zo'n turbo doos |:( aan de telefoon, ik leg alles netjes zorgvuldig uit; "ja meneer, dan is uw modem stuk, dat kan niet anders. Het heeft geen zin om verder nog iets te controleren." :X

Zou ik baat hebben bij een ander type splitter?

[ Voor 17% gewijzigd door shotputty op 15-03-2004 18:05 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35
shotputty schreef op 15 maart 2004 @ 18:04:
dan krijg ik zo'n turbo doos |:( aan de telefoon, ik leg alles netjes zorgvuldig uit; "ja meneer, dan is uw modem stuk, dat kan niet anders. Het heeft geen zin om verder nog iets te controleren." :X
Dan vertel je haar dat je die modem bij jou thuis hebt uitgeprobeerd en dat ie het daar wel goed deed. Ze zal vast niet zó dom zijn om dan nog steeds te zeggen dat het aan het modem ligt ;)

The devil is in the details.

• Renkie
  • Laatst online: 10-05 19:37
Splitter verkeerd ? (aangesloten)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

slaay schreef op 15 maart 2004 @ 16:58:
--> KPN Vaste Net Storing ff bellen 0800 0407.
als je niet weet wat die afdeling doet plak dan geen nummers

Verwijderd

Lijkt op kapotte splitter...

Sluit je modem eens recht op de lijn aan, dus zonder splitter..

Suc6

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 16:49
Heb ook een upstream probleem:

[rml][ Fast-XS] Upstream snelheid onder de maat[/rml]

Mijn modem staat op 512, terwijl die op 1024 moet staan.
Ben er al weken mee bezig en het enige wat er tot nu toe is gebeurt is dat m'n ISP het probleem heeft doorgegeven aan BBNed. (Klopt wat --MeAngry-- zegt).

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 16:49
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 18:15:
Lijkt op kapotte splitter...

Sluit je modem eens recht op de lijn aan, dus zonder splitter..

Suc6
Denk 't nie, hij zei al dat ie twee van hetzelfde type had geprobeerd. Kans dat ze beide kapot zijn is denk ik verwaarloosbaar.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

Het kan niet anders dan een profiel fout bij BBned. Je lijn is goed genoeg, omdat hij op 8064 (max training draytek 2600 op cisco dslam) traint, en nog SNR over heeft. (min ong. 3 dB). Laat je provider maar een ticket voor BBned aanmaken.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Dat ruisen in je telefoon krijg je als je je telefoon voor de splitter aansluit.

Bijvoorbeeld: je hebt je telefoon beneden aangesloten en je had al een lijn naar boven liggen. Als je nu de splitter boven aansluit zitten zowel je telefoon als ADSL nog steeds op 1 lijn zonder dat ie gesplitst is.
Dit is ook niet op te lossen met 2 splitters.

Kortom je telefoon MOET aangesloten worden via de splitter en niet ergens anders of bijv. een tweede telefoon ergens anders. Trek je modem er maar eens vanaf dan zul je zien dat er geen ruis meer is.

Ik heb het nu ook tijdelijk uit noodzaak en bij mijn ouders was het ook.

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Double-X-L op 15-03-2004 18:25 ]

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
Double-X-L schreef op 15 maart 2004 @ 18:24:
Dat ruisen in je telefoon krijg je als je je telefoon voor de splitter aansluit.

Bijvoorbeeld: je hebt je telefoon beneden aangesloten en je had al een lijn naar boven liggen. Als je nu de splitter boven aansluit zitten zowel je telefoon als ADSL nog steeds op 1 lijn zonder dat ie gesplitst is.
Dit is ook niet op te lossen met 2 splitters.

Kortom je telefoon MOET aangesloten worden via de splitter en niet ergens anders of bijv. een tweede telefoon ergens anders. Trek je modem er maar eens vanaf dan zul je zien dat er geen ruis meer is.

Ik heb het nu ook tijdelijk uit noodzaak en bij mijn ouders was het ook.

Succes
ik gebruik niet 2 splitters, ik heb er 2 geprobeerd, niet tegelijkertijd hoor ;)

ik heb overigens tegen die kpn doos gezegd dat het modem bij mij thuis geen problemen geeft en bij mijn andere broer ook al niet, maar deze had het IQ van een zendmast dus dat had geen zin.

De situatie is onveranderd, ik zit bij het israpunt, sluit niets anders aan dan de splitter op line. Zet mijn modem op modem en 1 telefoon aan phone. Het adsl werkt, zij het met slechte upload maar dit is al aan PublishNET gemeld en geaccepteerd als zijnde dat dat niet klopt en doorgegeven aan BBned. De telefoon daarentegen kan alleen gebeld worden met ruis en kan niet naar buiten bellen.

Ik kan de kpn ook niks kwalijk nemen, de telefoon werkt namelijk als de modem niet is aangesloten. Tsja, logica is anders maar het zal wel.... :'(

nu maar hopen dat BBned het oplost als ze het profiel veranderen...

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
WOW, een unicum, KPN gaat een DUOAFSPRAAK maken met BBned!! Whoohaaa! _/-\o_

Pagina: 1