[w2k] geen ping,ftp maar wel http,pop3,smtp,terminal

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34
Best tweakers,

Ik zit met een probleempje

Een van mijn win2k server bakken heeft na 2 jaar netjes draaien ineens een heel erg vaag probleem.
De server draait allerlei services in interxion en hangt dus bijna direct aan de openpeering.

Nu kon ik laatst even niet bij mij server komen, en bleek de switch dood te zijn die er voor zat, deze is nu vervangen en ik kan weer bij de machine komen, voor zover TOP.

Het probleem is echter dat de back geen pings meer wil otnvangen van buiten de gateway, (van binnen dus wel) nu neem ik aan dat geen aanpassignen zijn verricht aan de gateway in de tussentijd dus zal het iets in die windows bak moeten zijn.

Ik had 2 ip's op een kaart zitten, uit voorzorg heb ik het alias ip al weggehaalt (deze viel wel te pingen) en heb ik de gateway al even veranderd in een andere goede gateway, dit bied allemaal geen oplossing.

Ik heb ook al met grotere packet sizes geprobeerd te pingen, maar dat helpt ook niet.

Als ik eent raceroute doe naar die bak dan kom ik niet verder dan de gateway die er direct voor zit. (de machine tussen openpeeringen en mijn bak dus)

Ik kan trouwens ook geen ftp connectie openen, ook niet via telnet..

Alles draait in principe op de normale poorten en geeft geen problemen behalve dus pings,traceroutes, en ftp (poort 21)

Weet iemand wat dit kan zijn?
de machine is al software matig gereboot, maar dat helpt niet, zit de fout in mijn machine , de hardware, of zit het in de gateway/routers?

*uiteraard zijn deze poorten niet geblocked door een firewall op mijn machine (ook dit is 100x gecheckt) en daarna staan er geen firewalls meer.

openkat.nl al gezien?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je gaat er van uit dat het niet op de gw geblocked wordt - maar heb je dit ook al eens nagevraagd? Als je server op het lan wel reageert op ICMP lijkt me toch de meest logische kandidaat dat je gw het filtert :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie stelt ook voor om de heren technische van je provider er eens in te betrekken, zeker omdat het NA de problemen die je noemt is gekomen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Andere switch met routerfunctionaliteit lijkt me.
Schakel de netwerkboys in die het zaakje geplaatst hebben.

Overigens graag de volgende keer niet meer zoveel populair taalgebruik, "de back" "openpeering" maar gewoon uitleggen wat je bedoelt.
Dat scheelt een hoop voor de meelezers hier..

Copyright and left by SED...

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34
hmm, ja die gasten had ik al ingeschakeld, maar de gateways waren volgens hen niet aangepast, alleen de switch, maar tjah ook lokaal verkeer gaat daar over natuurlijk :P

best wel wazig, want het is een uurtje geleden ineens over, ik kan weer pingen en ftp'en

Dan nog lijkt het me logisch om te weten wat het was...

ps, SED, "back" was een spelfoutje.. openpeering lijkt me in dit forum toch geen populaire taal, als ik de ams-ix had gezegt was het toch ook geen probleem geweest? dat hij aan de openpeering hangt lijkt me wellicht interessant om het probleem op te lossen.

openkat.nl al gezien?