[WinXP] Kan bestand niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
zet ik vanochtend mijn pc aan krijg ik de volgende foutmelding:

windows kan het bestand SMSSct.exe niet vinden controleer of u de naam goed heeft ingevoerd..... bla bla bla...

Vervolgens start windows 'gewoon' op. als ik eenmaal ben aangemeld dan komen er geen pictogrammetjes in mn traybar. en als ik een programma wil starten krijg ik de zelfde foutmelding als hierboven maar dan met de bestandsnaam van de applicatie :'(
ik kan dus helemal niets starten of windows is het bstand kwijt :(

GC.Collect();

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
oja, zo te zien zijn mijn processen als norton styleXP etc wel gewoon gestart

GC.Collect();

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 22:43
Ik weet niet of je Windows XP draait, maar als dat wel het geval is kan je misschien systeem herstel doen, waardoor je voor het punt komt dat dit bestand is 'verdwenen'.

Op Google kan ik trouwens helemaal niks vinden op 'SMSSct.exe' of SMSSct' en ik heb m'n eigen computer ook afgezocht maar daar kwam ook helemaal niks uit, dus ik ben bang dat het een virus is.
Of het moet een eigen geinstalleerd programma zijn die veel invloed heeft op Windows.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 13-03-2004 10:45 ]

The devil is in the details.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke windows?
Er al eens een virusscanner overheen gehaald? Als het namelijk bij IEDER proggie is dat je probeert te starten is de kans groot dat je met virii te maken hebt.

Een vlugge zoekactie op mijn hdd verteld mij dat SMSSct.exe niet op mijn machine te vinden is, en toch werkt mijn bak (niet supergoed op het moment, ding heeft nodig een reinstall nodig :D).

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
ik heb idd ook al gezocht op dat bestand, kon ook niets vinden. ik draai ook XP. maar ik kan nu natuurlijk niet mijn virusscan draaien. helemaal niets werkt.
kzal systeemherstel gaan proberen

thxs

GC.Collect();

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
oja.... het zal iig geen ander progje zijn, ik heb nl een net geinstalleerde pc. goed ingericht enz enz.. dus ik zal gaan proberen iig m,n virusscanner aan de praat te krijgen
als ik dat gedaan heb hoor je het nog

GC.Collect();

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je kunt inderdaad gaan recoveren, maar je zou ook eens naar Spywareachtige meuk kunnen kijken, als je virusscanner niets vind :)

zou je overigens de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif) willen gebruiken als er nog niemand anders gereageerd heeft? :)

[ Voor 16% gewijzigd door G33rt op 13-03-2004 10:50 ]

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
ik heb systeemherstel gedaan van eergister maar daardoor werd het probleem niet opgelost
ik heb mn virusscanner opnieuw geinstalleerd(een cd start nl wel automatisch) maar als ik hem dan wil starten om te scannen krijg ik de foutmelding weer. en ik heb ook ad-aware, maar die krijg ik dus ook niet gestart :(

[ Voor 8% gewijzigd door t-x-m op 13-03-2004 11:45 ]

GC.Collect();

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

T-X-M schreef op 13 maart 2004 @ 11:44:
ik heb systeemherstel gedaan van eergister maar daardoor werd het probleem niet opgelost
ik heb mn virusscanner opnieuw geinstalleerd(een cd start nl wel automatisch) maar als ik hem dan wil starten om te scannen krijg ik de foutmelding weer. en ik heb ook ad-aware, maar die krijg ik dus ook niet gestart :(
Ik zou zeggen, formatteer de hap en installeer het lekker opnieuw. Ben je zeker minder tijd kwijt dan het nu gaan proberen te fixen (wat imho een houtje-touwtje methode wordt)

Verwijderd

99% zeker malware dus.
Download deze file: ftp://ftp.avp.ru/utils/clrav.com

Probeer eerst zo te runnen, als dat niet werkt:
rename naar SMSSct.exe en gooi hem in de(door windows)aangegeven directorie.

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
a- ik kan dat bestand wel downloaden, maar hoe moet ik hem dan starten??
b- hij geeft niet aan waar het bestand hoort te staan, hij zegt alleen dat hij hem niet kan vinden, en ik kan ook niet zoiets als msconfig of regedit doen om te kijken waar hij zou moeten staat

GC.Collect();

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 22:43
T-X-M schreef op 13 maart 2004 @ 11:52:
a- ik kan dat bestand wel downloaden, maar hoe moet ik hem dan starten??
Bij vrijwel elk downloadprogramma krijg je de optie om een bestand uit te voeren als ie klaar is met downloaden, je moet alleen wel even ervoor zorgen dat het venster niet gelijk sluit als ie klaar is ;)

The devil is in the details.

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
klopt, maar ook dan geeft hij de foutmelding dat hij het bestand c:\documents and settings\.... niet kan vinden :(

GC.Collect();

Verwijderd

Rename de extensie eens..
(bat, scr etc)

Rename naar SMSSct.exe en gooi hem eens in %system%

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
oja, voor de duidelijkhied, niet bij elk bestand wat ik probeer te runnen vraagt hij om smssct maar als ik op een bestand klik dan is hij DAT bestand kwijt, dus het lijkt erop dat smssct word gerunt als de pc start, dus dan vraagt hij dat bestand natuurlijk.

ik ben er achter gekomen dat als ik een bestand run met uitvoeren als... en dan gewoon als huidige gebruiker dat hij het dan wel doet...

dan heb ik dus gedaan met smssct(dat overigens staat in c:\windows\preftech\) zegt hij dat het een 16bit ms-dos subsysteem is...

GC.Collect();

Verwijderd

T-X-M schreef op 13 maart 2004 @ 12:22:
ik ben er achter gekomen dat als ik een bestand run met uitvoeren als... en dan gewoon als huidige gebruiker dat hij het dan wel doet...
En heb je dat ook al gedaan met de file die je van mij moest runnen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats je vraag naar de thuisbasis van Schouw; SA ~> Beveiliging & Virussen + kleine titeledit :)

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 13-03-2004 13:48 . Reden: hmm, smiley op de volgende regel, bah. Iets inkorten dan maar :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
misschien stomme vraag, maar hoe moet ik dat bestandje wat ik van je heb gehad runnen as?? het is een ms-dos toepassing, als ik dan shift+rmuisknop doe staat uitvoeren als er niet bij... :?
ik ben nu bezig met een webbased virusscan kijken of er een virus word gevonden

GC.Collect();

Verwijderd

Rename de extensie eens?
Zo'n webbased virusscan is leuk en aardig, maar je probleem zit in het register, en laat dat nou net niet gecleaned/gecheckt worden daardoor. :P

Doe je best om die file van mij aan het lopen te krijgen, aangezien dat in 98% van deze gevallen de oplossing is.

• t-x-m

t-x-m

.NET Nerd

Topicstarter
ja, zo te zien werk het weer(na het runnen van die app in dos met runas /user:... enz, en dan werkt het programmatje wel! via de explorer is hij dus niet te runnen :? )
Ik kan nu in ieder geval de meeste apps weer starten, ik ga nu eerst ff opnieuw opstarten en mn virusscanner opnieuw installeren en laten runnen.
alles ff testen, als het helemaal is opgelost meld ik het nog
but anyway, THANKS ;)

edit:
alles werk weer(Y), ik heb dus dat bestandje gerunt, vervolgens kon ik mn virusscanner opnieuw installeren en runnen, hij vond best veel virussen, heb ook ad-aware nog gedraait, 110 dingessen B) gevonden |:( dus... voortaan ff mn virusscanner iets beter draaien :)

[ Voor 26% gewijzigd door t-x-m op 14-03-2004 15:36 . Reden: oplossing/uitleg probleem ]

GC.Collect();

Pagina: 1