[VNC] Alleen CLI ?

Pagina: 1
Acties:

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hoi medetwekertjes,
Ik heb gister in alle enthousiasme op mijn desktop Slackware 9.1 / KDE bak VNC geinstalleerd. Nu werkt het perfect, maar vi VNC blijft alles slechts beperkt tot een command line interface.
Ik krijg niks grafisch aan de gang. Waarschijnlijk moet ik iets toevoegen in $HOME/.vnc/xstartup maar ik heb geen idee wat.
De search @ GOT leverde wat hits op met mensen die een verglijkbaar probleem hadden maar daar werdt het niet opgelost en om een oude kick te voorkomen heb ik daar maar niet gerypled :) .
Hier nog even een link dit topic:
Remote Control Software voor

Ik krijg inmiddels wel programma's als Kopete gestart die wel roept dat er geen GUI is maar het werkt wel. Het lijkt erop dat alleen KDE niet start, X lijkt wel te draaien.
Mijn vraag is (denk ik) hoe zorg ik dat KDE dus ook start wanneer ik een VNC sessie start ?

[ Voor 5% gewijzigd door G F0rce 1 op 13-03-2004 11:03 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het lijkt me logisch om eerst KDE werkend op die machine te krijgen, en daarna met VNC te gaan spelen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• G F0rce 1
Nee je begrijpt me verkeerd. (of ik zeg het verkeerde :) ) . KDE werkt alleen niet via VNC. Ik kan wel graphische programmas starten (kopete) via VNC maar KDE start niet, ik heb dus geen window manager.

edit:
Ik was inderdaad wat vaag, heb de startpost wat aangepast

[ Voor 16% gewijzigd door G F0rce 1 op 13-03-2004 11:04 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TS bedoelt dat 'ie een simpel xinit scherm krijgt: slechts een xterm, geen wm.

Valt in principe op te lossen door het volgende in ~/.Xsession te zetten:
code:
1
2
3
#!/bin/bash

gnome-session

en de file executable te maken. (Voor de zekerheid want als 't goed is wordt 'ie gesourced).

Als je per se geen gnome wilt (en dat kan ik me niet voorstellen ;)) kun je daar natuurlijk ook startkde neer plakken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat krijg je dan precies als je inlogged op je VNC? Een Xterm en verder een leeg scherm?
Dit is normaal ;) Dat kun je inderdaad veranderen door wat CyBeR zegt. Zelf vind ik de ene xterm eigenlijk het handigst met VNC, dat loopt een stuk soepeler als je over een smalle lijn probeert je pc te besturen. Je zou ook bijvoorbeeld alleen sawfish / metacity kunnen opstarten, dan heb je ook een hoop opties voor je schermpjes, maar mis je al die balkjes die veel bandbreedte opzuipen.

Ik zou verder niet echt weten wat je bedoelt met Command line interface? Krijg je een geheel zwart scherm als je inlogged op je vnc met een cursor? een soort ssh dus? Ik dacht dat VNC altijd grafisch was, en dan slaat de term command-line-interface niet echt ergens op.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24
CyBeR schreef op 13 maart 2004 @ 11:33:
Als je per se geen gnome wilt (en dat kan ik me niet voorstellen ;)) kun je daar natuurlijk ook startkde neer plakken.
Hij zegt toch duidelijk dat hij met KDE bezig is. Dus doe nou alsjeblieft niet zo zealot-achtig, en zet in die .Xsession gewoon /pad/naar/startkde.

• G F0rce 1
Dankje wel Wilke! Het werkt wat moest ik toch zonder mijn lieve Gottertjes :>

Pagina: 1