Hallo,
ik heb de volgende Framesets:
en deze voor de inhoud:
Dit is dus een standaard webpagina met een header, footer, menu en body. In de body wordt een frame geladen met een header en een body.
Nu wil ik dat bij het laden van een pagina in content_body er ook automatisch een pagina in content_header geladen wordt. De pagina in content_body wordt met een menu in het menu frame gekozen.
Iemand een idee hoe ik dit met javascript voor elkaar krijg? Ik heb al wat zitten spelen met <body onloads ... > etc maar het is me nog niet gelukt.
Alvast bedankt,
Njit
ik heb de volgende Framesets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| index.htm
<frameset rows="85,*,64" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="main" src="banner.htm">
<frameset cols="122,*">
<frame name="menu" target="main" src="menu.htm" scrolling="no">
<frame name="content_frame" src="content_frame.htm">
</frameset>
<frame name="footer" scrolling="no" noresize target="main" src="footer.htm">
<noframes>
<body>
<p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen frames.</p>
</body>
</noframes>
</frameset> |
en deze voor de inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| content_frame.htm
<frameset rows="64,*" framespacing="1" border="0" frameborder="0">
<frame name="content_header" scrolling="no" noresize target="hoofd" src="content_header.htm">
<frame name="content_body" src="content_body.htm">
<noframes>
<body>
<p>Op deze pagina worden frames gebruikt, maar uw browser ondersteunt geen
frames.</p>
</body>
</noframes>
</frameset> |
Dit is dus een standaard webpagina met een header, footer, menu en body. In de body wordt een frame geladen met een header en een body.
Nu wil ik dat bij het laden van een pagina in content_body er ook automatisch een pagina in content_header geladen wordt. De pagina in content_body wordt met een menu in het menu frame gekozen.
Iemand een idee hoe ik dit met javascript voor elkaar krijg? Ik heb al wat zitten spelen met <body onloads ... > etc maar het is me nog niet gelukt.
Alvast bedankt,
Njit