Record verplaatsen in Access door een druk op de knop

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 10:19

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Is er een mogelijkheid dat ik dermate van een query of iets dergelijks een record van de ene tabel naar de andere kan verplaatsen?
Bijvoorbeeld als een factuur is voldaan dat je hem kan verplaatsen naar een tabel, Facturen Voldaan...

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 08:43
Waarom verplaatsen? Als een factuur is voldaan kun je toch gewoon een datum veld invullen. Als je dan weer een selectie maakt op die table zet je een "Is Null" op dat veld.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Ik wil het graag in 2 tabellen hebben vandaar...

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 12:58

Pogostokje

* twiet *

Het lijkt tamelijk onzinnig om het in 2 tabellen te stoppen. Dat klinkt alsof je niet weet hoe je het met 1 tabel moet oplossen en geen datamodel hebt gemaakt en/of niet thuis bent in databases.

Maar, het antwoord op je vraag: natuurlijk kan dat. Haal het record op in een stukje visual basic en insert het in de andere tabel. Eventueel kan je dan vervolgens een delete doen op de eerste tabel. Visual basic is je vriend in deze.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
bah en ik ken dus geen vb...

En ik wil dit graag zo hebben zodat ik de openstaande faturen en betaalde facturen gescheiden heb.

[ Voor 61% gewijzigd door HarryL op 13-03-2004 00:07 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 12:58

Pogostokje

* twiet *

DjMaGiCh schreef op 12 maart 2004 @ 23:58:
bah en ik ken dus geen vb...
Als je wel met SQL overweg kan ben je al een heel eind. Je kan ook een 'select ... into ...' gebruiken tenslotte. In VB kan je een query gewoon uitvoeren zonder ingewikkeld te hoeven programmeren. Druk eens op F1 en ga naar de VBA Help.
Wil je een mooie access database maken dan moet je echter haast wel met VB gaan werken, je bent dan namelijk volledig vrij in wat je doen wilt en je zit niet vast aan al die vage wizzards. Je kan veel meer bereiken en bovendien leer je dan ook ECHT wat je met je data aan het doen bent zodat als er later iets wijzigt dat je niet vast loopt omdat je wizzardjes niet meer de boel kunnen redden.
En ik wil dit graag zo hebben zodat ik de openstaande faturen en betaalde facturen gescheiden heb.
Dus?
code:
1
2
select * from facturen where status='betaald'
select * from facturen where status='open'

Je kan zo'n query zelfs als 'source' zetten voor bijvoorbeeld een form of report, zodat je ondanks dat alles in 1 tabel zit toch het onderscheid kan maken. Zonder VB te hoeven programmeren!

Ik begin steeds benieuwder te raken naar jouw datamodel. Waarom zou je dezelfde facturen maar met een andere status in 2 verschillende tabellen willen stoppen? Je gaat hier nu juist voorbij aan waar een database voor gemaakt is en je moet nu iets ingewikkelds gaan maken wat je eigenlijk niet kan om dat voor elkaar te krijgen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1