Toon posts:

geluid komt te snel (MPG)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een divX bestand, een film dus, eerst heb ik het geluid geript naar een .wav file met virtualDub. Dan met TMPGenc Video file gepakt, dan dat .wav bestand, en als ik dan decode doe, en ik bekijk de eind film (VCD) dan is in het begin geluid en film goed, maar meer naar het einde toe komt het geluid sneller als het beeld.

Ik heb het nu al 2keer geprobeerd, en de 2de keer deed ik niets anders ofzo dat kan vertragen...gewoon laten draaien...

Kan iemand mij helpen?

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Wat voor een divx is die film die je eerst hebt? Die is wel goed? Wat zijn de rate's van de video en audio?

[ Voor 32% gewijzigd door Gerwin op 12-03-2004 23:25 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Topicstarter
In de gewone film komt alles perfect op tijd. Ik heb de manual gevolgd van VCDhelp. Waar moet ik de info zoeken voor de rate's? Met Gspot?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu ineens opnieuw gedaan met een andere DivX, en het wordt alleen maar slechter :?

edit: is er mss een ander program om een gewone DivX of Xvid .avi film om te zetten naar VCD?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 00:09 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Is je geluid fragment en en je film even lang, te zien als je het laadt in Virtual dub en gaat naar eind, er mag iets afwijken maar niet teveel en VCDr help is oke maar kijk voor de gein eens even haar het 7 stappenplan van Abdul. http://abdul1.netfirms.com/

Check de film in Gspot of het AC 3 geluid is( gebruik dan decompress van Avi2vcd) en ook is het slim om even te scannen op badframes in Virtual dub.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
waarom download je niet

toolame en stel je die in als encoder voor mpeg2
en
download je ssrc en stel je die in voor samplerate convertion

in tmpgenc, dan heb je al veel minder kans op problemen
(dan laat je dus tmpgenc het geluid zelf helemaal afhandellen)

[ Voor 14% gewijzigd door Otacon op 13-03-2004 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Otacon schreef op 13 maart 2004 @ 00:35:
waarom download je niet

toolame en stel je die in als encoder voor mpeg2
en
download je ssrc en stel je die in voor samplerate convertion

in tmpgenc, dan heb je al veel minder kans op problemen
(dan laat je dus tmpgenc het geluid zelf helemaal afhandellen)
zou je me eens kunnen uitleggen wat ik juist moet doen? Zal eens proberen met die progjes

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

volg nu gewoon het 7 stappenplan, daarna kan je altijd nog die andere manieren proberen en kijk eens met Gspot om wat voor audio het gaat, ac3 wil nog wel eens vervelend doen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij scheelt het niet zoveel met de manaul die ik gevolgd heb, maar zal het vanavond eens proberen. Ik heb maar 1film met AC3, en als ik dan save audio to .wav doe, zegt hij dat hij geen decompressor gevonden heeft ofzo, en ik heb dan audio pakcs enzo geinstaleerd, maar het blijft bij die film met AC3 geluid

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:42:
Volgens mij scheelt het niet zoveel met de manaul die ik gevolgd heb, maar zal het vanavond eens proberen. Ik heb maar 1film met AC3, en als ik dan save audio to .wav doe, zegt hij dat hij geen decompressor gevonden heeft ofzo, en ik heb dan audio pakcs enzo geinstaleerd, maar het blijft bij die film met AC3 geluid
Gebruik dan Avi2vcd daar zit een decompressor bij die de hele avi omvormt met pcm en die kan je dan gewoon via Virtual dub het geluid uit halen.

c\p van die site:

Als je de film laadt, dan zie je dat er automatisch een bestand met dezelfde naam gemaakt wordt; alleen deze heeft de toevoeging _pcm
Het resultaat is je originele avi ....... alleen bevat het nu uncompressed wav geluid ipv ac3
Het bestand is dan ook aanmerkelijk groter geworden

Aangezien het ons alleen om het geluid gaat haal je dit eruit:

Open VDub
Open de _PCM.avi
Video ---> direct stream copy
Audio ---> direct stream copy
File ---> Save WAV ...
De _pcm.avi kan je nu deleten

Ook hier even de lengte van het audiospoor vergelijken met de lengte van de video

Pagina: 1