Toon posts:

VPU error 9800 pro 128 mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halllo,

Vandaag heb ik een Powercolor 9800 pro 128 mb gekocht. Uiteraard ben ik eerst de driver (catalyst 4.3) gaan installeren. Bij het laden van windows krijg ik een flikkerende beeldscherm (alsof iets stoort). Als ik dan éénmaal mijn desktop tevoorschijn komt krijg ik een VPU error die zegt dat mijn beeldschermadapter niet geladen kan worden, en daarbij of ik deze foutmelding naar ATI wil opsturen. Vervolgens vraagt hij mij om de pc opnieuw op te starten om het weer te proberen (cirkeltje gaat rond)

Nu blijft mijn pc na een paar seconde hangen na deze VPU error. Wat ik heb gedaan:
- Ik heb alle nvidia drivers al verwijderd dmv driver cleaner 2.7
- Ik heb de driver 3 x opnieuw proberen te installeren (inclusief alles verwijderd telkes)

Iemand een idee waaraan dit kan liggen of dit zelf is tegen gekomen?!!

- Ik zit zelf te denken aan het flashen van mijn bios.

Mijn systeemspecs:
- Powercolor Ati radeon 9800 128 MB
- AMD athlon 2400+
- 896 mb DDR RAM
- Asus A7V8-X
- Windows XP

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 23:18 ]

Verwijderd

Hoe is je dim verdeelling

Verwijderd

Haal de mem er maar is uit , en gebruik alleen eerst bank 1 met 256 of 512mb of wat je ook hebt.
Laat bank 2 en 3 eerst leeg , en je zult zien dat het als een zonnetje draaid.

Verwijderd

Het probleem kan heel goed de voeding zijn. Ati raadt ten minste 300 watt aan, maar dat bleek voor mij niet voldoende. Nu heb ik een 400 Watt Zalman voeding en gaat het beter. (Ik neem aan dat je de molex stekker wel hebt aangesloten in de videokaart?) Verder zou ik eens gaan kijken of de fan wel draait op de videokaart, zou niet de eerste zijn die het niet doet.

Ik heb zelf ook een Radeon 9800pro en ben al een half jaar bezig de ene na de andere foutmelding/crash te verhelpen.

Voor mij nooit meer een ATI videokaart!

Oh ja, nog 1 ding, de spanning naar de AGP bus verhogen van 1.5 naar 1.7 volt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 18:21 ]

Verwijderd

Nee, het komt door asus , alleen bij asus moederboarden heb ik die fout meldingen gezien.

Verwijderd

Ai, dat is balen, kan je gaan zitten wachten op een bios update :(

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de replies.

Ik heb nog maar eens de kast open gehaald, en wat bleek:

De radeon heeft en connector naar je HDD en naar de voeding. Ik had de connector naar de HDD er niet in zitten, dan krijg je dus deze foutmelding.

Wat ik ook heb ondervonden is dat catalyst 4.3 helemaal niet zo geweldig is. Zitten nog veel bugs in. Op advies van een paar insiders ben ik op 3.9 overgegaan wat veel beter is :D

Keb nu nog wel een VPU errortje gehad, maar mn pc blijft iig runnen. Indirect had surrealistic wel gelijk !

Thnx voor de hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 19:02 ]

Verwijderd

Speel maar eens een spel , denk dat je nog niet van de vpu fout af bent.
Dat zal zich blijven herhalen.
Pagina: 1