Kan hd niet benaderen..

Pagina: 1
Acties:

• MarlonB
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-12-2024
Heb een lastig probleem hier :/

Mijn harddrive (quantum fireball.....oudje) wordt gewoon netjes herkent door de bios, maar ik kan er niet naar schrijven, of ervan lezen.

Een low-level format gedaan, dat lukte wel, met dan aan de ultimate bootcd. Maar bij het aanmaken van een partitie, houdt het op zodra ik moet gaan formatteren....dan hangt het system.

Ik zie de hdd led ook niet branden (en ja, ik heb al eens de connector omgedraaid :) )....

Deze hdd heeft het jaren goed gedaan. Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet...

Een ding, ik heb hem op een a7v333 mobo draaien.....iemand heeft daar de jumpers van aangepast en in raid gezet....ik heb dus de eerste keer deze pc met een gewone ide in raid opgestart.....kreeg natuurlijk de melding "no array found" .... heb daarna de jumper goed gezet (non-raid), maar heb het nog niet voor elkaar gekregen de hdd te laten werken.

• MarlonB
hmmm....heb de hd in een andere machine gestopt....werkt als een zonnetje.
Toch een probleem met de mobo. Dacht eerst aan de ide-controller zelf, maar de cd-rom werkt wel goed. En de bios herkent de hd.

Kan het eraan liggen dat de mobo in raid gestaan heeft ?

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
MarlonB schreef op 12 maart 2004 @ 23:02:
hmmm....heb de hd in een andere machine gestopt....werkt als een zonnetje.
Toch een probleem met de mobo. Dacht eerst aan de ide-controller zelf, maar de cd-rom werkt wel goed. En de bios herkent de hd.

Kan het eraan liggen dat de mobo in raid gestaan heeft ?
als dat mobo om de zeldzame reden nog zou denken dat de hd bijvoorbeeld nog de helft van een RAID0 array zou zijn, dan kan het idd daaraan liggen. (hoewel de hd dan ook niet in de andere pc zou moeten werken.... hmz)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

heb je wel dezelfde kabel gebruikt?

of de kabel van het andere systeem?, in dat geval zou er een slecht contact in je kabel kunnen zitten, dat lijkt mij het meest logische!

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• MarlonB
Ik heb ondertussen 3 kabels geprobeerd :)

Heb weer eens een low-level format gedaan op de drive, en warempel.....deze keer krijgt de setup het voor elkaar de schijf te formateren (quick NTFS).....en begint zelfs met bestanden te kopieren !!!

Maar de euforie was maar voor korte tijd, halverwege de kopieerslag is het systeem weer vastgelopen........

Krijg nu ook zeer regelmatig BOSD tijdens de installatie van xp, en het valt me op dat het system zich al vaak ophangt bij het detecteren van de devices....

Ik ga eens kijken of ik ergens een ander hd'tje kan vinden om te testen, maar begin toch te vrezen voor mijn mobo...

Nu ben ik aan het proberen met een iets oudere bios-versie (gedowngrade), en de bios helemaal gecleared...