Hier mijn stressvolle probleem:
maar eerst ff situatieschets
Zolder: 1 pc, niet belangrijk vandaag
1e etage: server( p3 450@504, windows XP pro ( 192.168.0.1 ), hub, adsl modem ( + nog een pc )
begane grond: laptop(p3 750 windows me ( 192.168.2.3 ), laptop(amd athlonXP 2500+, windows XP home ( 192.168.2.2 ), AP ( 192.168.2.1 ) ( verbonden met hub boven )
Mijn probleem zit het in het volgende, na een crash van de server tijd geleden konden ze beneden geen contact meer maken met boven( timeout bij pingen etc )
Wij hebben dit probleem laten rusten en gaven de AP de schuld, mijn pa is naar Mycom gegaan ( jaja Mycom ) en vertelde daar dat hij het niet deed, die hebben hem daar getest, deed het gewoon. Dus hij ging weer naar huis.
Nu dachten mijn pa en ik: oke nu gaan we het fixxen. Maar het wil niet echt lukken
Omdat mijn broer het wifi zodanig had verknald hebben we eerst de AP gereset, nadat hadden we weer contact met wifi, alleen het contact naar boven wou nog steeds niet.
Wat hebben wij geprobeerd zonder succes?
Nog ff wat info: subnetmasks staan overal op 255.255.0.0 ingesteld
gateway op 192.168.0.1
* AP boven aansluiten
* gateway op AP adres ipv serveradres
* verbinding herstellen dmv de magische repair knop bij XP ( zowel beneden als boven )
* alles op zelfde subnet ( of 168.0.* of 168.2.* )
* op Tweakers searchen naar een oplossing
* op google searchen naar een oplossing
* Edimax ( maker AP ) mailen met het probleem ( niet echt respons terug )
* gateway aan/uit
* netwerk compleet herconfigureren dmv wizard ( tsja je gaat rare dingen doen
)
en dat was het ongeveer denk ik, ik ben vast wel iets vergeten maar daar wijs ik wel op dan.
Iemand die oplossing heeft?
Alvast bedankt
Miliiii
maar eerst ff situatieschets
Zolder: 1 pc, niet belangrijk vandaag
1e etage: server( p3 450@504, windows XP pro ( 192.168.0.1 ), hub, adsl modem ( + nog een pc )
begane grond: laptop(p3 750 windows me ( 192.168.2.3 ), laptop(amd athlonXP 2500+, windows XP home ( 192.168.2.2 ), AP ( 192.168.2.1 ) ( verbonden met hub boven )
Mijn probleem zit het in het volgende, na een crash van de server tijd geleden konden ze beneden geen contact meer maken met boven( timeout bij pingen etc )
Wij hebben dit probleem laten rusten en gaven de AP de schuld, mijn pa is naar Mycom gegaan ( jaja Mycom ) en vertelde daar dat hij het niet deed, die hebben hem daar getest, deed het gewoon. Dus hij ging weer naar huis.
Nu dachten mijn pa en ik: oke nu gaan we het fixxen. Maar het wil niet echt lukken
Omdat mijn broer het wifi zodanig had verknald hebben we eerst de AP gereset, nadat hadden we weer contact met wifi, alleen het contact naar boven wou nog steeds niet.
Wat hebben wij geprobeerd zonder succes?
Nog ff wat info: subnetmasks staan overal op 255.255.0.0 ingesteld
gateway op 192.168.0.1
* AP boven aansluiten
* gateway op AP adres ipv serveradres
* verbinding herstellen dmv de magische repair knop bij XP ( zowel beneden als boven )
* alles op zelfde subnet ( of 168.0.* of 168.2.* )
* op Tweakers searchen naar een oplossing
* op google searchen naar een oplossing
* Edimax ( maker AP ) mailen met het probleem ( niet echt respons terug )
* gateway aan/uit
* netwerk compleet herconfigureren dmv wizard ( tsja je gaat rare dingen doen
en dat was het ongeveer denk ik, ik ben vast wel iets vergeten maar daar wijs ik wel op dan.
Iemand die oplossing heeft?
Alvast bedankt
Miliiii