compaq DIMM modificatie?

Pagina: 1
Acties:

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
hallo,

bestaat er een modificatie of omweg om Compaq DIMM's (die hebben een parity check) te laten werken op normale moederborden?

ik zoek dus een hardwarematige oplossing.

Porto

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Parity check, dus ECC. ECC DIMM's werken doorgaans prima in gewone huis, tuin en keuken borden, de ECC functie wordt gewoon niet gebruikt :) Echter, heb je ook nog eens te maken met een registered DIMM (gerede kans) dan houdt 't op, dat soort DIMM's werken veelal niet in gewone borden en zijn ook niet aan te passen (de registers en de PLL er af slopen zal niet helpen want alle inkomende adrestraces lopen naar de registers).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn weten zijn Compaq DIMM's nog steeds gewoon uitwisselbaar met normale DIMM's. Ik heb iig nog nooit problemen gezien. En anders: gewoon en kwestie van proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• porto33
precies dat uitproberen heb ik gedaan en de computer geeft geen kick zodra de Compaq Dimm erin is gezet; hij blijft hangen nog voordat ik beeld krijg.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Of het zijn registered dimms, en nee, die kun je niet aanpassen, je zult ze via v&a waarschijnlijk wel zo een op een kunnen ruilen tegen de versie die wel werkt :)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

Zijn het toevallig 512mb ddr registerd ecc dimms? zoja, dan wil ik ze wel ruilen, heb hier 2x 512 3100 ddr liggen (normale dus) maar die pikt m'n dual niet.

btw je kunt zo zowiezo niet aanpassen.

openkat.nl al gezien?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Compaq / HP geheugen is een marketing truuk! Fabeltje!
Puur zakken vullerij
Echt debiel vind ik b.v. kingston met z'n geheugen opties voor compaq's 50 euro duurde terwijl het product is met zelfde specificaties, misschien andere chipie erop in plaats van infineon samsung ofzo of nec of mitshubishi or whatever allemaal. Maar komt op zelfde neer!

Speedtouch freak

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

ander chippie? andere sticker zal je bedoelen...

misschien dat ze strenger testen voordat er een compaq sticker op komt, maar voor de rest zijn ze vaak identiek

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

lSltAlKeR schreef op 13 maart 2004 @ 00:10:
Puur zakken vullerij
Echt debiel vind ik b.v. kingston met z'n geheugen opties voor compaq's 50 euro duurde terwijl het product is met zelfde specificaties, misschien andere chipie erop in plaats van infineon samsung ofzo of nec of mitshubishi or whatever allemaal. Maar komt op zelfde neer!
Ik ga er van uit dat de echte merk balkjes nog beter getest en afgestemt zijn op de specs van de server waar ze inkomen.
Mijn hp server weet me maar al te goed te te vertellen dat mijn namaak dane-elec of kingston geheugen geen echt hp geheugen is. (m'n compaq maakt er trouwens geen punt van.)

openkat.nl al gezien?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

orca schreef op 13 maart 2004 @ 00:14:
ander chippie? andere sticker zal je bedoelen...

misschien dat ze strenger testen voordat er een compaq sticker op komt, maar voor de rest zijn ze vaak identiek
Zo kan je het ook zien. Ik doel meer op dat Kingston bijvoorbeeld PC133 SDRAM unbufferd 7.5 ns blabalbal enzo misschien voor compaq infineon neemt en voor doorgaans samsung micron nec terwijl hetzelfde kwaliteit is.

Speedtouch freak

• porto33
Killercow,

nee, het gaat hier om maar 1 DIMMetje van 128MB.
ik zal hem anders es op marktplaats zetten, te koop of anders evt te ruil tegen een normale DIMM.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:52
lSltAlKeR schreef op 13 maart 2004 @ 00:10:
Puur zakken vullerij
Misschien is het compaq/HP geheugen idd een stukje duurder. Maar Compaq test ook de geheugen modules beter. Immers hun garanderen dat iedere geheugen module die gesupport wordt in de server ook goed moet werken onder alle omstandig geheden waar de server gesupport wordt.

Er zit dus wel degenlijk verschil in de memroy modules, op de compaq modules zit ook een een extra chip die ook gegevens bij houd van de chip zelf.

Je koopt ook een stukje service bij de prijs. Heb je kijk kingston al eens Next Bussnes Day Onsite garantie gehad, of nog beter 24*7.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Ik zie hier nergens de belangrijkste informatie om iets zinnigs te zeggen over de oorzaak hier:

- welk chipset je moederbord heeft die deze DIMM niet slikt
- wat voor chips (dichtheden en structuur, maar op z'n minst de opschrift ervan) er op de DIMMs zitten
- of de DIMM registered is of niet

Dat het helemaal niet werkt heeft vrijwel zeker niets te maken met het etiketje 'Compaq' en alles met de fundamentele eigenschappen van dat beestje. Iedereen kappen dus met loos gezwam over Compaq en gewoon beginnen waar je hoort te beginnen, namelijk bij de specs van de onderdelen in kwestie :o

Oslik blyat! Oslik!

• porto33
oke,

moederboard: (een ouwe) K7-Pro, merk weet ik niet, er staat verder wel MS-6195 ATX IR3 op

Compaq 128MB DIMM pc100-322-620R, nummer: 306431-001

er zitten aan iedere kant 9 chippies.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Oke dat is dus even voor alle duidelijkheid een msi bordje (link) dus als het goed is ziet er zo dus uit
Het is dus pc-100 sdram das ook belangrijk

(Mobo ondersteund alleen unbufferd sdram)(zie site msi)

En anders draai bijvoorbeeld eens memtest of zo iets . (mischien is ie wel gewoon ouderwets stuk)

(ms staat voor microstar(international) msi dus)

[ Voor 15% gewijzigd door Schapie op 14-03-2004 01:58 ]

No signature found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

porto33 schreef op 14 maart 2004 @ 01:34:
oke,

moederboard: (een ouwe) K7-Pro, merk weet ik niet, er staat verder wel MS-6195 ATX IR3 op
Als je op MS-6195 googlet kom je erachter dat het een AMD 750 chipset heeft. Zoals Schapie aangeeft kan die alleen unregistered DIMMs slikken.
Compaq 128MB DIMM pc100-322-620R, nummer: 306431-001
1e hit met google:

COMPAQ 128 MEGABYTE PC100 REGISTERED SDRAM

Oftewel het is registered.
er zitten aan iedere kant 9 chippies.
Dat impliceert een x72 archtectuur, dus ECC

Maw je hebt een volstrekt standaard registered ECC DIMM die niet gaat werken op een even standaard moederbord die echter geen registered DIMMs slikt :z

Gelieve voortaan dus gewoon volgens de FAQ te werk te gaan en niet onzin te lopen spuien over 'Compaq modificatie' :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1