Toon posts:

Geluidskaart kraakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Het volgende is het geval.

Ik heb een asus moederbord met onboard audio. Wanneer ik daar van opneem crashed mijn systeem, waarschijnlijk omdat mijn systeem dat om de een of andere reden niet aankan.

Nu heb ik dus een PCI geluidskaart erin gedaan om te testen of deze wel werkt bij het opnemen van geluidskaart. (voor opnemen van internet radio stream)

maar deze PCI geluidskaart kraakt wanneer er activiteit is. (bijvoorbeeld installeren van programma's) starten van programma's enzovoorts

De onboard geluidskaart is nog niet geinstalleerd en de PCI is door windows zelf geinstalleerd.

Dus ik denk dat drivers wel goed zijn.

Waarom kraakt mijn geluidskaart bij activiteit van computer
het is een PCI 128 kaart trouwens. op windows xp corp.

Verwijderd

heeft hij een gedeelde irq?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet! maar ik had die onboard ook al disabled in de bios maar dat werkte ook niet!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

PCI128 kaarten in WinXP kraken ja. Ik heb het probleem met 3 verschillende pc's gehad, standaard winxp drivers of geupdate Creative drivers, maakt niks uit, ding blijft kraken met winxp.

Je hebt denk ik een betere kans als je uitvogelt waarom je onboard sound je PC op z'n bek trekt, dat hoort namelijk niet... Ik denk dat je voor je onboard nieuwe drivers nodig hebt.

Hier stond een dode link.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem zelf ook gehad, dit heb ik opgelost door gebruik te maken van de volgende drivers:

http://ftp.gigabyte.com.tw/support/driver/ct5880_xp_512.zip

Misschien mag het helpen :/

I browse with Vivaldi

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[search=geluid+kraakt+HD+activiteit]

+ move naar Audio, Video & HiFi Forum :)
Pagina: 1