Toon posts:

Configuratie van suexec

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeje avond!

Zit al een week te klooien met suexec en ik begin een beetje ongeduldig te worden. Heb debian geinstalleerd en wil gebruik maken van suexec voor perl cgi's. DUS ik heb versie 2.0.48 van apache gedownd en uitgepakt. Vervolgens heb ik een configure bestand gemaakt met de volgende instellingen;

./configure --prefix=/usr/local/apache2 \
--enable-suexec \
--with-suexec-bin=/usr/local/apache2/sbin/suexec \
--with-suexec-caller=www-data \
--with-suexec-userdir=cgi-bin \
--with-suexec-docroot=/home \
--with-suexec-uidmin=1000 \
--with-suexec-gidmin=1000 \
--with-suexec-logfile=/usr/local/apache2/logs/suexec_log \
--with-suexec-safepath=/usr/local/bin:/usr/bin:/bin \

Gevolgd door make en make install wordt de installatie dus goed afgehandeld. Als ik een pagina op vraag lijkt apache dus goed te werken.

Om suexec goed te laten werken moet ik nog
chmod 4750 /usr/local/apache2/sbin/suexec
en
chgrp www-data suexec
uitvoeren, maar als ik daarna kijk in de error_log word suexec nog steeds niet gestart... |:(

HELP!! 8)7

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:48:
uitvoeren, maar als ik daarna kijk in de error_log word suexec nog steeds niet gestart... |:(
Euh.. Debian heeft Apache2 packages, dus waarom zelf compilen :? Verder is d'r een document wat het gebruikt (en de voorwaarden) van suexec beschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Die stappen ben ik de hele week al aan het proberen, dan dit iets anders dan dat iets anders... Wordt er een beetje moedeloos van.

Overigens setuid zit in package super, maar ik heb setgid niet op mijn systeem staan. Zou dat wat schelen?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:52:
Overigens setuid zit in package super, maar ik heb setgid niet op mijn systeem staan. Zou dat wat schelen?
setgid en setuid zijn permissies, geen applicaties.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan is dat het dus niet...

Het document ken ik dus inmiddels uit mijn hoofd, heb jij suexec zelf wel eens opgezet? En zo ja, heb je misschien een tip?

Die binairies kan ik dus niet vinden van apache en in die documenten staat ook dat suexec niet mee gecompileerd is en dat dit apart moet gebeuren...

Of bestaat er toch een gemakkelijkere manier?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmz. Nu staat me iets bij dat SUEXEC!! ook van jou was. EN dat ik deze gesloten heb. Nu is het hier op GoT zo dat je dan eerst even contact opneemt met de mod in kwestie, voordat je een nieuw topic opent. Dus deze doe ik dicht, je kan me bereiken per mail, icq en zelfs op irc.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.