Goeje avond!
Zit al een week te klooien met suexec en ik begin een beetje ongeduldig te worden. Heb debian geinstalleerd en wil gebruik maken van suexec voor perl cgi's. DUS ik heb versie 2.0.48 van apache gedownd en uitgepakt. Vervolgens heb ik een configure bestand gemaakt met de volgende instellingen;
./configure --prefix=/usr/local/apache2 \
--enable-suexec \
--with-suexec-bin=/usr/local/apache2/sbin/suexec \
--with-suexec-caller=www-data \
--with-suexec-userdir=cgi-bin \
--with-suexec-docroot=/home \
--with-suexec-uidmin=1000 \
--with-suexec-gidmin=1000 \
--with-suexec-logfile=/usr/local/apache2/logs/suexec_log \
--with-suexec-safepath=/usr/local/bin:/usr/bin:/bin \
Gevolgd door make en make install wordt de installatie dus goed afgehandeld. Als ik een pagina op vraag lijkt apache dus goed te werken.
Om suexec goed te laten werken moet ik nog
chmod 4750 /usr/local/apache2/sbin/suexec
en
chgrp www-data suexec
uitvoeren, maar als ik daarna kijk in de error_log word suexec nog steeds niet gestart...
HELP!!
Zit al een week te klooien met suexec en ik begin een beetje ongeduldig te worden. Heb debian geinstalleerd en wil gebruik maken van suexec voor perl cgi's. DUS ik heb versie 2.0.48 van apache gedownd en uitgepakt. Vervolgens heb ik een configure bestand gemaakt met de volgende instellingen;
./configure --prefix=/usr/local/apache2 \
--enable-suexec \
--with-suexec-bin=/usr/local/apache2/sbin/suexec \
--with-suexec-caller=www-data \
--with-suexec-userdir=cgi-bin \
--with-suexec-docroot=/home \
--with-suexec-uidmin=1000 \
--with-suexec-gidmin=1000 \
--with-suexec-logfile=/usr/local/apache2/logs/suexec_log \
--with-suexec-safepath=/usr/local/bin:/usr/bin:/bin \
Gevolgd door make en make install wordt de installatie dus goed afgehandeld. Als ik een pagina op vraag lijkt apache dus goed te werken.
Om suexec goed te laten werken moet ik nog
chmod 4750 /usr/local/apache2/sbin/suexec
en
chgrp www-data suexec
uitvoeren, maar als ik daarna kijk in de error_log word suexec nog steeds niet gestart...
HELP!!