Toon posts:

LG F900P

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha iedereen,

Ik heb sinds enige dagen de LG F900P. Nu is het onmogelijk om het beeld goed ingesteld te krijgen. Het beeld blijft vervormd. Rechsboven en rechtsonder vind er een afwijking naar rechts plaats. Linksonder en linksboven vind er een afwijking naar links plaats. Ook horizontaal is het beeld niet op een rechte lijn te krijgen. Dit is zo bij alle resoluties en beeldfrequenties. Wat moet ik nu doen??? Eisen bij LG dat ik de monitor kan inruilen en m'n geld terugkrijg?? Hoe groot zal de kans zijn dat dat werkt bij LG??

groeten en bvd

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:21

DataGhost

iPL dev

ik heb de F700P, de 17" versie.. geen problemen mee hoor
maar iig had je hiervoor een monitor met een bolle beeldbuis? dan is jouw probleem puur gezichtsbedrog en duurt het ff een paar daagjes/weekjes voordat je eraan gewend bent. en zo'n afwijking lijkt mij altijd instelbaar...

wat bedoel je er precies mee

edit: ik heb het nog eens gelezen: puur gezichtsbedrog :) niks om je druk over te maken.. dat ben je over een tijdje kwijt

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 12-03-2004 21:31 ]

Verwijderd

Ik heb ook de 900p. In het begin had ik ook een soort van kromming in rechte lijnen. Je zag dit vooral in Word. Na veel priegelen heb ik het toch recht gekregen, of ik ziet het nu niet meer :) Inderdaad had ik hiervoor een monitor als een vissekom, dus dat kan ook meespelen. Als het echt niet lukt, gewoon LG bellen, als het goed is heb je garantie aan huis drie jaar.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Dat werkt prima (omruilen). Ik heb ook een LG F900P om laten ruilen vanwege een kapotte spoel o.i.d. (trillend beeld) en ook een beetje vervormd beeld rechtsonder. Ik bedoel dus echt OM laten ruilen: ze haalden gewoon de oude op en brachten een nieuwe mee.

Wat voor soort afwijking is het? Als ik je verhaal lees, denk ik aan zoiets:
code:
1
2
3
\------/
 |    |
/______\

Maar zo'n afwijking lijkt me wel bij te stellen in het menu (staat namelijk dit plaatje precies zo in), al dan niet gecombineerd met de afstelling voor
code:
1
2
3
\----\
 |     |
/_____/
,
de trapezium-optie, of de onderste twee voor afronding van de hoeken:
code:
1
2
3
\-----/
 |   |
 -----

Het zijn dus veelal verticaal georienteerde instellingen, als het probleem echt horizontaal is, dan zou ik 'm om laten ruilen.
Voorbeeld: bij mij is de zwarte rand (wat er nog over is van na afstelling) middenonder en rechtsonder nu 2 mm, maar links maar 0.5 mm of zo. Dat is er niet uit te krijgen, maar irriteert me niet. Pas bij een halve cm of meer zou ik het erg vinden. Houd er ook eventueel een papier of iets anders rechts langs om te kijken of het echt niet bij te stellen is.
En je hebt inderdaad als je van een bolle monitor afkomt nog even last van het holle effect.

[ Voor 41% gewijzigd door Eegee op 12-03-2004 21:40 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:34:
Ik heb ook de 900p. In het begin had ik ook een soort van kromming in rechte lijnen. Je zag dit vooral in Word. Na veel priegelen heb ik het toch recht gekregen, of ik ziet het nu niet meer :) Inderdaad had ik hiervoor een monitor als een vissekom, dus dat kan ook meespelen. Als het echt niet lukt, gewoon LG bellen, als het goed is heb je garantie aan huis drie jaar.
idd... garantie heb ik goede ervaringen mee.. mijn monitor ging zomaar op paars (groene buis kaduuk ofzo zei iemand)
ik bellen, geen probleem er staat er hier nog eentje, morgen komt iemand langs. en de volgende dag stond iemand met een splinternieuwe monitor voor de deur :)
zonder enige kosten voor mij :) dat is pas service

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet je monitor 20 minuten aan laten staan voordat je hem afsteld. Dan blijft het beeld stabiel, daarvoor veranderd het nog.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Eegee schreef op 12 maart 2004 @ 21:34:
Dat werkt prima (omruilen). Ik heb ook een LG F900P om laten ruilen vanwege een kapotte spoel o.i.d. (trillend beeld) en ook een beetje vervormd beeld rechtsonder. Ik bedoel dus echt OM laten ruilen: ze haalden gewoon de oude op en brachten een nieuwe mee.

Wat voor soort afwijking is het? Als ik je verhaal lees, denk ik aan zoiets:
code:
1
2
3
\------/
 |    |
/______\

Maar zo'n afwijking lijkt me wel bij te stellen in het menu (staat namelijk dit plaatje precies zo in), al dan niet gecombineerd met de afstelling voor
code:
1
2
3
\----\
 |     |
/_____/
,
de trapezium-optie, of de onderste twee voor afronding van de hoeken:
code:
1
2
3
\-----/
 |   |
 -----

Het zijn dus veelal verticaal georienteerde instellingen, als het probleem echt horizontaal is, dan zou ik 'm om laten ruilen.
ik denk dus ook aan dat eerste, maar mij lijkt niet dat je dat bij kan stellen... daar wen je gewoon na een tijdje vanzelf aan, is altijd met zo'n overgang... moet je weer eens naar een bolle monitor kijken als je deze gewend bent lol

• Eegee
dataghost schreef op 12 maart 2004 @ 21:36:
[...]
ik denk dus ook aan dat eerste, maar mij lijkt niet dat je dat bij kan stellen...
Inderdaad is het denk ik wennen, maar deze beeldvorm kun je wel bijstellen hoor, in het vierde menu (shape), de tweede optie, die moet je dan een hogere waarde geven (meer naar rechts doen).

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Eegee schreef op 12 maart 2004 @ 21:43:
[...]
Inderdaad is het denk ik wennen, maar deze beeldvorm kun je wel bijstellen hoor, in het vierde menu (shape), de tweede optie, die moet je dan een hogere waarde geven (meer naar rechts doen).
maar dat herstelt de bovenkant niet en dat lijkt me juist dat wat de ts niet ingesteld krijgt 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb voor deze monitor geen bolle beeldbuis gehad, maar een platte (IIyama Vision Master Pro 1411). Het probleem waar ik het over heb is het beste te beschrijven als dat het eerstgenoemde van Eegee. Ik ben een hele middag bezig geweest met instellen, maar ik kom op niks beters uit. Ik vind het momenteel echt zwaar irritant, aangezien bij mijn vorige monitor alle verticale lijnen kaarsrecht waren. Denken jullie dat LG er aan begint om dat ding terug te nemen?

Verwijderd

Topicstarter
dataghost schreef op 12 maart 2004 @ 21:44:
[...]

maar dat herstelt de bovenkant niet en dat lijkt me juist dat wat de ts niet ingesteld krijgt 8)7
Precies, dat is het probleem ;(

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

maak er anders een foto van dat we evt kunnen zien of het een heel erge afwijking is?

• Eegee
Nou, ik lees in de topicstart dat het zowel rechtsboven als rechtsonder naar rechts gaat en linksboven en linksonder naar links, dus het probleem is dan toch niet alleen bovenin?
En anders kun je dus ook die onderste twee menukeuzes proberen. Maar ik geloof wel dat de TS al veel heeft geprobeerd, dus ik zou 'm dan maar gewoon omruilen.
Ik maak nog even een fotootje van de instelling bij mij...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas geen foto maken, want ik ben een van de weinigen (jawel, ze zijn er nog) zonder digital camera. Nog even voor de duidelijkheid; de afwijkingen bevinden zich in de vier hoeken van het scherm. Het midden is wel kaarsrecht.

Verwijderd

probeer hem anders te resetten naar de fabrieksinstellingen, en dan weer proberen bij te stellen. Mijn ervaring is dat als je de verschillende knopjes (boller, holler, trapezium etc.) een paar keer door elkaar hebt gebruikt, dat je het dan nooit meer recht krijgt.

• Eegee
Ik draai momenteel 1280x960@100Hz@32-bit (Radeon 9700 :) )
foto instellingen shape menu:
(met de camera in m'n mobieltje gemaakt, vandaar de bolle vorm)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meijerej/tweakers/Afbeelding(11).jpg

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Eegee schreef op 12 maart 2004 @ 21:59:
[afbeelding]
1600x1200 @ 75 hz :)
oja en mijne is volgens mij een klein beetje beter... de fabriek zegt 1920x1440@65hz is max... monitor doet lekker 2048x1536 @ 60hz en is dan ook nog scherp hehehe (alles 32bit ja :P)

Verwijderd

[afbeelding]
waarom niet 1280 bij 1024?

• Eegee
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:01:
[...]

waarom niet 1280 bij 1024?
Omdat dat niet dezelfde verhouding is als 800x600 en 1024x768

Verwijderd

Topicstarter
[afbeelding]
Kan je anders de waarden van de instellingen geven. Gaat wat makkelijker :)

• Eegee
zoals in het plaatje, van boven naar onder:
47, 31, 49, 50, 44, 54, 52

Dit ligt natuurlijk ook aan de verschillen in de beeldbuis, en je kunt met veel verschillende instellingen toch hetzelfde beeld krijgen.
Voorbeeld: je vindt bijv. dat het beeld alleen rechtsboven teveel naar binnen loopt (stelling). Dat zou je in feite allemaal min of meer kunnen oplossen door de eerste optie te verhogen (beeld draait meer met de klok mee, dus ook rechtsboven meer naar rechts), de tweede optie te verlagen (holler), de derde optie te verlagen (ook holler, alleen rechts), de vierde optie te verhogen (parallelogram helt over naar rechts), de vijfde optie te verhogen (trapezium bovenaan breder) of de zesde optie te verhogen (hoekje breder). Bij alle opties wordt het beeld rechtsboven wat uitgerekt op een bepaalde manier.

[ Voor 151% gewijzigd door Eegee op 12-03-2004 22:14 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:03:
[...]

Kan je anders de waarden van de instellingen geven. Gaat wat makkelijker :)
imo redelijk monitor-specifiek... ik heb TOTAAL andere waardes :)

Verwijderd

Eegee schreef op 12 maart 2004 @ 22:02:
[...]

Omdat dat niet dezelfde verhouding is als 800x600 en 1024x768
hm, stom, heb ik nooit aan gedacht eigenlijk. Raar dan dat je die instellingen wel kan kiezen. Ik begrijp trouwens ook niet waarom sommige mensen een hogere resolutie prefereren met een lagere vernieuwingsfreq. Dan is alles toch veel kleiner en het flikkert ook nog eens meer dan op 100 Hz? Of zit hier ook iets achter wat ik niet weet? Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:05:
[...]

hm, stom, heb ik nooit aan gedacht eigenlijk. Raar dan dat je die instellingen wel kan kiezen. Ik begrijp trouwens ook niet waarom sommige mensen een hogere resolutie prefereren met een lagere vernieuwingsfreq. Dan is alles toch veel kleiner en het flikkert ook nog eens meer dan op 100 Hz? Of zit hier ook iets achter wat ik niet weet? Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak!
kan ik meer icoontjes op mn desktop kwijt :) alles wat ik van inet trek komt op mn desktop, en eens in de zoveel weken ruim ik die eens op en gooi ik het in een map 'zooi'... mn desktop is volgens diskdata nu ongeveer 30 gig :)

Verwijderd

Topicstarter
Of de een of ander manier krijg ik mijn monitor niet hoger dan 85 hertz bij de resolutie van 1280*960. Op 1280*1024 kan ik wel gewoon op 100 hertz draaien. Trouwen is de moire opeens ook veel groter op 1024*960.

Verwijderd

dataghost schreef op 12 maart 2004 @ 22:07:
[...]

kan ik meer icoontjes op mn desktop kwijt :) alles wat ik van inet trek komt op mn desktop, en eens in de zoveel weken ruim ik die eens op en gooi ik het in een map 'zooi'... mn desktop is volgens diskdata nu ongeveer 30 gig :)
Ha ha, nog zo iemand. Dat doe ik dus ook, alleen moet ik dus vaker opruimen als jou :) Trouwens 99 procent van die 'zooi' die ik van internet af haal gebruik ik vervolgens nooit!
Overigens is mijn echte bureau ook altijd een rommeltje :+

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:10:
[...]

Ha ha, nog zo iemand. Dat doe ik dus ook, alleen moet ik dus vaker opruimen als jou :) Trouwens 99 procent van die 'zooi' die ik van internet af haal gebruik ik vervolgens nooit!
Overigens is mijn echte bureau ook altijd een rommeltje :+
ik heb 6 verschillende versies van mandrake linux (beta, livecd) dus totaal een stuk of 15 isos :P doe ik helemaal NIKS mee sinds ik tig tarballs heb neergehaald om mn eigen linux te bouwen :D

(boot btw in vmware vanaf power-on in 21 secs naar een werkend systeem op mn athlon 1560 (tbird ja :P) en is maar 120 meg hehe)

edit: oja en lindows :) ik kreeg pas terug een mailtje van netraverse waar ik me kennelijk een tijd terug heb aangemeld :) iig daar zat een leuke coupon code in voor een $50 discount _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 12-03-2004 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eegee schreef op 12 maart 2004 @ 22:03:
zoals in het plaatje, van boven naar onder:
47, 31, 49, 50, 44, 54, 52
Bij deze instellingen is het bij mij dus echt zwaar waardeloos. Maar ik begrijp dus dat het in de monitor, en dat ik dus niet de enige ben met een wat afwijkend beeld. Maar heeft iemand hier wel eens te maken gehad met de support van LG? Denken jullie dat wanneer ik het irritant blijf vinden dat er een kans is dat ik dat ding kan inruilen (tegen het aankoopbedrag of TFT?)?

Trouwens, iemand nog een idee waarom ik op 1280*960 geen hogere frequentie kan krijgen dan 85 hertz???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 22:30 ]

Pagina: 1