Toon posts:

Stuur jij e-mail naar "verzender" van virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij tegenwoordig opvalt is dat er steeds meer waarschuwings e-mail berichten worden verstuurd naar de "verzender" van een e-mail.
Elk willekeurig antiviruspakket heeft daar wel een instellingen voor,
leuk en aardig natuurlijk om iemand te waarschuwen, maar de remedie is tegenwoordig erger dan de kwaal, met alle gespoofde e-mail adressen, krijg je berichten van over de helle wereld dat je weer een virus hebt verspreid, dit wordt op den duur net zo erg als spam, persoonlijk heb ik die functies (ook bedrijfsmatig) allang uitgeschakeld.
Ik ben eigenlijk benieuwd wie zo'n functie nog handig vindt?

Ik bedoel dus de ingebouwde functie in een virusscanner die automatisch een waarschuwing stuurt aan de (zgn) verzender van het e-mailvirus.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 21:17 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 23:45

Klippy

Still Game

Heb het nog nooit gezien eerlijk gezegd.

Maar de verzender zie je toch meestal niet, alleen het IP adres toch? Lijkt me dat er dan een hoop nutteloze mails worden verstuurd naar de verkeerde personen :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 20:58:
Wat mij tegenwoordig opvalt is dat er steeds meer waarschuwings e-mail berichten worden verstuurd naar de "verzender" van een e-mail.
Elk willekeurig antiviruspakket heeft daar wel een instellingen voor,
leuk en aardig natuurlijk om iemand te waarschuwen, maar de remedie is tegenwoordig erger dan de kwaal, met alle gespoofde e-mail adressen, krijg je berichten van over de helle wereld dat je weer een virus hebt verspreid, dit wordt op den duur net zo erg als spam, persoonlijk heb ik die functies (ook bedrijfsmatig) allang uitgeschakeld.
Ik ben eigenlijk benieuwd wie zo'n functie nog handig vindt?
Ik doe dit alleen als ik meer dan 5x een virus mail krijg van dezelfde persoon :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Precies om de reden die zelf al noemt, het spoofen van afzenders, gebruik ik deze optie niet. Veroorzaakt alleen maar overlast, aangezien de zogenaamde "afzender" vrijwel zeker niet besmet is...

Vind het een waardeloze optie eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, hetzelfde geldt voor het bouncen van spam mail. Ook dat is in de meeste gevallen gewoon lullig voor de arme sloeber wiens adres toevallig is misbruikt door een virus of spammer.

Nooit gebruiken dus :P

Wat ik wel handig zou vinden, is een mechanisme om naar het IP adres van de afzender te kijken en deze te vergelijken met de IP adressen van alle andere binnengekomen mailtjes - voor het geval je degene die echt is besmet kent. Op die manier zou je wel enigszins een waarschuwingsmechanisme kunnen krijgen.
Maar ook dat is niet volautomatisch te gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 22:18
Nee, ik doe dat niet. Geen beginnen aan, omdat desbetreffende persoon het vaak niet eens weet/wil weten. Vaak zijn de mails (waarin een virus zit of zat) die ik krijg van volslagen onbekenden. Indien het van een bekende komt zal ik hem of haar wel opbellen, om te vragen of het van hem of haar komt.

Ergste wat ik heb meegemaakt is dat de moeder van mijn vriendin (schoonmoeder klinkt al zo erg ;) ) dagelijks bestookt werd met meer dan 15 mails die uiteindelijk allemaal van 1 persoon af kwamen (die zij kende) Desbetreffende persoon wenste er niets aan te doen omdat zij er geen last van had :| Zo ongeveer iedereen in haar adresboek had er inmiddels wel last van.
Daarop hebben we de ISP gebeld, en die heeft na enig onderzoek haar afgesloten. Zij mocht weer online komen als zij haar PC virusvrij had gemaakt en/of een virus scanner genomen had. Uiteindeljk heeft die vrouw haar HD laten formateren + PC herinstall door een vriend. Dit is maar 1 voorbeeld, maar helaas zijn er (te) veel die het kennelijk niet eens boeit :/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 12 maart 2004 @ 21:19:
Inderdaad, hetzelfde geldt voor het bouncen van spam mail. Ook dat is in de meeste gevallen gewoon lullig voor de arme sloeber wiens adres toevallig is misbruikt door een virus of spammer.

Nooit gebruiken dus :P
Nou gebruik ik zelf al jaren Norton/Symantec feit is dat die functie daar standaard altijd aan staat, ik weet niet hoe het zit met de andere paketten, maar van mij mag dat dus uit
Stiffener schreef op 12 maart 2004 @ 21:27:
Ergste wat ik heb meegemaakt is dat de moeder van mijn vriendin (schoonmoeder klinkt al zo erg ;) ) dagelijks bestookt werd met meer dan 15 mails die uiteindelijk allemaal van 1 persoon af kwamen (die zij kende) Desbetreffende persoon wenste er niets aan te doen omdat zij er geen last van had :| Zo ongeveer iedereen in haar adresboek had er inmiddels wel last van.
/
Tja, daar zeg je wat. Thuis kan het dus wel handig zijn, maar zakelijk gezien heeft iedereen wel een info@...., als ik op info@mijnbedrijf.nl kijk worden daar dagelijks zo'n 300 virusje (hoofdzakelijk Netsky) naar vestuurd, maar nu ook al zo'n 15 waarschuwing die echt niet door info@mijnbedrijf zijn verstuurd en die de AV gewoon lekker doorlaat, met als gevolg dat je zelf de rotzooi op moet ruimen of er weer allerlei regels voor op moet gaan stellen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 21:43 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
ik krijg nooit virusmailtjes? :'( wuelp ik ben niet populair genoeg :(

Ik heb btw ook geen virusscanner draaien met zo'n optie, dus nee ik gebruik het niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1