form_velden unreadable maken on event

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
Hey,

Ik ben nog altijd bezig met http://www.aendekerk.be/beta/airco/bereken.html Is het mogelijk om bepaalde velden readonly en unselectable te maken als een ander veld een bepaalde waarde (vb. 'x') heeft?

Op internet heb ik niet echt nuttige informatie gevonden.

Concreet zou ik dit willen:
* Als "b1x1_tot_view" of "b1x2_tot_view" de waarde X NIET bevat moeten de velden "b3x1_x3", "b3x2_x3", "b3x3_x3" and "b3x4_x3" readonly en unselectable zijn, de waarde moet ingesteld worden op nul en de achtergrond van dit veld zou grijs moeten zijn.

Met readonly en unselectable bedoel ik voor alle duidelijkheid:
code:
1
<input type="text" name="b3x1_x2" size="1" readonly unselectable>

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

je kunt dan op de velden die een bepaalde waarde hebben een onchange zetten. Dan bekijk je met een if-statement of de andere velden op readonly gezet moeten worden. En ipv readonly en unselectable bedoel jij disabled.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
HTML:
1
<input type="text" name="b3x1_x2" id="testje" size="1" readonly>

JavaScript:
1
2
//misschien iets als dit:
document.getElementById('testje').readonly=true;

edit:
werkt niet, zie volgende post

[ Voor 48% gewijzigd door djluc op 12-03-2004 21:19 ]

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
Volgens mij is er toch een verschil tussen "readonly, unselectable" en "disabled". Bepaalde andere functies (die met onclickwerden aangeroepen) werkte niet met disabled maar wel met readonly en unselectable.

Ik ga eens proberen. Meerdere tips zijn uiteraard welkom!!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Hierdoor kun je een vak in ieders geval niet meer invullen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<head>
</head>
<body>
<input type="text" id="testvak">
<input type="button" onClick="document.getElementById('testvak').disabled=true;">
</body>
</html>

En voor readonly:
HTML:
1
<input type="button" onClick="document.getElementById('testvak').readOnly=true;">

[ Voor 64% gewijzigd door djluc op 12-03-2004 21:22 ]